Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28 mei 2003, 11:25
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik ben ooit begonnen met een palm 3e. Dit in een tijd dat er al 3-tjes en 5-jes waren met meer geheugen. Ik heb mij nooit 'genaaid' gevoeld. Ik ga ervan uit dat wanneer iemand iets koopt dat deze zijn of haar huiswerk doet, d.w.z. specificaties lezen (zijn er niet voor niets!) en vergelijken.

De palm 3e was een voordelige instapper en heeft mij enthousiast gemaakt voor het palmOS.
Ik heb voor mijn palm verleden verschillende organizers gehad van oregon, sharp e.t.c. met PC-link. Iedere keer weer voelde ik mij 'genaaid' door het feit dat deze pc koppelingen zo goed als waardeloos zijn aangezien ze nergens compatibel mee zijn.

De palm zire is een voordelige ORGANIZER en natuurlijk niets meer, maar hij blinkt uit in de standaard PIM functies en de synchronisatie mogelijkheden.

Voordat ik iets koop lees en vergelijk ik altijd. Doe je dat niet, dan kun je alleen jezelf verantwoordelijk houden voor de 'gebreken' in mijn opzicht.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 28 mei 2003, 11:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dirk,

In beide gevallen hadden de kopers dus beter iets anders kunnen kopen. Een electronische agenda of een echte PDA.

Je zegt overigens op grote lijnen hetzelfde als wat ik zeg. Alleen we leggen de klemtoon in de conclusie wat anders. Jij vindt het "slim" en "commercieel". Ik vind het op zijn zachtst gezegd "niet netjes".

Maar goed, er zijn inderdaad mensen tevreden mee. Nogmaals, dat verbaast me inderdaad wel. Het verbaast me sowieso wat voor ongein mensen van Palm pikken. Sony gebruikers staan al op hun achterste benen als hun wildste fantasie niet direct uitkomt. Wat misschien nog wel vreemder is dat de Zire eigenaren graag een Tungsten-T willen. Dat is toch wel een heel sterk staaltje marketing. Komen er misschien subliminale boodschappen op de Zire? Dat je zo eens in de paar seconden in een flits een tekst als "U bent blij met deze Zire" of "Koop een Tungsten-T en al uw zorgen zijn verdwenen" langs ziet komen?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 28 mei 2003, 11:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Emiel,

5 jaar geleden kon je nog echt wat met 2MB. Mensen die net met een PDA beginnen hebben niet door dat 2MB en geen backlight een probleem zal zijn.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 28 mei 2003, 12:01
wiepke
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben dus de topic starter. Na het lezen van de reacties wil ik duidelijk maken dat ik mij absoluut niet bekocht of genaaid voel. Ik was mij bewust van de beperkingen (alhoewel ik die backlight volgens mij niet echt mis). Ik meende eerst dat het handig was Office-documenten mee te nemen. Ik ben daar een beetje van terug gekomen. Zo had ik bijvoorbeeld een groot Word-document voor een bijeenkomst. uiteindelijk heb ik daar alleen het dagprogramma uitgehaald en via een notitie meegenomen. Ik ben dus nog een beetje zoekende wat dat betreft. Ik ben er dus toch zeer tevreden over. Ik heb nog 1 MB over, dus als ik het hier bij laat is dat genoeg. Als ik volgend jaar een nieuwe auto krijg, dan ga ik de GPS-mogelijkheden eens bekijken, misschien dat ik dan een nieuwe koop. Ik heb voorlopig nog één probleem: de holidays in Outlook 2000 zijn in het Engels. Zo is het morgen Ascension Day i.p.v. Hemelvaart. Maar misschien is daar een oplossing voor...
Met citaat reageren
  #25  
Oud 28 mei 2003, 12:05
Robert
Guest
 
Berichten: n/a
Emiel, ik ben het niet met je eens dat de Zire slechts een organizer is. 2 MB is toch nog redelijk wat binnen het Palm-platform, met 16 grijstinten kun je zelfs de foto's van het Telegraaf channel fatsoenlijk bekijken, het silkscreen is van uitstekende kwaliteit, en het gehele apparaat komt zeer stevig over, ondanks een kiertje her en der. Ik heb 'm thuis al twee keer laten stuiteren vanaf de tafel op het parket, zonder beschadigingen.

