Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 februari 2005, 15:28
Phad Phad is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 17 mei 2001
Berichten: 101
Geen Emmeloord in TT3?????

Ik moet vandaag in Emmeloord zijn, dus ik dacht even een route te plannen in TT3. Maaarrrrr.......

Emmeloord bestaat niet in TT3??? How kan dat nou be???

Meer mensen hier last van?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2005, 15:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Dit lijkt op een bug in Tomtom, hier heeft iemand hetzelfde probleem.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2005, 16:09
Phad Phad is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 17 mei 2001
Berichten: 101
Na even zoeken op de tomtomgo site:

Hallo,

Ik heb het even geprobeerd en het klopt inderdaad. Emmeloord kent hij niet. Als je op de kaart van tomtom kijkt zie je dat er Noordoostpolder staat ipv Emmeloord. Je moet dus Noordoostpolder in toetsen en dan de straatnaam. Ik neem aan een foutje van teleatlas.

Busje
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2005, 21:42
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Nee, geen foutje.

Ik lees op de website van Emmeloord:

Emmeloord is de hoofdstad van de gemeente Noordoostpolder in de provincie Flevoland. Samen met de tien groendorpen Bant, Creil, Ens, Espel, Kraggenburg, Luttelgeest, Marknesse, Nagele, Rutten en Tollebeek vormt Emmeloord de gemeente Noordoostpolder. In Emmeloord staat ook het gemeentehuis. De gemeente Noordoostpolder beslaat, met uitzondering van de gemeente Urk, de gehele polder Noordoostpolder.

De gemeente Emmeloord is na een herindeling opgegaan in de gemeente Noordoostpolder. De info is dus feitelijk correct, maar weinig consequent toegepast. B.v. de plaats Ens is wel te vinden. Er staat tussen haakjes Noordoostpolder achter.

Joop
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 februari 2005, 16:12
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik heb iets vergelijkbaars:

Ik woon in Linschoten, Gemeente Montfoort, aan de Wulverhorst.

Als ik een thuisadres probeer in te voeren, vind TomTom wel 'Linschoten (Montfoort)' en ook de Wulverhorst. Echter: zowel Montfoort als Linschoten kennen een Wulverhorst (ja twee dezelfde straatnamen binnen 1 gemeente). Ik krijg dan ook de Wulverhorst in Montfoort als huisadres, ipv die in Linschoten. Ik heb het opgelost door mijn huisadres op de kaart aan te klikken en in te stellen.

Voor de mensen die willen navigeren naar de Wulverhorst in Linschoten, jullie zijn gewaarschuwd. Voor je het weet zit je in Montfoort.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2005, 16:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou, voor zover ik weet is er nooit een gemeente Emmeloord geweest. Tenminste, in mijn paspoort staat netjes gemeente noordoostpolder, en dat terwijl mijn geboorte alweer 23 jaar terug was.

Beetje bizar, want als je een willekeurig andere stad zoekt, typ je toch ook niet de gemeentenaam in?

Citaat:
Ik moet vandaag in Emmeloord zijn,
Sterkte :')
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 februari 2005, 18:55
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Op 14-02-2005, om 16:12 heeft Coenox dit gezegd in bericht #5
Ik heb iets vergelijkbaars:

Ik woon in Linschoten, Gemeente Montfoort, aan de Wulverhorst.

Als ik een thuisadres probeer in te voeren, vind TomTom wel 'Linschoten (Montfoort)' en ook de Wulverhorst. Echter: zowel Montfoort als Linschoten kennen een Wulverhorst (ja twee dezelfde straatnamen binnen 1 gemeente). Ik krijg dan ook de Wulverhorst in Montfoort als huisadres, ipv die in Linschoten. Ik heb het opgelost door mijn huisadres op de kaart aan te klikken en in te stellen.

Voor de mensen die willen navigeren naar de Wulverhorst in Linschoten, jullie zijn gewaarschuwd. Voor je het weet zit je in Montfoort.
Ik heb het uitgeprobeerd: je woont formeel in de gemeente: Montfoort, er zijn twee mogelijkheden bij het adres: Wulverhorst en Wulverhorst (Linschoten). Als jij voor de tweede kiest heb je de juiste. Lijkt me logisch en werkbaar.
Je kunt ook je thuis-adres definiëren door bij "Wijzig voorkeuren">"wijzig thuislocatie">"GPS-positie" te kiezen. Zo kun je ook een nieuwe "Favoriet" toevoegen.

Maar inderdaad, als er binnen één gemeente twee dezelfde staatnamen ontstaan, is de kans op vergissingen aanwezig. Er zijn gemeentes die om deze reden een aantal straatnamen gewijzigd hebben.... Gelukkig zijn er postcodes. Kun je bij TomTom trouwens ook gebruiken, maar leveren in jouw geval (3417 en 3461) allebei "Montfoort" op........

Joop
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 februari 2005, 21:52
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Citaat:
Op 14-02-2005, om 18:55 heeft joop dit gezegd in bericht #7


Ik heb het uitgeprobeerd: je woont formeel in de gemeente: Montfoort, er zijn twee mogelijkheden bij het adres: Wulverhorst en Wulverhorst (Linschoten). Als jij voor de tweede kiest heb je de juiste. Lijkt me logisch en werkbaar.

Joop
Je hebt helemaal gelijk ! Mijn conclusie was iets te snel getrokken, ik had 'Wulverhorst (Linschoten)'over het hoofd gezien. Op deze manier werkt het gewoon.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023