Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 november 2007, 14:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Wachten op Palm TX2 heeft geen zin

Ed Hardy van Brighthand is ervan overtuigd dat Palm nooit meer een traditionele handheld zal uitbrengen. Hij baseert zich daarbij op stellingen van topmensen die hij zowel privé als zakelijk heeft gesproken.
Palm CEO Ed Colligan zegt regelmatig dat de vraag naar traditionele handhelds afneemt tot een 'zachte landing'. Eigenlijk bedoelt hij daarmee dat hij de verkoop van de Palm TX en de Tungsten E2 langzamerhand ziet afglijden tot het nulpunt. En hij is niet van plan er iets aan te doen. Palm gaat deze modellen niet vervangen, maar hoopt dat gebruikers naar smartphones zullen overstappen: volgens Joe Fabris (Senior Director for Wireless Solutions bij Palm) is een smartphone van $100 beter dan een handheld van $100. En eigenlijk is dat misschien ook wel zo: toestellen zoals de Centro en 500v zien er minder goedkoop uit dan de vroegere instapmodellen van rond de $100, zoals de M100 en de Z22.
Wachten op een TX2 heeft volgens Hardy dan ook geen zin, maar volgens hem zijn er goede alternatieven. Anderen hebben de traditionele handheld nog niet opgegeven. Zo is er de Nokia N810, waarbij Access zal zorgen dat bestaande Palm OS-applicaties erop werken. De software van Access bevindt zich nog wel in betafase, maar ziet er veelbelovend uit. Ook zou je een HP iPAQ 110 of 210 met StyleTap kunnen gebruiken, waardoor je nog steeds PalmOS-software kunt gebruiken. Een ander alternatief is de iPod touch. Die mist weliswaar wat functies van een 'echte' pda maar heeft wel een mooie gebruikersinterface en een goede webbrowser.



Bron: Palm and Handhelds: The Writing Is on the Wall
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4868-nzjn92uvuwy.jpg‎ (32,8 KB, 1x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bram; 16 november 2007 om 14:12.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 november 2007, 14:48
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
En dat terwijl ik juist teruggegaan ben van een smartphone naar een PDA en een normale GSM..... - zal mijn kronkel dan wel zijn
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 november 2007, 14:49
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
En dat terwijl ik juist teruggegaan ben van een smartphone naar een PDA en een normale GSM..... - zal mijn kronkel dan wel zijn
Yep
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 november 2007, 14:50
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
volgens Joe Fabris (Senior Director for Wireless Solutions bij Palm) is een smartphone van $100 beter dan een handheld van $100. En eigenlijk is dat misschien ook wel zo: toestellen zoals de Centro en 500v zien er minder goedkoop uit dan de vroegere instapmodellen van rond de $100, zoals de M100 en de Z22.
Ik kan dit geen valide redenering vinden. Je kunt het namelijk net zo goed omdraaien: een telefoon die in de tijd (2000) van de m100 werd gemaakt ziet er meer budget uit dan de huidige instap PDA, (TE2).

Vroeger zagen gadgets er nu eenmaal goedkoper uit, tenminste als kijkt vanuit het huidig perspectief. Neem nou de allereerste ipod uit 2001 of de Nokia 3310.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Ipod_1G.png‎ (64,8 KB, 1x gelezen)
Bestandstype: png Nokia_3310.png‎ (250,9 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 november 2007, 16:19
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
volgens Joe Fabris is een smartphone van $100 beter dan een handheld van $100.
Heb ik een aanbieding gemist? Sinds wanneer is een Centro of 500V voor $100 verkrijgbaar en waar? Ik heb m'n jas al aan en sta klaar om naar de betreffende winkel te rennen.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 november 2007, 17:07
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
In de USA i.c.m een abo
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 november 2007, 17:15
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
In de USA i.c.m een abo
Dat is dus niet de complete prijs van een smartphone. Op deze manier geredeneerd kan je bij de juiste abo ook het vlaggeschip van HTC of HP gratis krijgen. Dan is inderdaad een smartphone van 0 euro beter dan een PDA van 100 euro.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 november 2007, 21:14
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
De gadgets zagen er vroeger misschien goedkoper uit, maar je kon er wel iemands hersenen mee inslaan, dat moet je nu met de gelikt uitziende dingen niet meer proberen. Degelijkheid is ver te zoeken.

Voorlopig blijf ik nog even bij een Palm en een mobiel en wacht rustig af wat de toekomst gaat brengen.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 november 2007, 12:00
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BarB Bekijk bericht
Voorlopig blijf ik nog even bij een Palm en een mobiel en wacht rustig af wat de toekomst gaat brengen.
Ondanks dat ik verrassend tevreden ben over mijn Treo 750v, speel ik regelmatig met de gedachte mijn Zire weer te gaan gebruiken i.c.m een mobiel. Ik wil graag terug naar Palm, maar ik mis een aantal functionaliteiten en een algemene moderniseringslag. Mijn vrouw heeft net de LG Viewty gekocht. Weliswaar geen echte smartphone, maar wauw ! wat een toestel.

Ik wacht even af en speel verder met wat ik heb.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 november 2007, 22:52
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Omdat ik met mijn huidige abbonnement geen data kan ontvangen en ik niet de noodzaak zie om ieder moment (beperkt en kostbaar) op internet te kunnen en mijn email te moeten checken heeft mijn Treo 650 eigenlijk geen meerwaarde.

Daarom overweeg ik ook om m'n TH55 weer ingebruik te nemen.
Smartphone -> Gadget
PDA -> Personal Digital Assistent
__________________
Hoezo geen tijd?? Er zitten toch zeker 24 uur in een dag!!........En dan heb je ook de nacht nog!!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 november 2007, 17:41
mrcactus
Guest
 
Berichten: n/a
Als gelukkig gebruiker van een T|X kreeg ik van de zaak een HP Ipac. Ik dus geen WIFI meer en moet deze ongeveer iedere dag compleet resetten . Ook het draaiende figuurtje dat hij bezig is zie ik regelmatig. Voor mij is windows mobile leuk voor de kids, om er mee te werken is een straf.
Ik ben mijn (privé) T|X weer gaan gebruiken, ook tijdens het bellen. Tom Tom werkt trouwens sneller op de Palm, ik mis nu geen afritten meer!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 november 2007, 12:19
Jeanne's schermafbeelding
Jeanne Jeanne is offline
Junior lid
Voornaam: Jeanne
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Berichten: 3
Hi, ik ben Jeanne en nog maar kort lid van dit forum. Ben voorlopig nog van alles aan het lezen maar hier wilde ik ook even reageren.
Geef mij maar een palm én een mobieltje hoor. Hoewel ik mijn palm Tungsten E2 alleen nog maar gebruik voor gesproken boeken, pdf-boeken en muziek,én adressen en agenda natuurlijk, zou ik hem niet meer willen missen. En ook niet willen ruilen voor een smartphone. En iedere avond dat ding mee naar bed nemen om mijn meditaties te beluisteren? LOL Zal wel aan de generatie liggen... ik ben 57.
Wel, voor een eerste post is dit wel genoeg, denk ik.
Fijne dag allemaal,

Liefs, Jeanne
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I am what I am, my own special creation
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 november 2007, 07:36
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
E2. Alleen adressen en woordenboekjes Engels, Duits, Frans van Slovoed.
Waar blijft de dikke van Dale voor Palm? Niet meegroeien van software is voor mij de rede om na de E2 geen nieuwe meer te kopen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023