Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #321  
Oud 04 maart 2006, 18:49
katbollie
Guest
 
Berichten: n/a
Nog een probleem wat ik net bemerkt heb. Sommige zenders hebben verkeerde informatie.

- VT4 heeft de programmas van Kanaal 2
- Kanaal 2 heeft de programmas van VTM
- VTM heeft de programmas van ???welke zender???
- Geen enkele zender heeft de juiste info van VT4



Oh, ik ben ook nog een fout tegen gekomen. Nadat ik in "per categorie" gegaan ben, heb ik een andere categorie geselecteerd (geen idee dewelke, er stonden geen namen, alle categorieen blanko) en kreeg ik een fout "array bigger than 64k" (of zoiets).
Toen probeerde ik uit FBTV te gaan (op home-toets gedrukt) en kreeg ik een soft reset .
Na de reset kreeg ik de volgende melding :
System error log
A reset was caused on 4/3/06 at 17:20 while running "FBTV":
MemoryMgr.c, Line:4792, Chunk underlocked
Met citaat reageren
  #322  
Oud 04 maart 2006, 18:57
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
... dus met wat kunst en vliegwerk heb ik wat data voor vandaag opgescharreld. ...
Nog steeds is de dataprovider uit de lucht, dus ik moet me behelpen. Er is nu weer data t/m maandag. Dat de data niet compleet of niet correct is zou kunnen, maar daar is even niets aan te doen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #323  
Oud 05 maart 2006, 09:20
katbollie
Guest
 
Berichten: n/a
Vandaag lijkt het inderdaad weer in orde, geweldig !!

Heb je ook je IBAN/BIC nummers? (donate-ware) Of anders een PayPal?

Dan nog enkele vraagjes ter verbetering, wat vinden anderen ervan?

- een zender toevoegen: engelse zender ITV, te ontvangen in Belgie

- de up/down toetsen om per dag te navigeren vind ik verwarrend, ik had eerder gedacht om up met een dag eerder en down met een dag later te doen, lijkt mij intuitiever

- de mogelijkheid "per categorie", om hierin ook enkel maar de geselecteerde zenders te zien ipv alle zenders

- de mogelijkheid "per categorie", om in de lijst van categorieen ook tussen haakjes het aantal entries te zien, bvb als een categorie leeg is dan zie je zo al dat er 0 items in zitten

- voor de online update, wat ik zeer irritant vind: er is enkel de knop "Disconnect + sluit", als ik deze aanklik dan wordt m'n WiFi connectie verbroken!!! Kan je niet een knop enkel "Sluiten" voorzien ?