De Zire draait PalmOS 4.1, en kan vrijwel elke applicatie, tool, game of hack draaien. Ik mag er graag een spelletje Revertris op spelen. Het probleem is echter dat ik een gadget freak ben, maar de Tungsten|T wat duur vind om te kopen zonder een tijd met een Palm gespeeld te hebben. Een collega van me is helemaal gek van Palms, en had al een keer de Tungsten|T getest. Ik wilde het ding echter zelf een tijdje proberen, maar helaas wilde Palm 'm terug hebben Een Zire is dan een optie om voor 100 euro uitgebreid kennis te maken met het Palm platform. Ik doe er nu alles mee, van boodschappenlijstjes, brieven tikken in de trein (niet echt snel trouwens ), offline channels lezen, tot games (heb laatst zelfs een geinig Doom-achtig spelletje gespeeld). Het enige écht onoverkomelijke probleem is het gemis van de twee hardware toetsen die andere Palms hebben, maar dat is eigenlijk alleen een probleem als je sommige games speelt.

In mijn ogen is een Zire dus heel wat veelzijdiger dan die simpele PIM's die Casio, Sharp en in zekere mate Psion ma(a)k(t)en. Het ding voldoet in mijn ogen 100%. Echter, naast een leuke PDA wil ik ook een machine waar ik wat meer games op kan spelen, backlight heb, en BlueTooth. Ik heb getwijfeld over een HP 1915, maar gezien de relatieve onstabiliteit van het PocketPC platform, de korte accuduur, en gewoon wegens het feit dat het een MS platform is, heb ik besloten bij Palm te gaan winkelen. PocketPC blinkt voor mij als .NET ontwikkelaar wel uit om software voor te ontwikkelen. Uiteindelijk komt alleen de Tungsten|T in aanmerking. Aangezien deze ook alles kan, wat een Zire kan, gaat de Zire dan verkocht worden. Of misschien krijg ik mijn vriendin zo gek om eindelijk haar planning digitaal te doen

Patrick, ik voel me dus geenszins "genaaid" door Palm. Integendeel, ik ben blij dat ze zo'n leuk machientje voor weinig geld op de markt gebracht hebben. Ik denk wel dat ik ze ga aanklagen omdat ze een Palm-junk van me gemaakt hebben
Met citaat reageren
  #26  
Oud 28 mei 2003, 12:29
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Ik ben mij ervan bewust dat je met 2 mb meer kunt doen dan je denkt. Ik propte mijn 3e ook altijd vol met andere proggies's. Een tip is misschien om een programma zoals Flyzip te gebruiken. Op deze manier kun je weer geheugen vrijmaken.

Ik blijf echter echter de mening dat de zire hoofdzakelijk met de PIM gedachte in de achtergrond in de markt gezet is. De zire is een goede, betaalbare PDA.

Zoals ik al eerder vermelde, degene die zich niet bewust is van wat hij of zij koopt doet zichzelf te kort.

Groetjes!
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 28 mei 2003, 14:19
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 28-05-2003, om 05:28 heeft patrickl dit gezegd in bericht #22
Je zegt overigens op grote lijnen hetzelfde als wat ik zeg. Alleen we
leggen de klemtoon in de conclusie wat anders. Jij vindt het "slim"
en "commercieel". Ik vind het op zijn zachtst gezegd "niet netjes".
Dat ben ik met je eens. Ik denk met jouw dat het een bewuste tactiek
van palm is. En blijkbaar werkt het. De kwalificatie van deze "methode"
tov jouw verschilt "iets". Opa is van mening dat de consument zelf maar
slimmer moet zijn c.q. hierdoor heen moet prikken.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #28  
Oud 28 mei 2003, 20:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik deel de meningen van Gazpacho, opa, jean-paul. Ik kan het beter zo formuleren: ik deel de mening van iedereen, behalve die van patrickl.

