Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 mei 2003, 21:16
wiepke
Guest
 
Berichten: n/a
waarschuwing tegen standaard zire

Vorige week heb ik een Zire gekocht met 2 MB (120 euro). Ik zocht namelijk een vervanging voor mijn agenda en het leek mij handig op het werk te synchroniseren met Outlook. Eindelijk een betaalbare Palm. Ik heb MyWeek gekocht en vandaag heb ik Avantgo en de channels op deze site "ontdekt". Voor de rest wilde ik het simpel houden. Maar ja, dan begint het: af en toe eens een Word of Excel document meenemen is ook wel handig. En mijn Inbox kan ook wel handig zijn om mee te nemen (Documents to Go lijkt me wel wat). Maar ja: die 2 MB loopt dan toch al aardig vol... Conclusie: ik zit nu na een week al tegen die limiet aan te hikken, terwijl ik toch echt geen Palm power user wil worden. Wat nu? Misschien upgraden naar 8 MB? (kan dat overigens? zo ja waar en hoeveel kost dat ongeveer?) Misschien verkopen en een nieuwe kopen? Ik denk dat ik er een jaartje mee doe en dan een nieuwe koop, ik moet er nog over denken. Ik had er goed over nagedacht: zeker geen PocketPC met PocketWord (wie gaat er nou tekst opmaken op zijn PDA?) en gewoon een simpel ding. Ik neem het mijn fantastische Zire niet kwalijk: zij doet haar werk perfect, zo goed dat ik nu al meer wil en het is nog niet vastgelopen). Laat dit een waarschuwing zijn voor andere beginners: koop minimaal een Zire met 8 MB.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 mei 2003, 21:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Palmrepair doet geheugenupgrades, ook voor de Zire: www.sfinx.demon.nl/palm
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2003, 22:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Kun je de Zire niet ruilen tegen een Sony Clie SJ22 (250 EUR, 16 Mb hires kleurenscherm) of een SJ10 (170 EUR, 8Mb hires zwartwit scherm EUR)?

2 Mb is inderdaad wel erg weinig....
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 mei 2003, 09:38
Chipper's schermafbeelding
Chipper Chipper is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 26
En toch..... ik gebruik de zire al een aantal maanden en ben een 'heavy' gebruiker..... Welliswaar alleen voornamelijk de PIM-functies.... Ik vind het nog steeds een supermachine voor 120 Euro's.
Met alle applicaties erbij heb ik nogsteeds 0.5 Mbyte over. Nu geef ik grif toe, excel achtige toepassingen en AvantGo heb ik er maar snel weer vanaf gegooid.... Van mezelf mag ik pas over 1,5 jaar upgraden naar een beter model. Wie weet koop ik dan een Tungsten voor 250 Euro....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 mei 2003, 11:09
Robert
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb zelf ook een Zire, en gebruik deze voornamelijk als PIM. Daarnaast heb ik ook AvantGo met 7 channels geïnstalleerd, twee games (BeBop en Revertris), FileZ, en X-Master (met AfterBurner zodat AvantGo wat sneller de webpagina's opbouwt ), en ik heb nog steeds dik 400 kB van de 2 MB vrij.
Mijn ervaring is dat meer geheugen in je PDA net zo werkt als een grotere harddisk in je PC: je gaat gewoon meer troep bewaren, zodat je uiteindelijk weer ruimte tekort hebt Maar 8 MB lijkt me al een stuk prettiger. Je kunt dan met goed fatsoen Acrobat files opslaan, wat meer games, en eventueel Office docs.
(vandaar dat ik zelf heel snel ga upgraden naar een TT; als je upgrade kun je het beter maar meteen goed doen )
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 mei 2003, 16:29
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Tja, dat is ook de bedoeling van palm: eerst lokken met een vrij
goedkope palm met (volgens mij bewust) slechts 2 Mb, vervolgens wordt
je hebberig en wil je meer. En zie, toen was er opeens een mooie
Zire71 te koop
Overigens blijft de Zire m150 een goeie keus als je echt alleen PIM
features gebruikt; dan is 2 Mb echt ruim voldoende.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 mei 2003, 17:47
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Is bij mij niet anders gegaan.Ik heb echter eerst een 2e hands palm gekocht.Begonnen met een Palm V,daarna een Palm Vx en net een Tungsten aangeschaft, en di binnen 6 weken!Het ligt er uiteraard ook aan wat je de palm wil gaan doen.Ik ben echter binnen een paar weken helemaal palm gek geworden en wil binnen kort mobiel gaan internetten met de Tungsten,filmpjes kijken is trouwens ook wel leuk.
Als je je een beetje in het apparaatje verdiept dan zie vanzelf dat het veel meer is dan alleen een "agenda".
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 mei 2003, 20:23
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 27-05-2003, om 12:47 heeft jvracing dit gezegd in bericht #7
Begonnen met een Palm V,daarna een Palm Vx en net een Tungsten
aangeschaft, en di binnen 6 weken!
Wat??
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 mei 2003, 20:27
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Van een palm V ,via een Palm Vx, naar een Tungsten binnen een tijdsbestek van 6 weken?
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 mei 2003, 21:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hij gebruikt niet voor niets de alias jvracing
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 mei 2003, 21:33
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Heren, ON-TOPIC SVP!

