alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
||||
|
||||
[Software] Palm webOS 1.3.1 bijna beschikbaar op Europese Palm Pre's
Palm Pre-kopers die hun toestel in Ierland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk hebben gehaald, kunnen de komende dagen een update tegemoet zien. WebOS 1.3.1 staat klaar om naar deze Europese toestellen te worden uitgerold.
De nieuwe firmware zal Over The Air (OTA) naar de gebruikers worden gestuurd. Alleen op een knop drukken en wachten tot de update is geslaagd is dus alles wat je hoeft te doen. Palm heeft de update aangekondigd via de bedrijfsblog. Wat zit erin?
Bron: The Official Palm Blog: Version 1.3.1 of webOS en route to Europe |
|
||||
|
||||
hij is binnen, en zonder problemen geinstalleerd
![]() Alles is nu wat soepeler. |
|
|||
|
|||
Rob, werkt je app catalog nog? En hoeveel apps zitten erin? Ik ga straks ws updaten.
|
|
||||
|
||||
Volgens gebruikers van een aantal fora zijn er problemen met de App catalog.
|
|
|||
|
|||
Daarom vraag ik het ook
![]() |
|
|||
|
|||
Mijn app catalog doet het in ieder geval niet. Verder ben ik wel tevreden, alhoewel ik nu ook af en toe last heb van de 'no more cards' error. (die had ik eerst nooit)
|
|
||||
|
||||
Sorry, veel te laat: de app catalog doet 't niet. Op Precentral staan wat threads om de oude 1.1.3 catalog terug te zetten. Dat heb ik gedaan, en nu doet ie 't weer. Niet zo fijn van Palm overigens...
|
|
||||
|
||||
Voor alle Nederlandse Pre bezitters: Palm wil niet langer dat jullie nog in hun AppStore komen of tenminste, het is geblokkeerd in een nieuwe update. Aldus Tweakers.net. Zonder de O2 simkaart kan je er niet meer in. PreCentral.net vermeldt wel een workaround.
Het is overigens een beperking van het recht op vrij verkeer van goederen en diensten, zoals we dat in de EU kennen. Er zal waarschijnlijk wel een onderhuids verhaal spelen over verkopen en afdracht van belastingen in Duitsland, of anders een technisch verhaal. Het blijft toch raar. |
|
|||
|
|||
Palm is het nu nog meer aan het verbuien dan ze al deden. Waarom zouden ze het in hemelsnaam blokkeren?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
![]() |
|
|||
|
|||
Hij is weer beschikbaar. Op het moment slechts 5 apps. Maar ik vermoed dat Palm een "europe" oid optie voor de developers toegevoegd heeft.
|
|
||||
|
||||
Palm zal er inderdaad een reden voor gehad hebben. Als commercieel bedrijf ga je niet natuurlijk niet je verkoopkanaal dicht doen, tenminste niet voor de lol.
|
|
|||
|
|||
De app catalog werkt nog steeds op 1.1.3 (en nog steeds erg beperkt op 1.3.1). Bij deze de link op Precentral om de app catalog van 1.1.3 te gebruiken op 1.3.1.
|