Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 december 2011, 15:45
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Touchpad 3,5 weken in Argentinië

Nu ik hier toch ben, even een verslagje tikken over m'n ervaringen met de TP op reis. Dit is immers één van de redenen waarom ik deze indertijd aankocht, en de reis naar Argentinië van vorige maand was de eerste grote test.

Als voorbereiding installeerde ik de wordpress app, om hiermee m'n blog bij te houden zonder via de web browser te moeten gaan. Ik zette ook scans van alle tickets en andere documenten over, evenals de handleidingen van camera en andere toestellen die ik meehad (je weet maar nooit) en enkele films voor tijdens lange nachtbusritten/vluchten.

De TP bleek een echte toegevoegde waarde tijdens onze reis van 't zuidelijkste puntje van Argentinië naar het noorden. Met uitzondering van 1 of 2 nachten boden immers al onze overnachtingsplaatsen een wifi-verbinding aan, en waardoor we erg vaak op de TripAdvisor site restaurantjes en hotelalternatieven voor de volgende dagen konden gaan checken.

Erg interessant, zeker omdat de Lonely Planet voor Argentinië ondanks de recente datum van de laatste herziene uitgave toch wel wat verouderd bleek. Bovendien moesten we tweemaal onze reisplannen herzien (door de uitbarsting van een vulkaan in de Andes), en ook dan was het handig om snel wat mailtjes te kunnen verzenden om onze vertraging te laten weten.

Wel verliep niet alles 100% vlekkeloos. Niets waarvoor we niet onmiddellijk een oplossing vonden, maar toch...
  • Allereerst de beperking in de mail waardoor enkel berichten van de laatste 30 dagen worden bijgehouden. Enkele boekingen die we thuis al deden waren bevestigd enkele weken voor we vertrokken en toen we daar in de buurt kwamen kon ik de mail met bevestiging niet meer tevoorschijn halen. Gelukkig gebruiken we webmail, dus kon ik betrokken mail snel via de browser ophalen. Zonder wifi was dat echter niet gelukt.
  • Belangrijkste was echter de wordpress app die wel met m'n blog connecteerde, maar geen nieuwe posts wou doorzenden. Volgens de app verliep alles ok, maar de post verscheen niet langs de andere kant. Mogelijk veranderde er iets bij de laatste update van de wordpress software dat de compatibiliteit verbrak? Ik heb voor alle duidelijkheid geen gratis blog bij wordpress.com, maar gebruik de software van wordpress.org op m'n eigen site.
  • Oplossing voor het wordpress probleem vond ik bij tapnote, dat ik ter plaatse snel even downloadde en installeerde. We tikten onze posts daarin en copy/pasten deze dan in de webbrowser om ze te publiceren. Goed werkende app voor notes, enkel het feit dat als je de titel van een note aantikt deze volledig wordt geselecteerd (terwijl dit visueel niet echt duidelijk is) zorgde ervoor dat ik een paar keer de titel van de post moest hertikken als ik een stukje wou aanpassen. Copy/paste in de browser werkte niet altijd even duidelijk, maar 't lukte toch steeds.
  • Copy/paste in 't algemeen. In de calendar (met de ubercalendar patch uitgerust) had ik onze google calendar gesynched waarin al onze vluchtgegevens (inclusief reservatiecodes) waren opgenomen. Het liep echter mis bij het copy/pasten van de reservatiecodes naar de webbrowser om via viewtrip.com onze vluchturen te checken. De letters die in het invulveld belandden waren immers nooit deze die ik uit de calendar copieerde?!? 't Zijn maar 6 tekens, dus tikte ik ze maar telkens over. Eerst had ik niet gezien dat de code niet klopte, 't was dus even van: "f**k, onze reservatie is niet gekend, gaan we wel een vlucht hebben?"
Wat me erg beviel was de batterij die het toch langer uithield dan wat ik had verwacht, waardoor ik de TP minder vaak aan de netstroom moest hangen. Tijdens de thuisvlucht van 12 uur keek ik bvb zonder probleem twee lange speelfilms en speelde enkele levels AngryBirds en Quell.

Oh, en nog dit: m'n vrouwtje, die eerst nogal sceptisch was dat ik de TP mee wou nemen, is nu helemaal fan. Ze stelt wel nog steeds dat het een speeltje is, maar geeft toe dat de TP op reis echt wel een handige tool is.

Wim

PS: het enige dat echt jammer is, is de onmogelijkheid om foto's van m'n camera op de TP te zetten. 't Zou leuk geweest zijn enkele foto's via de TP op de blog te hebben kunnen plaatsen. Maar het is dus een puur-tekst-blog geworden...
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 december 2011, 19:15
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Leuk verhaal!

Ik heb zelf overigens nog geen problemen met de Wordpress applicatie ervaren, al moet ik zeggen dat ik enkel nog maar wat tests heb uitgevoerd. Wordpress 3.1 met 1.0 van de webOS applicatie werkte voor mij, evenals Wordpress 3.3 (overigens op eigen hosting) met de meest recente 1.1.1 uitvoering van de webOS applicatie. Misschien zit het 'm in de lengte van je berichten? Ik gok zo maar iets hoor.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 december 2011, 09:49
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Leuk verhaal!

Ik heb zelf overigens nog geen problemen met de Wordpress applicatie ervaren, al moet ik zeggen dat ik enkel nog maar wat tests heb uitgevoerd. Wordpress 3.1 met 1.0 van de webOS applicatie werkte voor mij, evenals Wordpress 3.3 (overigens op eigen hosting) met de meest recente 1.1.1 uitvoering van de webOS applicatie. Misschien zit het 'm in de lengte van je berichten? Ik gok zo maar iets hoor.
Ik zit op versie 3.2 en idd ook de laatste versie van de app. De posts waren inderdaad niet kort, maar nu ook niet zo extreem lang... Mss ligt het aan één of andere setting? Ik schakelde redelijk wat uit omdat ik op een gegeven moment veel last had van spammers? Maakt niet uit... de volgende reis is vele maanden weg in de toekomst: tijd genoeg voor vele veranderingen dus...

Wim
__________________
Jaren aan een stuk Palm Vx (van dag 1), tijdje Palmloos en doelloos (door overlijden van seriële bus), dan onverhoopt Palm Pre en instant webOS-fan. En nu Touchpad 32GB.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023