Ziezo, dat zijn wat m'n ideeen. Voor de rest een prima programma, heel nuttig.
Met citaat reageren
  #324  
Oud 05 maart 2006, 11:24
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
Heb je ook je IBAN/BIC nummers? (donate-ware) Of anders een PayPal?
BIC: PSTBNL21
IBAN: NL57PSTB0005544008 t.n.v. F. Breukelman, Sleen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
- een zender toevoegen: engelse zender ITV, te ontvangen in Belgie
Als er meer animo voor is ...
Wedervraag: zal ik Duitsland (ARD/ZDF/NDR/WDR) er maar uithalen of zijn er menen die er echt naar kijken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
- de up/down toetsen om per dag te navigeren vind ik verwarrend, ik had eerder gedacht om up met een dag eerder en down met een dag later te doen, lijkt mij intuitiever
Een discussie die al eerder gevoerd is, waarbij anderen de huidige werking intuitiever vinden. Dit ga ik dus niet wijzigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
- de mogelijkheid "per categorie", om hierin ook enkel maar de geselecteerde zenders te zien ipv alle zenders
Moeilijk en waarschijnlijk hierdoor te tijdrovend. Staat niet erg hoog op mijn prio-lijstje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
- de mogelijkheid "per categorie", om in de lijst van categorieen ook tussen haakjes het aantal entries te zien, bvb als een categorie leeg is dan zie je zo al dat er 0 items in zitten
???? snap ik niet. Waarom wil je die aantallen weten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
- voor de online update, wat ik zeer irritant vind: er is enkel de knop "Disconnect + sluit", als ik deze aanklik dan wordt m'n WiFi connectie verbroken!!! Kan je niet een knop enkel "Sluiten" voorzien ?
De online update is (was) bedoeld voor GPRS, niet voor WiFi, maar ook daar is verbreken onzin. Dus: ik zal eens kijken wat ik kan doen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #325  
Oud 05 maart 2006, 11:30
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Wedervraag: zal ik Duitsland (ARD/ZDF/NDR/WDR) er maar uithalen of zijn er menen die er echt naar kijken?
ARD en ZDF zou ik, als het aan mij ligt, willen behouden. NDR en WDR kijk ik nooit.
Met citaat reageren
  #326  
Oud 05 maart 2006, 13:27
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
ARD en ZDF zou ik, als het aan mij ligt, willen behouden. NDR en WDR kijk ik nooit.
Ik kijk nooit naar die zenders maar je kunt ze toch gewoon weghalen uit de stationslijst? Zelf kiezen is prima vind ik.
Met citaat reageren
  #327  
Oud 05 maart 2006, 14:04
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Ik kijk nooit naar die zenders maar je kunt ze toch gewoon weghalen uit de stationslijst? Zelf kiezen is prima vind ik.
dat weet ik, maar Frans deed het voorstel Duitsland uit de lijst te halen. Vandaar mijn antwoord
Met citaat reageren
  #328  
Oud 05 maart 2006, 14:07
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De Duitse zenders mogen er wat mij betreft inblijven. Ik kijk er weliswaar niet dagelijks naar, maar toch wel vrij vaak.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #329  
Oud 05 maart 2006, 14:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
- de up/down toetsen om per dag te navigeren vind ik verwarrend, ik had eerder gedacht om up met een dag eerder en down met een dag later te doen, lijkt mij intuitiever
Dat vind ik zelf ook wel logischer: up = terug en down = verder. Maar in de datebook-programma's die ik gebruik wordt links-rechts gebruikt om door de datums te scrollen, terwijl up-down op de pagina zelf werkt.
Citaat:
- de mogelijkheid "per categorie", om hierin ook enkel maar de geselecteerde zenders te zien ipv alle zenders
Dat is voor mij ook een van de pijnpunten van het programma. Een work-around is er door met purge alle niet gebruikte zenders te wissen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
ARD en ZDF zou ik, als het aan mij ligt, willen behouden. NDR en WDR kijk ik nooit.
Idem.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #330  
Oud 05 maart 2006, 14:47
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Maar in de datebook-programma's die ik gebruik wordt links-rechts gebruikt om door de datums te scrollen, terwijl up-down op de pagina zelf werkt.
L/R gebruik ik al om in de tijd te scrollen. Dat blijft zo. U/D wordt een keuze tussen dag vooruit/achteruit en in de zenders scrollen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Dat is voor mij ook een van de pijnpunten van het programma.
Programmatechnisch niet zo erg moeilijk, maar het opzoeken zal lang duren, zeker op een (jouw) pre-OS5 machine.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #331  
Oud 05 maart 2006, 17:14
katbollie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
BIC: PSTBNL21
IBAN: NL57PSTB0005544008 t.n.v. F. Breukelman, Sleen.
Is onderweg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Wedervraag: zal ik Duitsland (ARD/ZDF/NDR/WDR) er maar uithalen of zijn er menen die er echt naar kijken?
Kijk er niet naar, blijft gelijk voor mij, maar zoals rudyheidenis zegt, je kan ze er zelf ook uit halen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Een discussie die al eerder gevoerd is, waarbij anderen de huidige werking intuitiever vinden. Dit ga ik dus niet wijzigen.
Anders een simpele checkbox waarmee de user zelf kan kiezen? "Normal/Reversed"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Moeilijk en waarschijnlijk hierdoor te tijdrovend. Staat niet erg hoog op mijn prio-lijstje.
Begrijp ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
???? snap ik niet. Waarom wil je die aantallen weten?
Dan weet ik gelijk in welke categorie ik niet moet kijken.
( "does that mean i'm lazy?" )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
De online update is (was) bedoeld voor GPRS, niet voor WiFi, maar ook daar is verbreken onzin. Dus: ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Ok, bedankt.