- jp
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 mei 2003, 21:45
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Oh ja dat is waar ook. Deze thread ging het over het afzeiken van de meest wanstaltige palm creatie van de afgelopen 5 jaar. Ofwel, "hoe verkopen we al die oude Palm III's die we nog hadden liggen. Weet je wat, we doe er een wit kastje overheen en doen net of het een nieuw model is."

Ik heb het bij de introductie al een schandalige actie genoemd. Blijkbaar ervaren de kopers het inderdaad ook zo. Gelukkig is er ook een deel dat echt alleen een agenda nodig heeft. Is er naast de accountant van Palm (die heeft het al druk genoeg) nog iemand blij met de Zire.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 mei 2003, 21:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ja hoor, een miljoen andere gebruikers!

De thread ging overigens niet over het afzeiken (een beetje inbinden svp) van de Zire, maar over het doorgroeien vanuit de Zire.

- jp
Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 mei 2003, 22:12
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Moet je nagaan, een miljoen mensen geflest met een gedowngrade Palm III! Het verbaasd me dat die mensen niet massaal bij kat in de zak of Kassa! zitten.

De thread gaat dus overduidelijk over een aantal gebruikers dat in no time doorheeft dat ze met de Zire niet verder kunnen. Dat kun je doorgroeien noemen of een schandalige actie van Palm om ze een halfbakken apparaat in de maag te splitsen. Ik hou het zeer duidelijk op het laatste. Een elektronische agenda hoeft geen €120 te kosten.

p.s. Voor iemand die schreeuwt in zijn post zit je misschien wel op een iets te hoog paard om over inbinden te beginnen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 mei 2003, 22:21
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zo te horen en te lezen op deze en andere forums ben je blijkbaar de enige die er zo over denkt. Zelfs de topicstarter noemt het een fantastisch apparaat. Alsof Palm er wat aan kan doen dat mensen gegrepen worden door het virus. De kopers zijn vantevoren bekend met alle beperkingen: 2mb en geen backlight. Maar als jij Don Quichotte wilt spelen, koop zelf een Zire en grijp je kans! Laat ons wel even weten welke aflevering van Kassa het wordt.

- jp
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 mei 2003, 22:33
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ok zeg, laten we het gezellig houden zeg...we zijn toch vrienden?

Opa kan niet tegen agressie
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 mei 2003, 22:39
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Ik had de indruk dat de reacties op dit forum serieus waren.Begin nu te twijfelen en.............
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #18  
Oud 27 mei 2003, 23:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
jvracing,

Ik denk dat patrickl een beetje ontdaan is door de nieuwe Sony Clies die vandaag uitgebracht zijn. In feite zit er ook weinig grote vernieuwing in de nieuwe Clies ten opzichte van de bestaande modellen, en proberen ze nieuwe markt aan te boren door hier en daar een knopje erbij te plaatsen en zeggen dat het nieuwe modellen zijn.

Maar om terug te komen dat de Zire krapjes is in zijn werkruimte als je hem voor iets anders dan een agenda wil gebruiken: zeker. Ik vind 16 Mb al krap, maar ik doe er ook iets meer mee. Ik denk dat Palm een zeer hoge winstmarge heeft gehad op de Zire, en ik ben alleen maar blij dat het goed verkocht. Zonder de Zire zou ik zelf nooit op het idee gekomen zijn om een Palm aan te schaffen (collega had er een), dus qua resultaat is dat alleen maar positief.

