Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24 januari 2010, 19:38
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Duitse App-Catalog in maart, kan ik daar gebruik van maken?

Mmm, zojuist mailt de leverancier van Shopping Manager (tool die probeert HandyShopper te vervangen) dat in maart de appcat van Palm in Duitsland beschikbaar komt, de betaalde. Weet iemand of ik met mijn Duitse Palm op het NL Vodafone netwerk daar gebruik van kan maken?

Grtz,

MvdH

---

HI!

What App Catalog are you using then? The one from Germany?

Palm will open the german App Catalog for paid Apps in March.

Regards,
Thomas
- Hide quoted text -

MarK (privé) wrote:
> Dear VivaLV,
>
> I would love to buy your application soon, but I live in The Netherlands
> using a German QWERTZ Palm Pre and I don't have paid items in the
> appcat. Could you please enforce Palm to make me able to buy your
> application?
>
> Greetings,
>
> Mark
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 februari 2010, 13:11
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Daar kan volgens mij niemand een zinnig antwoord op geven. Dat hangt helemaal van Palm af. Ze zullen vrees ik voor alle landen die ze ondersteunen allerlei BTW zaken moeten regelen. Ik heb geen idee wat handiger is. Je in eerste instantie beperken tot de officieel ondersteunde landen of meteen Europa breed inrichten. Ik vrees er echter voor, aangezien ook de web en beta app feed alleen mobiele nummers accepteren uit de ondersteunde landen, ze ook deze aanpak kiezen voor de app catalog. Hoewel, ze hebben wel snel ervoor gezorgd dat we weer gratis apps beschikbaar kregen na een tijdelijke "lock out".

Misschien dat een Engelse, Duitse,.. credit card nog een oplossing zou bieden?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 februari 2010, 19:08
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Mmm... Goed idee van die CC, maar dan moeten we eerst toegang hebben. Zucht... Nog even afwachten....
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 februari 2010, 13:46
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Palm Inc. zelf heeft duidelijk geen probleem en hun werknemers slapen zalig, iedere nacht... Het probleem ligt bij duidelijk ons: wij consumers, en fans tegen beter weten in, willen iets dat er niet is... En ik onderschrijf: "zucht... Nog even afwachten"... Geef het plantje nog wat water, meststoffen en zon... Misschien wordt het ooit wel een boom waar de komende generatie de vruchten van zal inblikken...
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 februari 2010, 14:34
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Heel simpel. Er zijn eigenlijk twee mogelijkheden:
- betaling via je abo, wat een akkoord tss de je provider en Palm veronderstelt. Ik dat geval zal 't enkel voor Duitse O2-klanten zijn.
- ander betaalmodel los van provider. In dat geval zou 't technisch voor iedereen moeten kunnen werken (via CC). Wat nog niet wil zeggen dat de app op je Pre zal verschijnen... Maar in dit scenario is er een kans dat ook wij in de lage landen betalende apps zullen hebben.

Intss ben ik toch wel heel tevreden met m'n Pre. Ok, 't is niet perfect, maar wat is dat wel?

Wim
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 februari 2010, 16:00
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Die tweede optie is toch nog wel moeilijk, omdat er volgens mij voor elk land rekening gehouden moet worden met zaken zoals BTW. Kan me voorstellen dat ook daar palm dus zich beperkt tot de officiele landen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 februari 2010, 17:54
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Is het betaalmodel via de telcom provider niet het model wat Palm tot nu toe hanteert in de VS? Het lijkt logisch dat ze dat dan ook doorvoeren in Spanje, UK en Duitsland.

Over BTW; de appstore van Apple lijkt daar niet zo veel moeite mee te hebben. Het voeren van onderhandelingen per telecom provider lijkt me veel lastiger. Zij moeten het factureringssysteem daarop aansluiten...
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 februari 2010, 08:22
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nlspek04 Bekijk bericht
Is het betaalmodel via de telcom provider niet het model wat Palm tot nu toe hanteert in de VS? Het lijkt logisch dat ze dat dan ook doorvoeren in Spanje, UK en Duitsland.
Het lijkt me juist niet logisch. In de US zit je vast aan je telecomprovider. Dan is het makkelijker om via de provider te verrekenen. In Duitsland verkopen ze de Pre ook unlocked. Het lijkt me een hele slechte zet niet vantevoren heel hard duidelijk te maken dat je uitgesloten wordt van betaalde apps als je niet persé O2 hebt. Bedenk ook dat er ongetwijfeld veel Duitsers de Pre hebben gekocht en 'm niet gebruiken met O2. Ik zit ook in een mail-dialoog met een Duitse Pre-software developer/leverancier en die weten ook niet exact welke vorm het gaat krijgen. Palm houdt het wel erg lang onder de pet.

Nog even geduld dus. Toch geeft Palm me nét genoeg leuke nieuwe dingen telkens om weer nieuw geduld op te brengen. Ik kan me nog herinneren dat ik januari 2009 zo baalde omdat die phone nóg niet in NL te krijgen was.

Tot slot wil ik nog een oproep doen om hier even een bericht te posten dat je graag paid apps wilt, zoals ik in bericht #24 heb gedaan. Hoe meer mensen dat daar ook posten, hoe meer Palm signalen krijgt, want hun eigen forums lezen ze echt wel: http://developer.palm.com/blog/2010/...=Google+Reader
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 februari 2010, 08:31
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik krijg zojuist response van die developer VivaLV, het wordt i.i.g. via Credit-card betalingen initieel volgens hem:

Citaat:
HI!

It will be CC only first and later also allow provider-bill.

Regards,
Thomas

On 12.02.2010 08:15, MarK (privé) wrote:
> Ha, great,
>
> That worked. I've now got one month more to use Shopping Manager. Do you
> know if the German app-cat will make paid apps available through Credit
> Card payments (thus with hope for use in The Netherlands to buy your
> app) or through the phone-provider-bill? In the last case we won't be
> able to buy any apps, because we use a Dutch provider.
>
> Grtz & thx,
>
> MvdH
Nu nog duimen dat paid apps in NL beschikbaar raken en dat ze een credit-card van buiten Duitsland accepteren.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023