Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 januari 2009, 20:46
wimpiexl wimpiexl is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 juni 2008
Berichten: 3
Thumbs up garmin xt mobile v5.00.10p on palm TX

Hoi,

Ik heb zopas de laatste update van garmin xt mobile (te vinden op de garmin website) geinstalleerd op mijn Palm TX. Ik vind in vele forums dat deze enkel zou werken op de nieuwere palm modellen, treo....
Dit maar om te laten weten dat deze update perfect werkt op m'n TX.

link : http://www8.garmin.com/support/colle...t=010-11034-00

Mvrgr,
Wim

Laatst gewijzigd door wimpiexl; 16 januari 2009 om 21:06.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 januari 2009, 16:46
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Ik moet nog even weer op opnieuw phonelink installeren,
maar kan ie ook en gps en naar mobiele telefoon communiceren voor file info?
Ik heb em ook draaiend op mijn TX zonder porblemen, anders dan dat hij de QSTARZ 816 niet helemaaal lekker ondersteund, hij viel ook weg na 25 min rijden.
Terwijl de Qstarz gewoon zat sattelites gelocked had, kon de TX ze opeens niet meer door krijgen. Ik heb nu TT6 XT 5 en XT 4 geprobeerd.

XT v5 is fijn omdat ie veel simpeler de turn by turn directions aangeeft. v4 geeft dat niet heel mooi weer alleen een textje bovenin.

Garmin XT werkt ook fijn op een treo680 heel handig met de file info. Jammer alleen dat de support voor MITEK based GPS-en niet optimaal is. (Good old TomTom 6 heeft daar geen enkel probleem mee met een moderne GPS)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 januari 2009, 16:58
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
En hoe krijg je het dan goed aan de praat.
Ik had versie 4 staan en heb versie 5 geïnstalleerd maar dan kwam hij altijd vragen om de versie van het kaartje in intern geheugen te installeren.
Op het kaartje stond neg wel degelijk versie 4.
Ik heb dan op het kaartje de directory waar versie 4 stond, verwijderd.
In het intern geheugen heb ik garmin 4.xx verwijderd via xtsetup.
Dan heb ik geprobeerd om te installeren op het kaartje als dat in de lezer van de pc zit.
Dan komt alles wel degelijk in een directory in het kaartje maar als ik dan xtsetup start kijg ik de volgende foutmelding
'The applicaion cannot be launched because it is missing localization information'.
Als ik intalleer in de palm gaat hij blijkbaar ook een kopie maken in de directory op de kaart en starten an daar geeft dezelfde fout.
Moet ik ergens nog iets manueel verwijderen in het interne geheugen.
Als ik de kaart uitduw en weer insteek start hij ook al niet automatisch het setup programma en dat moest wel gebeuren dacht ik.
Ik heb het geprobeerd met een Palm TX
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 januari 2009, 17:14
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Ik heb nog nooit via Hotsync geinstalleerd, dat kan in je backup folder op je pc weer info achterlaten die dan meegesynced wordt.

Haal alles van je palm af via gratis programma Filez.
Haal alles van je kaartje af, en installeer direct naar kaartje.

Als je echter een echte Garmin GPS hebt, raad ik je sowieso versie 5 te installeren die vele malen beter is.

Ik zal binnenkort even mijn tx aan mn treo & gps koppelen om te kijken of de tx met 2 apparaten kan pairen en dus live file informatie op kan halen.

Versie 5 is the way to go, maar ik heb wat problemen met mijn moderne Qstarz 816 gps. Waarschijnlijk omdat ie op basis van Mtek (Mitek) chipset is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 januari 2009, 22:36
wimpiexl wimpiexl is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 08 juni 2008
Berichten: 3
@ deboopi

Probeer eerst versie 4.x terug werkend te krijgen.

- zorg ervoor dat uw TX aanstaat + aan uw pc gelinkt is met de hotsync cable.
- exe van versie 5.00.10p starten
- uw palmuser uit de lijst kiezen
- daarna gewoon de aanwijzingen volgen
- ik voer wel altijd mijn hotsync uit via het icoontje op m'n TX, nooit door op de knop op de cable te drukken (mag eigenlijk geen verschil uitmaken denk ik)

tijdens de hotync gaat hij vanalles naar uw tx kopieren (kan wel even duren +- 2400 bestandjes geloof ik) , daarna moet de tx nog éénmaal gereset worden. (dan kopieert hij alles van tx naar card geloof ik.)

misschien had je niet genoeg plaats meer vrij op je tx om al die bestanden te kopieren

btw: ook TT6 werkt perfect op m'n TX (heel af en toe eens een softreset uitvoeren voor TT6 kan starten wegens te weinig geheugen)

Mvrgr,
Wim
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 januari 2009, 21:32
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Wel , eindelijk heb ik het geïnstalleerd gekregen. Mijn 3rd party launcher hield het starten van xtsetup tegen.
Nu is het wel geïnstalleerd maar als ik XTsetup open dan krijg ik voor het versienummer enkel ----P.
Als ik mobilext open kan ik blijkbaar enkel de code ingeven waarna er online geverifiëerd wordt, kan dat zonder internetverbinding?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023