Ik zou zelf nooit een Zire hebben aangeschaft, maar het apparaat doet wat het moet doen, en trekt daarbij mensen de Palmwereld in, wat alleen maar goed kan zijn. Marketing lui zijn vaker schandalig op deze wereld, helaas is dat met Palm (gelukkig) deze keer niet anders.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 27 mei 2003 om 23:49.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 27 mei 2003, 23:30
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik vertaal alleen even het verhaal:
"Ik ben waanzinning blij met deze Zire echt het kan haast niet blijer, maar ik kan er eigenlijk nu al niet meer mee wat ik zou willen. Ik moet dus nu binnen een paar maanden al eigenlijk weer een ander apparaat kopen, maar gelukkig heb ik maar 120 euro betaald voor deze conclusie".

Die reactie zie je bij de meeste Zire gebruikers. De rest gebruikt hem alleen voor agenda functies. Kortom de ene groep had meteen beter een goeie PDA kunnen kopen (paar tientjes meer en je hebt een echte Sony waar je wel anderhalf jaar mee voort kunt) en de andere groep had waarschijnlijk beter een electronische agenda kunnen kopen.

Ik verbaas me er inderdaad wel iedere keer weer over dat mensen dat positief weten uit te leggen. Dat heeft Palm dan blijkbaar toch wel goed gedaan in de marketing. Zit er een brochure van de Tungsten-T bij ofzo? Zo in de trant van "Kijk eens wat u eigenlijk had moeten kopen! Koopt u het nu dan gewoon alsnog maar"

Ik zie ook niet hoe dat aggressief of niet serieus is. Dat noemen ze eerlijke discussie. Dat in tegenstelling tot de meestal valse reclamecampagnes van Palm. Bovendien als iedereen gaat lopen brullen dat de Zire zo'n geweldig apparaat is komen we ook niet veel verder.

p.s. Ik zie overigens ook niet wat er mis is met de nieuwe Clie's. Je kunt inderdaad niet veel meer innoveren als je alles er al in hebt zitten. Kijk als Palm nou eens met een VG scherm zou komen. Iedereen zit te wachten op iets als een "Tungsten-C met VG" of "Clie T met VG en OS5". Maar laten we het in godsnaam on topic houden anders gaan er weer mensen schreeuwen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 28 mei 2003, 09:51
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 27-05-2003, om 18:30 heeft patrickl dit gezegd in bericht #19
Die reactie zie je bij de meeste Zire gebruikers. De rest gebruikt
hem alleen voor agenda functies. Kortom de ene groep had meteen beter
een goeie PDA kunnen kopen (paar tientjes meer en je hebt een echte
Sony waar je wel anderhalf jaar mee voort kunt) en de andere groep
had waarschijnlijk beter een electronische agenda kunnen kopen.
Onzin. Jij vergeet even gemakshalve dat een grote meerderheid van de
Zire gebruikers em alleen als PIM gebruikt. Deze meerderheid is zeer
tevreden en om nu te zeggen dat deze met een electronische agenda net
zo goed uit zouden zijn is nonsense. De Zire is simpelweg gebruiks
vriedenlijker en netjes geprijst. De Zire is eigenlijk ook een veredelde
electr. agenda en blijkbaar kiezen velen daarvoor.

De andere groep, die dus na een maand ontdekt dat 2 mb te weinig is
voelt zich echt niet zo "bedonderd" als jij suggereert. Ja, het is een
simpel apparaat en ja, 2 Mb is niet veel. Specs zijn overal te vinden.
Goed, die 2 Mb had best 8 Mb kunnen zijn (ik denk dat dat je kernbezwaar
is) terwijl dat niet zoveel extra hoeft te kosten. Tja, dat is een
bewuste keus geweest om gebruikers sneller te laten upgraden. Dat ben
ik wel met je eens. Of dat slim is of dat dat öplichterij is, dat is
natuurlijk de vraag. Opa neigt naar het eerste. Als je het laatste
vindt dan vind je heel veel andere bedrijven waarschijnlijk ook grote
schurken. Maar goed, dat heet nu commercieel denk ik dan.

Gegroet,
Opa Bakkebaard
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023