En hier dan nog een nieuwe request, maar dat zal ook een aardig stukje code worden.
Een soort van markering waarmee je kan zien of je op een bepaald programma al een alarm gezet hebt of nog niet. Misschien best enkel in het detail-scherm.
Of alternatief de knop "bi-directioneel" maken. Als je ontdekt dat er reeds een alarm voor een bepaald programma staat, dat de knop dan leest "Verwijder alarm".
't Zijn details, maar maakt het mijn insziens toch weer wat gebruiksvriendelijker. (ipv te schakelen tussen FBTV en Calendar)
Met citaat reageren
  #332  
Oud 06 maart 2006, 07:24
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
Anders een simpele checkbox waarmee de user zelf kan kiezen? "Normal/Reversed"
Dit vind ik juist verwarrend en overbodig (het voegt niets toe aan het programma).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
Dan weet ik gelijk in welke categorie ik niet moet kijken.
( "does that mean i'm lazy?" )
Ik zoek de gegevens pas op als je kiest. Dat verplaatsen naar het openen van het Categoriescherm kost teveel rekentijd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
Een soort van markering waarmee je kan zien of je op een bepaald programma al een alarm gezet hebt of nog niet. Misschien best enkel in het detail-scherm.
Die zit er toch al in? Als je een alarm zet komt er een wekkertje in beeld. Ook als je (later) een ander programma met dezelfde begintijd kiest staat het wekkertje in beeld om aan te geven dat je op dat tijdstip al ergens anders naar wou kijken (Tenslotte kun je maar naar 1 ding tegelijk kijken toch?). Daarom kan de knop ook niet "bi-directioneel" worden. In de nieuw uit te komen versie kun je op de wekker klikken om te kijken waarvoor je al een alarm gezet had.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 06 maart 2006 om 07:46.
Met citaat reageren
  #333  
Oud 06 maart 2006, 07:47
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Volgens heb ik nog twee situaties ontdekt die een soft-reset veroorzaken:
1. Ik ga naar het update-venster en download de updates. Vervolgens klik ik NIET op "Disconnect + Sluit" maar druk ik op een hardbutton om bijv. naar de Calendar te gaan --> softreset
2. Ik ga naar de programmabeschrijving van een programma en ik zet een alarm of niet (maakt niet uit). Vervolgens klik ik NIET op "Ok" maar druk ik op een hardbutton om bijv. naar de Calendar te gaan --> softreset
Kortom: om FBTV te verlaten moet je altijd eerst in het hoofdscherm zitten. FBTV verlaten vanaf een onderliggend scherm, leidt tot een softreset.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #334  
Oud 06 maart 2006, 11:44
llevering
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Volgens heb ik nog twee situaties ontdekt die een soft-reset veroorzaken:
1. Ik ga naar het update-venster en download de updates. Vervolgens klik ik NIET op "Disconnect + Sluit" maar druk ik op een hardbutton om bijv. naar de Calendar te gaan --> softreset
Kan ik niet reproduceren op mijn T|X

Citaat:
2. Ik ga naar de programmabeschrijving van een programma en ik zet een alarm of niet (maakt niet uit). Vervolgens klik ik NIET op "Ok" maar druk ik op een hardbutton om bijv. naar de Calendar te gaan --> softreset
Kortom: om FBTV te verlaten moet je altijd eerst in het hoofdscherm zitten. FBTV verlaten vanaf een onderliggend scherm, leidt tot een softreset.
Home button gaat bij mij goed, maar agenda button leidt direct tot softreset. Ik zie trouwens wel dat hij probeert terug te gaan naar het 'hoofdscherm' (net zoals bij 1), maar dan volgt een softreset.

