Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #361  
Oud 25 maart 2006, 07:29
HenkV
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de conduit al een hele poos gebruikt, maar nu werkt het inderdaad niet meer - er komen lege pagina's -, maar moet er handmatig geinstaleerd worden. Zou het eraan kunnen liggen dat een van de bestanden hernoemd is? (FBTV_P.pdb - het was FBTV_Prog.pdb)?
Met citaat reageren
  #362  
Oud 25 maart 2006, 13:33
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Als ik me niet vergis wordt vanaf versie 2 al FBTV_P.pdb gebruikt en maakt de conduit in ieder geval gebruik van dit bestand. Het is goed mogelijk dat vanmorgen om 7:29 de conduit nog niet werkte. Probeer nu nog eens.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #363  
Oud 27 maart 2006, 13:07
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Ik heb zojuist de conduit weer eens gebruikt en die werkt inderdaad. Maar ........... of het aan de conduit ligt of aan de inhoud van de databases weet ik niet: in mijn overzicht staan alle items van de rubrieken Nieuws en Series/soaps vermeld in de rubriek Overige. Ik vond de kleurtjes in mijn overzicht ook al eentonig .
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #364  
Oud 28 maart 2006, 09:19
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
... of het aan de conduit ligt of aan de inhoud van de databases weet ik niet: ...
Het tweede. Ik heb het inmiddels aangepast. De conduit zal vandaag waarschijnlijk nog geen kleurtjes geven, als je rechtstreeks ophaalt moet het geheel echter weer wat kleurrijker zijn.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #365  
Oud 10 april 2006, 20:35
De bekker De bekker is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 10
FBTV te weinig geheugen

Hallo palmmensen,

Bij het instaleren van het programma FBTV loop mijn palm vast op te weinig geheugen, ik heb al getracht om FBTV op een geheugenkaartje te zetten rechtstreeks of via powerrun maar beiden mogelijkheden krijg ik niet goed aan het werk, bij het openen van FBTV loopt de palm dan vast. Ik heb trouwens nog 5.3 MB geheugen vrij.
Heeft iemand nog tips of is er gewoon te weinig geheugen vrij.
Met citaat reageren
  #366  
Oud 10 april 2006, 22:15
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
5,3MB is aan de erg lage kant op een Treo 650. Idealiter zou de hoeveelheid vrij geheugen zo rond de 8-9MB (of hoger) moeten liggen. Alles lager dan dat gaat onherroepelijk problemen met DbCache geven (gebruik de zoekfunctie voor uitleg).
Met citaat reageren
  #367  
Oud 11 april 2006, 17:58
amarx
Guest
 
Berichten: n/a
Weet jij misschien of de fbtv ook geschikt is voor de palm m515, ik krijg altijd de fout melding "Fout maken Bitmaps, reset (ja of nee)
Met citaat reageren
  #368  
Oud 12 april 2006, 08:24
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Waarschijnlijk heb je last van heap problemen. In dat geval is FBTV dus niet geschikt
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #369  
Oud 12 april 2006, 17:55
amarx
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de snelle reactie.
Kun je me uitleggen wat je bedoeld met heap problemen en of dit normaal is bij de m515, zo niet dan welke oplossingen zijn hier voor?
Met citaat reageren
  #370  
Oud 12 april 2006, 20:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het heapgeheugen is het werkgeheugen van een palm. Niet te verwarren met het interne of flashgeheugen. De grootte van de heap staat per device vast. Zo is de heap van de Tungsten T en T2 ongeveer 800kB en van de Treo iets van 4 MB (weet ik niet zeker). De 800kB van de Tungsten T heb ik als grens genomen om FBTV draaiend te krijgen. Als de M515 minder dan die 800kB heeft heb je pech, dan draait FBTV niet. Testen kan ik helaas niet, ik heb geen m515.

Heeft iemand anders FBTV wel draaiend op een m515?
Trouwens: FBTV zou ook op OS4 moeten draaien maar is dan wel een stuk trager.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #371  
Oud 19 mei 2006, 10:17
chriskuiken's schermafbeelding
chriskuiken chriskuiken is offline
No Life without a Drive
Voornaam: Chris
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 67
Perfect programma. Geinstalleerd op de Lifedrive. Update via WIFI.
Zeg per direct mijn abo op TV-gids op!
__________________
-----------------------------------------------------------------
Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Met citaat reageren
  #372  
Oud 01 juni 2006, 12:26
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
VERZOEK: Backupbit in PDB's 'uit' zetten?

Wil even iets 'in de groep' gooien:
Ik maak backups op mijn SD card. Om die reden is het voor mij niet echt nodig om veel dingen te backuppen naar mijn PC bij een Hotsync. Nu vergeet ik wel eens het Hotsync snoertje en dan sync ik via Bluetooth met mijn laptop. Dat is echter niet zo vlot, dus mede daarom heb ik bij heel veel programma's en dergelijke met Filez de backupbit omgezet, zodat de programma's niet backuppen tijdens een hotsync. In de FBTV pdb's staat de backupbit wel aan en worden beide bestanden dus bij elke hotsync gebackupt. Als ik ze met Filez omzet naar 'niet backuppen' worden ze bij de eerste update weer overschreven en dus ook gebackupd, wat weer een vertraging geeft bij het syncen. Ik download altijd de PDB's naar mijn harddisk, dus backup is niet persé nodig, want als er een crash zou zijn, kan ik de PDB's makkelijk herinstalleren.