Ik zal mijn eigen mening ook nog even geven (wellicht ten overvloede, maar toch): tuurlijk 2 MB, het ontbreken van backlight, geen Universal Connector. Dat zijn niet de dingen waar je blij van wordt, en voor de gevorderde palmers onder ons is het misschien even slikken dat een model met zulke relatief slechte specificaties (nog) gemaakt wordt.
Niet iedereen durft echter zoals ik direct in het diepe te springen, door na slechts kort met een pda van een vriend te hebben "gespeeld", een pda van € 500+ te kopen. En dan is een Zire een verdomd goede koop, voor iets meer dan € 100 kun je je immers geen buil vallen. Bovendien hebben sommige mensen niet eens de mogelijkheid om van iemand anders even een palm te lenen om te kijken hoe dat bevalt, simpelweg omdat ze niemand kennen met een Palm OS pda. In dat opzicht vind ik het een goede koop, wil je meer dan kun je immers altijd upgraden. Ben je, op de het geheugen na, tevreden met je palm, dan kan Palmrepair 'm voor je upgraden.
Bovendien wordt de pda/Palm OS markt door zo'n instapmodel alleen maar groter. En dat lijkt me positief.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 28 mei 2003, 21:17
rem_art
Guest
 
Berichten: n/a


Goed gesproken, koekiemonster!
De Zire is een krachtig wapen in de strijd tegen Pocket PC's! Hoe meer mensen een Palm gebruiken, hoe beter.

Remmert
Met citaat reageren
  #30  
Oud 28 mei 2003, 21:28
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Als gebruikers tevreden zijn met het produkt dat men gebruikt,of dit nu een Zire is of niet, en tevens aan de verwachtingen voldoet wat wil je dan nog meer?
Ik blijf van mening :wat wil je en wat zijn je verwachtingen van het apparaatje.Zoals we weten gebruiken meer dan 1 miljoen mensen een Zire,lijkt mij duidelijk dat de verwachtingen ,en gebruik van de Zire voor een hoop mensen aan hun verwachtingen voldoet.Of het nu een verkoopstunt is of niet.
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #31  
Oud 28 mei 2003, 22:32
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Koekiemonster,
Citaat:
behalve die van patrickl
Dat geeft niks hoor, ik ben het ook zelden met jou eens. Ik betwijfel alleen of je begrijpt wat ik bedoelde. Opa gelukkig wel. Ik zal het nog een keer uitleggen. Voor hetzelfde geld had er net zo goed 8MB RAM en een lichtje in kunnen zitten. Dan was het gewoon een volwaardig apparaat geweest. Nu hebben ze het apparaat bewust gekortwiekt. Dat is gewoon vals.

en een Zire laten upgraden bij PalmRepair ... pffft. Ok goed, als jullie dat een goed alternatief vinden prima (niks ten nadele van PalmRepair overigens), maar dan ben je al zo ver in de kosten dat je net zo goed een echte PDA had kunnen kopen. Met bovendien nog een high res scherm, memory kaart slot, backlight, cradle connector ...

jvracing,

Je slaat de spijker precies op de kop. De thread gaat er nou juist over dat ie niet aan de verwachtingen voldoet. Nou goed, inmiddels bezweert de topic starter dat dat niet zo is, maar zo begon het wel. Grappig is dat als je mensen confronteert met hun woorden.

Overigens ken ik al 4 Zires die stof liggen te happen. Klanten van me kochten die dingen ook. Raad eens wat die (al binnen 2 maanden) gekocht hebben? Wow in 1 keer goed, een iPaq! Ik weet dus een beetje van dicht bij hoe "goed" ze bevallen. Hoeveel van die miljoen Zires zouden hun leven nu al slijten als lavulling? Of ruitenkrabber?

Bijzonder grappige discussie trouwens.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 28 mei 2003, 22:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Dat geeft niks hoor, ik ben het ook zelden met jou eens
Ten eerste: hartelijk bedankt daarvoor.

