Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #381  
Oud 07 juni 2006, 14:59
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
... anders moet notgo nog aan het werk ....
De databases zoals ze (via de zip) gedownload worden hebben (voor zover ik kan zien) het backup-bit niet gezet, maar na een hotsync staan de backupbits wel weer aan, dus ik denk dat de conduit van notgo die bits aan zet.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #382  
Oud 07 juni 2006, 15:26
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
Nu begint er iets te dagen. Ik gebruik de conduit niet. Ik download met een Daily Download:
http://www.breukelman.net/FBTV/FBTV_Desc.pdb en
http://www.breukelman.net/FBTV/FBTV_P.pdb waarna ze automatisch bij de volgende op mijn Treo terecht komen. Dit zijn vermoedelijk weer andere bestanden dan die in de zip zitten van de conduit?

Misschien onjuist, maar ik dacht eerder al eens opgemerkt te hebben dat er een verschil is tussen de pdb's die ik download en bijvoorbeeld wanneer ik een wireless update doe via GPRS. Het lijkt of de info van breukelman.net minder dagen bevat dan de info via GPRS, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen.

Anyway...zou je eens kunnen kijken óf er een verschil is en of het mogelijk zo is dat de bit bij de breukelman.net bestanden wel aanstaat?
Met citaat reageren
  #383  
Oud 07 juni 2006, 19:46
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
De procedure is als volgt:

Elke ochtend om ca. 08:45 worden de bovenstaande bestanden op www.breukelman.net/FBTV aangemaakt. Om ca. 09:00 haalt notgo die bestanden op en zet ze in een zip klaar die door de conduit verwerkt kan worden. De conduit zet de bestanden record voor record over. Het zijn dus dezelfde bestanden. Ook bij het updaten via GPRS blijft het om dezelfde bestanden gaan.

Wel is die 08:45 (of 09:00) uur cruciaal. Als je een keer een update doet om 07:00 uur heb je de data van de vorige dag. Daardoor lijkt het misschien of het niet altijd goed gaat. Ook is regelmatig de data die ik ophaal om 08:45 nog niet volledig klaar, waardoor alleen vandaag en morgen aangemaakt worden. (ik haal eerst vandaag, dan morgen en daarna in 1 keer overmorgen, overovermorgen en overoverovermorgen op).

Het kan dus nooit zo zijn dat de bestanden op mijn site minder data bevatten, eerder omgekeerd.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #384  
Oud 26 juni 2006, 21:08
elJorro
Guest
 
Berichten: n/a
Mooi Programma! Is het mogelijk om mijn Palm Tx elke dag automatisch via wifi de updates te laten downloaden?
groeten, elJorro
Met citaat reageren
  #385  
Oud 26 juni 2006, 23:52
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Nee, niet automatisch. Maar ik doe het wel regelmatig via wifi, gewoon vanaf de bank zonder tussenkomst van een PC. Geniaal!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #386  
Oud 03 juli 2006, 11:13
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
En weer een kleine update: versie 2.2.2.
In deze versie is de Treo (en andere?????) 5-way navigatie geimplementeerd.
Graag testen (op mijn Treo 600 werkt het)!
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #387  
Oud 03 juli 2006, 14:48
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Maar weer eens, na lange tijd, FBTV geprobeerd op mijn Palm. Toevallig zag ik dat er weer kleine update beschikbaar is. Na downloaden van de zip leverde het installeren van de file toch weer versie 2.2.1 op. Gelukkig is de *.prc file van de website wel al 2.2.2.
Het gebruik van de conduit van Rob Vonk resulteerde direct in een vastgelopen hotsysnc. De tweede keer, na restten van m'n Palm en herstarten van mijn computer verliep de conduit wel. Bij het raadplegen van de zenders bleek dat de kleuren van de categorieen een nogal vreemd patroon aangaven. De kleuren had ik wel ingesteld zoals ik gewend was, maar programma's als het NOS journaal en het RTL4 journaal, maar ook de SF serie Start Trek stonden volgens de database allemaal in de categorie "overige". De lijst van de categorie "Nieuws/actualiteit" bevat voor drie dagen maar twee uitzendingen, namelijk van Netwerk. Kan iemand uitleggen hoe dat komt en, nog liever, is daar iets aan te doen?
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #388  
Oud 03 juli 2006, 15:22
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Na downloaden van de zip leverde het installeren van de file toch weer versie 2.2.1 op. Gelukkig is de *.prc file van de website wel al 2.2.2.
opgelost.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
De kleuren had ik wel ingesteld zoals ik gewend was, maar programma's als het NOS journaal en het RTL4 journaal, maar ook de SF serie Start Trek stonden volgens de database allemaal in de categorie "overige". De lijst van de categorie "Nieuws/actualiteit" bevat voor drie dagen maar twee uitzendingen, namelijk van Netwerk. Kan iemand uitleggen hoe dat komt en, nog liever, is daar iets aan te doen?
Een kwestie van hoofdletters/kleine letters die de dataprovider heeft veranderd. Is morgen opgelost (of als je de conduit niet gebruikt: is nu opgelost).
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #389  
Oud 29 juli 2006, 20:17
De bekker De bekker is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 10
Geen data meer bij FBTV

