Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 augustus 2007, 11:06
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Opstarten Blazer 4.5 duurt soms lang

Hallo,

Als ik op mijn Treo 680 het Blazer (Web) icoon aantik, duurt het soms wel 10/15 seconden voordat het programma daarwerkelijk opent. Ik krijg in zo'n geval dan eerst een onheilspellend leeg wit scherm te zien. In het begin dacht ik direct aan een crash en deed ik een soft reset , maar nu weet ik dat het gelukkig toch goed komt na geduldig wachten.... Toch ben ik nieuwsgierig waar deze vertraging door wordt veroorzaakt... Iemand met dezelfde ervaring en een verklaring?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 augustus 2007, 12:22
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Zonder daadwerkelijk te weten wat je probleem veroorzaakt, heb je al eens geprobeerd je cache leeg te maken (via het menu). Of heb je weinig geheugen vrij om een relatief zware applicatie te draaien?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 augustus 2007, 12:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oh, maar dit probleem hebben alle NVFS -toestellen, ook Domo's Treo 650, maar dan minder erg als de Treo 680.

De DBCache wordt bij Blazer vrijwel altijd eerst gepurged/geleegd voordat het programma opstart, en dat veroorzaakt de vertraging. Dat is enorm irritant, maar helaas echt niks aan te doen omdat het in het OS ingebakken zit.

De Treo 680 is zo stabiel omdat de DBCache erg vergroot is ten opzichte van de Treo 650, maar dat heeft dus wel tot gevolg dat het wachten totdat de cache geleegd is, veel langer duurt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 augustus 2007, 21:20
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Beetje knullig is dat zeg, een belangrijk programma als Blazer zo kreupel maken. Dit zou beter om drie uur 's nachts gedaan kunnen worden of nadat de Treo wordt uitgeschakeld.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 augustus 2007, 21:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Beetje knullig is dat zeg, een belangrijk programma als Blazer zo kreupel maken. Dit zou beter om drie uur 's nachts gedaan kunnen worden of nadat de Treo wordt uitgeschakeld.
1src Forums - Flush dbcache on power off

Persoonlijk gebruik ik RescoBackup elk uur: die kan dan even de DBCache legen zodat die irritante wachttijd geminimaliseerd wordt als Blazer opgestart wordt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 augustus 2007, 21:53
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Weer een gekkigheidje van Palm dus, maar ik ben in elk geval bij dat het niet aan mijn Treo ligt. Ik ga ook eens kijken naar een manier om de cache op een ander tijdstip te legen.
En wie weet: misschien wordt het opgelost met de volgende firmware update...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 augustus 2007, 23:07
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
cache legen kan ook met reset doctor, dan leeg je als een bepaald minimum hebt bereikt (komt overigens nooit goed uit, want je moet net weer wat doen).

p.s. Lex jouw oude Tomtom werkt prima (TomTom mag je twee keer registreren). Nog bedankt
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 augustus 2007, 23:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja, reset doctor, dbcachetool enzo kun je instellen dat ze automatisch gaan legen als de DBCache onder een minimum komt, of als een bepaald programma wordt opgestart, maar het komt nooit uit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023