Zo, lang verhaal, maar mijn concrete verzoek is dus of het mogelijk is om de backupbit van de PDB's standaard op 'uit' te zetten. Dit moet door de developer gedaan worden, want anders wordt het telkens dus weer terug gezet.

//Edit: @Gazpacho: Ben ook donateur, dus daarom durfde ik het wel te vragen

Laatst gewijzigd door Brutus; 01 juni 2006 om 13:51.
Met citaat reageren
  #373  
Oud 01 juni 2006, 13:44
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En als geregistreerde gebruiker heb ik ook een verzoek

Op de Sony Clie TG50 is er een speciale knop om terug naar het home screen te gaan. Dezelfde knop wordt ook gebruikt, bij lang ingedrukt houden, om het menu te laten verschijnen. Het probleem is als ik dat laatste wil doen, het net lijkt alsof FBTV een backspace-signaal krijgt. Ook als ik via de home knop terug naar de launcher ga, dan gaat hij eerst terug in de tijd zoals bij backspace, en gaat dan pas terug naar de launcher.

Bugje lijkt me. Makkelijk te fixen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #374  
Oud 01 juni 2006, 14:19
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
@Brutus: ga ik naar kijken.
@Gaz: dit wordt een beetje moeilijker omdat ik geen TG50 ter beschikking heb en dus niet kan testen. Ik zal de code nog eens doorspitten op ongerechtigheden.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #375  
Oud 01 juni 2006, 14:28
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brutus
maar mijn concrete verzoek is dus of het mogelijk is om de backupbit van de PDB's standaard op 'uit' te zetten. Dit moet door de developer gedaan worden, want anders wordt het telkens dus weer terug gezet.
Dit kwam ook al enkele maanden geleden aan bod.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #376  
Oud 01 juni 2006, 14:49
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Dit kwam ook al enkele maanden geleden aan bod.
Ow...my bad. Ik had het niet gevonden, maar dus waarschijnlijk gewoon niet goed gezocht . Heb even teruggelezen, maar er is volgens mij geen 'uitkomst' gekomen toen, dus wellicht een idee om het nog eens te heroverwegen?
Met citaat reageren
  #377  
Oud 02 juni 2006, 08:35
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Dit kwam ook al enkele maanden geleden aan bod.
Ik neem aan dat je deze bedoelt? Jouw link wijst naar iets wat ik niet goed kan plaatsen.
Als het goed is is vanaf vandaag de backup bit nu echt uit, maar ik weet niet of de conduit deze eventueel toch stiekum weer aanzet. Vandaag even afwachten, anders moet notgo nog aan het werk ....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #378  
Oud 02 juni 2006, 09:16
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Ik neem aan dat je deze bedoelt?
Oeps! Nee, deze, twee posts eerder (ook van Gaz, vandaar de vergissing bij het kopieren van de link).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #379  
Oud 02 juni 2006, 09:18
Brutus's schermafbeelding
Brutus Brutus is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 november 2005
Berichten: 38
Ben geen programmeur, maar als ik het interpreteer, dan is de Bundlebit iets anders dan de Backupbit, namelijk dat je de applicatie lanceert vanaf de geheugenkaart en daarbij alle gerelateerde bestanden meekopieert naar het geheugen van de palm. Een launcher doet immers niet veel anders dan tijdelijk bestanden kopieren van de geheugenkaart naar het geheugen, om de applicatie te starten en na het afsluiten de boel weer terugzetten op de kaart.

EDIT
ghia heeft al gereageerd terwijl ik zat te typen...



Wat betreft notgo...ik gebruik dat niet omdat die helaas bij mij niet werkt. Ik vermoed een firewall probleem, maar die beheer ik niet zelf dus daarom kan ik dat niet testen. Het url in de conduit kan ik wel gewoon downloaden in een webbrowser, maar de conduit krijgt denk ik geen doorgang van de firewall.

Overigens is het geen probleem als het niet zou lukken met de backupbit. Ben al zeer blij met FBTV zoals het is!!!
Met citaat reageren
  #380  
Oud 02 juni 2006, 09:27
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brutus
Ben geen programmeur, maar als ik het interpreteer, dan is de Bundlebit iets anders dan de Backupbit.
Het Bundlebit houdt databases bij de applicatie. Dit is nodig bij het kopieren en verwijderen van applicaties. Met het Backupbit geef je aan dat je de database wilt backupen tijdens een HotSync.
De eerste is dus van belang om je PDA zo schoon mogelijk te houden, de tweede is niet nodig: na bijv. een harde reset kun je de databases zo weer via internet (of de conduit) ophalen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 5 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 5 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023