Citaat:
Ik betwijfel alleen of je begrijpt wat ik bedoelde. Opa gelukkig wel. Ik zal het nog een keer uitleggen. Voor hetzelfde geld had er net zo goed 8MB RAM en een lichtje in kunnen zitten. Dan was het gewoon een volwaardig apparaat geweest. Nu hebben ze het apparaat bewust gekortwiekt. Dat is gewoon vals.
Ik heb (volgens mij) ook niet ontkend dat er een marketingtechniek achter zit.
Tuurlijk! Dit model houden ze expres simpel, zo simpel mogelijk zelfs, in de hoop dat mensen de palm-smaak te pakken krijgen en hopelijk upgraden naar een ander model van Palm. Ik betreur het overigens niet als er ge-upgrade wordt naar een ander platform of naar een ander merk dan Palm. Meer pda'ers is goed, punt uit.

En ja, je kan erover twisten of dit een goede marketingtechniek is of niet. Ik hou het op sluw, iets wat mijns inziens niet uitgesproken positief of negatief is.
En ja, misschien kom je er (te) laat achter dat 2 MB geheugen voor jouw doel(en) erg weinig is.
E.e.a. neemt wat mij betreft echter niet weg dat dit een buitengewoon goede beginnerspda is.

Citaat:
en een Zire laten upgraden bij PalmRepair ... pffft. Ok goed, als jullie dat een goed alternatief vinden prima (niks ten nadele van PalmRepair overigens), maar dan ben je al zo ver in de kosten dat je net zo goed een echte PDA had kunnen kopen. Met bovendien nog een high res scherm, memory kaart slot, backlight, cradle connector ...
Ja, dag!
Een upgrade kost € 49. Ervan uitgaande dat een andere, nieuwe, pda ten minste € 200 kost en een Zire zo'n € 100, blijft het een feit dat je onder de nieuwprijs zit van een andere pda.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 28 mei 2003 om 23:09.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 28 mei 2003, 23:52
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Op zich wordt de discussie nu wel interessant (we hoeven het ook niet
eens te zijn).

De kernvraag is eigenlijk:maakt Palm Inc. zich schuldig aan ongeoor-
looft handelen (bedrog, oplichting, whatever) door bewust bepaalde
(vrij) essentiele en/of noodzakelijke features c.q. mogelijkheden,
in een door haar geproduceerd product achterwege te laten, althans
bewust beperkingen daarin aan te brengen welke voor een (consu-
menten)leek onvoldoende kenbaar zijn zodat laatstgenoemden ge-
dwongen zijn tot een spoedige upgrade.


Tot zover Opa's wettelijke omschrijving van het delict Juridisch
zul je er niet ver mee komen (art. 6:162 BW - actie). Resteert het
morele oordeel (wat de meeste forumleden in ruime mate bezitten )
__________________
Word wordt nooit Perfect

Laatst gewijzigd door dirk; 31 mei 2003 om 14:08.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 29 mei 2003, 14:49
xommen's schermafbeelding
xommen xommen is offline
Lid
Model: Palm Zire
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: apeldoorn
Berichten: 38
Ik ben dat "gezeur" van mensen die een Palm hebben met 16 of 64 MB en een Zire helemaal niets vinden nu wel eens zat.
Ik ben van een geupgrade pilot professional naar een Zire gegaan, en de enige reden daarvoor was dat de batterijen van mijn pilot vaak op het verkeerde moment leeg waren.
Mede daarom gebruikte ik de backlight toch ook nooit.
Het scherm van de Zire is naar mijn idee vele malen beter dan die van een proffesional of een palm III.
Mijn oude Palm (ook 2 MB) voldeet wat betreft geheugen prima en mijn Zire voor mij ook.
Ik heb er een enkel spelletje opstaan en verder mijn afspraken en mijn kilometer registratie (in Filemaker Mobile).
Ik heb er ook WordSmith opstaan en die gebruik ik eigelijk nooit maar het werkt prima.
Ik heb wel afterburner geinstalleerd zodat alles iets snelller aanvoelt.
Maar ik kan dus niet zeggen dat Palm mensen oplicht door ze dit apparaat aan te bieden.
Waarschijnlijk heb je gelijk als je zegt dat er een backlight in had kunnen zitten.
Maar dan niet voor dit bedrag, Sony kan blijkbaar ook niet voor dit bedrag een Palm op de markt brengen met een ingebouwde accu en backlight.
De Sony waar iedereen het altijd over heeft is (correct me if I'm wrong) een model zonder ingebouwde accu.
Naar mijn idee is dat een belangrijker nadeel dan het niet hebben van een backlight.

