Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Marktplaats > Shop- en supportervaringen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 maart 2006, 08:13
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Thumbs down Koop niet bij navsys.nl, maar gelukkig ook goede ervaringen

Mijn ervaring:
Bij een gerenomeerde webshop had ik een (spotgoedkope) Perfect Passenger wired set gekocht met universele connector. Bij PP zelf heb ik geprobeerd de kabel om te ruilen naar een treo kabel. Uiteraard kon dat alleen met bijbetaling. Helaas werd het toen even stil rond PP (zie andere discussies hier) en probeerde ik een ruil via maktplaats.nl.
Daarop werd door navsys.nl gereageerd met "Die kabel hebben we".
Na een weekje besloot ik hierop in te gaan, uiteraard moet je vooruit betalen (25 euro), dus geld gestort.
Kwam er een "controlevraag" van navsys: "Die Treo heeft dezelfde connector als een Tungsten he?".
Tja, het geld was al gestort, dus ik heb maar "normaal" gereageerd en de navigatieexpert uitgelegd dat dat niet zo was. Kwam het bericht: "Die kabels zijn niet te krijgen in Nederland en hebben we niet op voorraad", dus ik stuur een paar Google hits (buitenlandse, maar ja dat is mijn probleem niet).

Navsys zou z'n best doen. Na een week kwam het bericht: "Gevonden!", dus nog een paar dagen gewacht en ja hoor: er werd een kabel geleverd voor een andere GPS (Haicom ipv. Holux). Dus ik een boze mail terug sturen dat dit een verkeerde kabel was.
Antwoord van navsys: "Ik heb heel veel moeite gedaan om deze kabel voor jouw te bestellen, dus wees er maar tevreden mee....".
Op mijn bericht dat ik daar onmogelijk mee akkoord kon gaan mocht ik mijn Holux GPS wel inruilen voor een Haicom. Misschien geen slechte deal, maar de Holux was al ingebouwd en uiteraard weiger ik om mijn auto half te slopen vanwege een fout kabeltje. Bovendien wil ik ook met m'n Tungsten T kunnen blijven navigeren.
Ik kon er dan wel een GPS bijkopen. Tja 100 euro extra uitgeven omdat een kabeltje van 25 euro verkeerd geleverd is.

Dus: Ik wil m'n geld terug. En dat werd dus een probleem. Ik zou "ondankbaar zijn na alle moeite die navsys gedaan had om de kabel voor mij te bestellen". Dat dat een verkeerde kabel was doet dan even niet ter zake.....

Nadat ik wat officielere mailtjes terug stuurde (woorden als "Vordering" en aanspreken met "U" doen dan wonderen) voelde navsys nattigheid en wou slechts een gedeelte van het geld terug storten (hij maakte ook "administratiekosten"). Na eerst te weigeren ben ik toch maar akkoord gegaan want anders kon ik waarschijnlijk helemaal naar m'n geld fluiten.

Moraal van dit verhaal: mijdt navsys.nl!
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 maart 2006, 08:53
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
en wat is nou het probleem?
de shop heeft aangeboden je gps muis om te ruilen. Lijkt me geen slechte service.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 maart 2006, 09:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
In deze thread kun je meer informatie vinden.

Citaat:
Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
Mij lijkt dat het loshalen van panelen in je auto een vorm van overlast is. (bron).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 maart 2006, 10:27
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
en wat is nou het probleem?
de shop heeft aangeboden je gps muis om te ruilen. Lijkt me geen slechte service.
Juridisch gezien klopt het niet: je sluit een overeenkomst, en die kan de andere partij niet nakomen. Dat de shop wat anders aanbiedt is aardig, maar als de koper dat niet wil (bijv. omdat hij de kleur niet mooi vindt of om de verkoper een hak te zetten), zal de koop toch ontbonden moeten worden. Daarbij krijgt de verkoper het kabeltje terug, en de koper zijn geld (incl. evt. betaalde verzendkosten).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 maart 2006, 10:50
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
inderdaad... Maak het niet zo moeilijk. De vraag van de koper was 100% duidelijk. Als de leverancier het dat verkeerd doet en het vervolgens ingewikkeld maakt, betekent dat niet dat de koper mee moet gaan in die hele toestand.

Geld terug is de enige juiste optie (en wel met excuses, als het bedrijf het begrepen zou hebben).
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 maart 2006, 10:45
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Oh ja: nadat ik de kabel terug gestuurd had heb ik toch nog weer contact opgenomen met Perfect Passenger (navsys.nl beweerde dat ik wel nooit de juiste kabel zou kunnen vinden) en had ik binnen 3 dagen de juiste kabel.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 mei 2006, 16:56
Treo600'06 Treo600'06 is offline
Lid
Model: Palm Treo 600
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Berichten: 11
hoe het ook kan:
ondanks bovenstaande verhaal toch maar een kabel en muis besteld bij Navsys. Onder de €100,- euro achteraf betalen mogelijk volgens de site.
Kabel en muis binnen 5 werkdagen in huis. Plug vertoonde helaas een scheur. Na een simpel mailtje wederom binnen 5 werkdagen een nwe kabel!
Na alles ontvangen te hebben bedrag pas over gemaakt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 augustus 2008, 17:00
salomon
Guest
 
Berichten: n/a
Natuurlijk zal niet alles mis gaan bij Navsys.nl. Belangrijk is wel hoe men omgaat met klachten. Ik heb onlangs ook negatieve ervaringen met deze club.

Heb een autolader voor een navigatiesysteem gekocht en een Nokia telefoon autolader. Het krulsnoer voor de autolader van het navigatiesysteem was te kort. Het advies van Navsys.nl ""De autolader kun je gewoon met kracht wat trekken dan wordt hij gewoon langer". Op hun website adverteerden ze voor een Nokia telefoon autolader, het plaatje op de website was ook van een Nokia. Ze leverden goedkope no-name rommel. Ze stelden dat een nokialader Eur.30,00 kost dus die hadden ze niet. Een grove leugen, want je kan overal op het internet een originele Nokia lader voor Eur.13.50 kopen. Ik vraag mij af waarom dit soort lieden altijd aan het rommelen zijn. Beter zullen zij er niet van worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023