Maar blijf t programma geweldig vinden
Met citaat reageren
  #335  
Oud 06 maart 2006, 12:32
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
1 kan ik ook niet reproduceren, 2 wel.
Met citaat reageren
  #336  
Oud 06 maart 2006, 19:00
katbollie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Dit vind ik juist verwarrend en overbodig (het voegt niets toe aan het programma).
Nou, voor mij zou het wel iets toevoegen, ..... maar dat wordt dan weer zo'n welles-nietes discussie, dus laat maar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Die zit er toch al in? Als je een alarm zet komt er een wekkertje in beeld. Ook als je (later) een ander programma met dezelfde begintijd kiest staat het wekkertje in beeld om aan te geven dat je op dat tijdstip al ergens anders naar wou kijken
Nou, bij mij dus niet. Als ik een alarm zet dan staat er wel een wekkertje, maar ga ik weg uit het detail-scherm en ga ik direkt terug naar het detail voor het zelfde programma, dan is die wekker weg.
Het zelfde als ik weg ga uit het programma en er terug in ga, desondanks dat ik al eerder alarms gezet heb op bepaalde programmas, dan zie ik dit niet terug in het detail van die zelfde programmas. Ergens is de "link" verbroken tussen het alarm in calendar en FBTV.
Heel ambetant.
Met citaat reageren
  #337  
Oud 06 maart 2006, 19:23
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katbollie
Nou, bij mij dus niet. Als ik een alarm zet dan staat er wel een wekkertje, maar ga ik weg uit het detail-scherm en ga ik direkt terug naar het detail voor het zelfde programma, dan is die wekker weg.
Het zelfde als ik weg ga uit het programma en er terug in ga, desondanks dat ik al eerder alarms gezet heb op bepaalde programmas, dan zie ik dit niet terug in het detail van die zelfde programmas. Ergens is de "link" verbroken tussen het alarm in calendar en FBTV.
Heel ambetant.
Dat heb ik dus ook. Ik gebruik overgens agendus mogelijk heeft dat er wat mee te maken. Het lijkt me trouwens ook handig om in het overzicht scherm te kunnen zien waar je allemaal al een alarm voor hebt gezet. id?
Met citaat reageren
  #338  
Oud 06 maart 2006, 19:54
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Frans, als je overweegt om leukigheidjes of handigheidjes toe te voegen aan FBTV, hoop ik dat dit niet ten koste gaat van de snelheid en overzichtelijkheid van FBTV. In dat geval stem ik graag voor een FBTV-light versie
Met citaat reageren
  #339  
Oud 06 maart 2006, 20:25
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Frans, als je overweegt om leukigheidjes of handigheidjes toe te voegen aan FBTV, hoop ik dat dit niet ten koste gaat van de snelheid en overzichtelijkheid van FBTV.
Klopt. Dat is ook de reden om nee te zeggen op bovenstaand id van bascee (en andere ideeen, hoe goed bedoeld ook).
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #340  
Oud 06 maart 2006, 20:44
katbollie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Frans, als je overweegt om leukigheidjes of handigheidjes toe te voegen aan FBTV, hoop ik dat dit niet ten koste gaat van de snelheid en overzichtelijkheid van FBTV. In dat geval stem ik graag voor een FBTV-light versie
Als het hem gaat om snelheid..... misschien moeten er dan wel nu reeds een aantal dingen verwijderd worden uit FBTV, want zo snel vind ik die nu toch ook niet op m'n LifeDrive. (waarmee die ook gedemonstreerd is op de website)
Of misschien is het tijd voor een code-review...

Niet dat ik het geen goede toepassing vind en dat die niet goed zou werken (anders had ik er geen €25 aan gehangen) , maar als je DAT argument naar boven wilt halen.... tja.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 3 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023