Bij het ophalen van de nieuwe gegevens voor de FBTV gids krijg ik de melding "geen data meer", ook na het opnieuw instaleren van het programma FBTV blijkft de melding.
Er is geen verschil bij het ophalen via de PC en hotsync of rechtstreeks met de treo.
Weet iemand of er een problem is met mijn treo of dat dit een probleem is met programma FBTV zelf.
Met citaat reageren
  #390  
Oud 29 juli 2006, 20:48
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik krijg die melding ook. Zo af en toe zijn er wat probleempjes met het "ophalen" van de database en is er vervolgens geen data voor FBTV beschikbaar. Ik denk dat het een kwestie van even geduld is.
Met citaat reageren
  #391  
Oud 29 juli 2006, 22:37
ByteWarrior ByteWarrior is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 14 december 2005
Berichten: 72
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De bekker
Bij het ophalen van de nieuwe gegevens voor de FBTV gids krijg ik de melding "geen data meer", ook na het opnieuw instaleren van het programma FBTV blijkft de melding.
Er is geen verschil bij het ophalen via de PC en hotsync of rechtstreeks met de treo.
Weet iemand of er een problem is met mijn treo of dat dit een probleem is met programma FBTV zelf.
Nee hoor, ik heb hier hetzelfde. Ik denk dat er geen nieuwe gegevens meer in de database gestopt zijn, waardoor deze verouderd is. Ik probeer al sinds donderdag een update te krijgen, daarvoor ging het nog OK.

Ce heeft waarschijnlijk gelijk dat het maar tijdelijk is. Even afwachten dus.
__________________

Met citaat reageren
  #392  
Oud 29 juli 2006, 23:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Hier idem, data 'ververst' vrijdagmiddag rond 15.00 uur... Misschien is Frans met vakantie?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #393  
Oud 30 juli 2006, 09:48
amarx
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad ook geen data meer, hoop dat frans snel weer ververst.
Met citaat reageren
  #394  
Oud 30 juli 2006, 11:50
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Geen vakantie, maar ook geen mogelijkheid om er vandaag naar te kijken. Morgen hoop ik dat alles weer ok is.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #395  
Oud 31 juli 2006, 07:58
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Er was een netwerkverbinding uitgevallen. Vandaag is er weer data.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #396  
Oud 31 juli 2006, 08:10
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
FBTV is weer gevuld hier. Top!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #397  
Oud 08 september 2006, 09:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ik gebruik al een behoorlijke poos je prachtige programma FBTV (en donate ook).
De laatste tijd valt het me op dat ik alleen maar programainfo per dag krijg.
Tot voor kort was het soms wel voor drie dagen.
Is er iets veranderd of doe ik iets niet goed?
Je doet in ieder geval niets fout.
Als het goed is krijg je altijd de data van de dag zelf en de dag daarop.
Deze data wordt elke dag om ca. 8:45 verwerkt en om ca. 9:00 online gezet.
Vaak is de data voor overmorgen (en verder) om 8:45 nog niet aanwezig en kan ik dus maar 2 dagen verwerken.

Soms duurt het wel tot een uur of 10/11 voordat de rest van de data er dat is te laat om nog online te zetten. De meeste mensen gebruiken nl. de conduit van Rob Vonk en drukken dus als ze op kantoor komen (een uur of 9) op het HotSync knopje waarmee ze dus ook de FBTV data ophalen. De tijd om data te verwerken moet dus (absoluut) voor 9 uur gebeuren.

Eventueel kan ik voor de rechtstreekse updaters om een uur of 12 de extra data verwerken. Graag hoor ik het hier als die behoefte er is.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 08 september 2006 om 10:37.
Met citaat reageren
  #398  
Oud 08 september 2006, 10:14
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Eventueel kan ik voor de rechtstreekse updaters om een uur of 12 de extra data verwerken. Graag hoor ik het hier als die behoefte er is.
Zekers wel! Ik update FBTV altijd thuis rechtstreeks via wifi en meestal pas om een uur of 8 's avonds. Dan zit ik voor de buis en denk ik "wat komt er op TV". Meestal kijk ik even op Teletekst, in de krant of in de TV-gids (hoezo informatie-stress?). En als er dan iets leuks tussen zit, roep ik het programma op in FBTV, plaats het in mijn Calendar en geef er een wekelijkse herhaling aan, zodat ik in het vervolg een paar minuten voor aanvang een alarm hoor dat er iets leuks op TV gaat komen.
Met citaat reageren
  #399  
Oud 08 september 2006, 10:45
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ok: nieuwe update-tijden: ca. 08:15 en ca. 12:00.
Misschien dat Rob (notgo) nu ook 2 keer per dag kan gaan verwerken (08:30 en 12:15)?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #400  
Oud 08 september 2006, 11:27
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Bedankt, Frans, ik deed het ook altijd thuis via wifi!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 62 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 62 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023