Laatst gewijzigd door xommen; 29 mei 2003 om 14:52.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 29 mei 2003, 14:53
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Zelfs de goedkoopste Sony heeft wel iets meer extra dan alleen een backlight.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 29 mei 2003, 14:58
xommen's schermafbeelding
xommen xommen is offline
Lid
Model: Palm Zire
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: apeldoorn
Berichten: 38
Maar heeft hij een ingebouwde accu?!
Met citaat reageren
  #37  
Oud 29 mei 2003, 15:04
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Wat wil je met het apparaat,wat verwacht je,waar ben je tevreden mee..........
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #38  
Oud 29 mei 2003, 17:19
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 29-05-2003, om 08:49 heeft xommen dit gezegd in bericht #34
De Sony waar iedereen het altijd over heeft is (correct me if I'm
wrong) een model zonder ingebouwde accu.
Naar mijn idee is dat een belangrijker nadeel dan het niet hebben
van een backlight.
OK, maar die somy (de SL10) heeft wel een Hi-Res screen.

Het gaat om de stelling (zie boven)
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #39  
Oud 29 mei 2003, 18:07
jvracing jvracing is offline
Senior lid
Voornaam: John
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 maart 2003
Locatie: Maarssen
Berichten: 53
Stuur een bericht via ICQ naar jvracing
Iedereen heeft wensen en voorkeuren.Een van de argumenten om een Tungsten aan te schaffen was het kleine formaat.Wat ik aan wil geven is dat iedereen wel een of andere wens of voorkeur heeft.
Nadat ik een Palm V had aangeschaft "ontdekte"ik de Palm.Ik wilde de extra functies gaan gebruiken en dan loop je tegen de beperkingen aan.

Het had ook zo kunnen zijn dat ik alleen de agenda en een adresenbestand wilde gebruiken dan had ik aan een V genoeg.Normaliter verdiep ik mij altijd wel de apparaten die ik wil aanschaffen en kan een beslissing nemen voordat ik het aanschf.Ik weet persoonlijk weinig van een Zire en kan mij voorstellen dat sommige mensen teleurgesteld zijn in de Zire.

Maar als je voor je aankoop eerst de voor en nadelen bekijk ,kom je wat mij betreft beslagen te ijs.
__________________
Pfffffffffff
Met citaat reageren
  #40  
Oud 29 mei 2003, 20:35
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
De kernvraag is eigenlijk:maakt Palm Inc. zich schuldig aan ongeoor-
looft handelen (bedrog, oplichting, whatever) door bewust bepaalde
(vrij) essentiele en/of noodzakelijke features c.q. mogelijkheden,
in een door haar geproduceerd product achterwege te laten, althans
bewust beperkingen daarin aan te brengen welke voor een (consu-
menten)leek onvoldoende kenbaar zijn zodat laatsgenoemden ge-
dwongen zijn tot een spoedige upgrade.
Nee, je koopt voor die prijs immers een deugdelijk product zonder tekortkomingen die een goede werking belemmeren. En het apparaat heeft ook geen tekortkomingen die ervoor zorgen dat je relatief snel na aankoop zou moeten upgraden. Je zou het geheugen als achilleshiel van het apparaat kunnen bestempelen, maar feit blijft wel dat veel mensen aan 2 MB ook genoeg hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023