Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 juni 2006, 20:16
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Max. SD kaartje met de Tungsten T5

Een tijd geleden dat ik hier als gebruiker was maar eiegnlijk geen problemen met de T5 gehad sinds ik hem heb , heb hem nu bijna 1 jaar.
Gebruik hem voornamelijk voor ToMTom Navigator 5.
En kleine filmpjes/foto's etc...

Maar de vraag omdat ik de T5 meeneem naar het buitenland en daarbij de T5 als navigatiesysteem wil gebruiken zoek ik eigenlijk een 2GB kaartje ,dus kan de T5 omgaan met de 2GB kaartje?
Mijn keuze gaat uit naar een Sandisk Ultra II 2GB kaartje , of is er nog een beter merk?
En waar kan ik deze voordeliger aankopen?

Alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2006, 21:10
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Ik heb zelf goede ervaringen met www.inkoopacties.net, je moet zelf echter weten of je het 'risico' aandurft. Anders zou ik ze gewoon bij www.pdashop.nl bestellen, daar zijn het redelijke prijzen. Sandisk is een goed merk, maar ik zou persoonlijk geen ultra kaartje kopen, veel extra geld voor wat extra snelheid, of je tomtom je map nou in 5 of in 7 seconden geladen heeft, als het al zoveel scheelt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juni 2006, 12:37
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Oke duidelijk maar een 2GB kaartje werkt prima met de T5?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2006, 22:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ja, zie ook deze thread.

Zo lang je het kaartje FAT16 kunt formatteren is het goed, en dat kan tot en met kaartjes van 2 GB.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 juni 2006, 08:39
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
FAT16 ???

Voor mij onbekend , waar kan ik dat aanschaffen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 juni 2006, 09:40
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
"FAT16" kun je niet aanschaffen, maar is een manier waarop gegevens op een harde schijf of flashgeheugen wordt geschreven. Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld FAT32 en NTFS (die laatste ken je misschien van Windows). De Palm T|T5 kan alleen overweg met geheugen dat op de "FAT16" manier is geformatteerd. En de "FAT16" manier kan overweg met geheugen van maximaal 2GB.

Om een lang technisch verhaal kort te maken: de T|T5 kan overweg met SD-geheugenkaartjes tot en met 2GB.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 juni 2006, 11:55
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
OK duidelijk dan haal ik zsm een kaartje van Sandisk met 2GB, super!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 juni 2006, 13:02
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Let wel op dat je geen Extreme III neemt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 juni 2006, 19:04
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Vanmiddag wezen zoek in Zwolle bij wat winkels gekeken, nergens de 2GB UltraII verkrijgbaar , nou dan maar op het net wat bestellen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 juni 2006, 13:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ook bij de Mediamarkt niet?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 juni 2006, 14:03
megmond
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb voor mijn nieuwe Palm TX een 2GB kaartje van A-data besteld. Dit is een 150x speed kaartje (en ook voor schrijven behoorlijk snel volgens de specs: ~ 100x), en toch goedkoop.

Ik heb via www.tweakers.net/pricewatch gezocht naar kaartjes die beschikbaar en snel waren, en ook bij een betrouwbare winkel te krijgen. Mijn indruk was dat Sandisk met hun ultra series niet bijzonder snel zijn in vergelijking met andere merken met high speed kaartjes, maar wel een stuk duurder.

Mijn kaartje doet het goed in de TX, ik weet natuurlijk niet of dat voor de T5 ook zou gelden.

Zo op het eerste gezicht haal ik een transfer snelheid van ~ 600kB/sec via hotsync. Heb helaas geen cardreader liggen om te kijken wat hij max haalt (want de PDA/software zal hier wel de bottleneck zijn) maar het is in ieder geval 2-4 x zo snel als mijn IPAQ hiervoor haalde (dat was wel weer met een unrated kaartje)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 juni 2006, 14:14
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Die 150x en 100x zijn leuk in de specs, maar zegt niks over hoe snel hij in je Palm is. Via een kaartlezer is hij waarschijnlijk erg snel, maar in je Palm hangt het toch van andere factoren af.
Een goede manier om de snelheid te meten is met behulp van het programma VFSMark.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 juni 2006, 20:00
megmond
Guest
 
Berichten: n/a
Weet ik, ik heb hem ook niet per se alleen voor de palm gekocht. Maar het kaartje was nauwelijks duurder dan een unrated kaartje (op dit moment is de goedkoopste 2GB kaart die ik zo snel kan vinden 43 euro - overigens ook 60x rated - de mijne kostte 44,50), en wellicht ga ik hem ook in een nieuwe digitale camera gebruiken

Klopt inderdaad dat je voor een PDA alleen niet zo veel snelheid nodig hebt. Ik geef het zelf ook al aan: in de PDA haal ik (via hotsync) ongeveer 4x, dat is inderdaad heel wat lager dan de rated snelheid

Overigens is de (volgens specs langzamere) Ultra II van SanDisk bijna 2x zo duur.

Dan geef ik liever anderhalve euro extra uit voor een kaartje dat *wellicht* sneller is (ik weet het, specs zeggen lang niet alles), dan twee keer zo veel voor een merknaam...
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 juni 2006, 23:19
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door megmond
Dan geef ik liever anderhalve euro extra uit voor een kaartje dat *wellicht* sneller is (ik weet het, specs zeggen lang niet alles), dan twee keer zo veel voor een merknaam...
Groot gelijk zolang het geen piraat-kaartje is.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #15  
Oud 24 juni 2006, 20:17
wilco
Guest
 
Berichten: n/a
Heb hem nu een paar dagen en hij werkt prima , de 2GB Ultra .
Heel EU past op het kaartje dus ik kan nog even rondtoeren met de T5
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023