Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 september 2002, 16:22
chrgradu
Guest
 
Berichten: n/a
Question Voice-Enabled Routeplanner Software

Hallo,

Een tijd geleden heb ik gelezen dat een palm techisch niet met een voice-enabled routeplanner om kan gaan.

Maar de later sony clie's zouden dat toch moeten kunnen?

Ik heb namelijk het volgende probleem.

Vrienden gebruiken een I-pac (Ik weet niet eens hoe je die troep schrijft) met tomtom benelux. Deze routeplanner praat!!

Mijn vrouw wil ook zo'n routeplanner maar ik wil absoluut geen pocket pc.


HHeellpp
Chris
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2002, 17:36
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Met de huidige stand van zaken (Palm OS 4.1) is dit niet mogelijk, simpelweg omdat de processor niet genoeg rekenkracht bezit om dit ook voor elkaar te krijgen.

Waarom kan een Sony dan wel geluid maken? In een Clie zit een aparte geluidsprocessor, en Sony heeft de OS software dermate aangepast dat die om weet te gaan met die processor, zie het puur en alleen voor mp3.

Waarschijnlijk wordt dit wel mogelijk met OS5, dit is vrij multimediaal ingesteld, maar voorlopig is dat dus nog even afwachten...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 september 2002, 17:45
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Toch een verstandige vrouw hoor De ppc is iets anders, ik vind het voor de palm een beetje te zwaar, dat genavigeer, ik heb nu de ipaq, en das toch heel anders hoor, grafisch veel mooier, prachtig geluid, sterke processor (slechte accu ook hoor). Bij de palm word op dit ogenblik mijns inziens de software beperkt gehouden, omdat de processor niet meer kan. Dat heb ik tussen de regels door kunnen lezen bij hekosoft, de schrijver van digimap2002, misschien wel de beste routeplanner op de palm?
De palm is een prachtige pim, met beperkte extra mogelijkheden, vooral dan multimedia, en wat is gps eigenlijk??
Tja, en zoals het er nu uitziet, is de os5 ook geen super hoogvlieger...
Groeten
Rudy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 september 2002, 17:57
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Niet als flame bedoelt hoor, maar hoezo is OS5 nu al geen hoogvlieger? Niemand heeft er echt nog mee kunnen werken, en veel software is er ook nog niet voor.. maar wat niet is kan nog komen...

Laten we gewoon wachten tot de modellen in de winkel liggen, en ontvangen worden door de pers cq het publiek. Die gaan uiteindelijk volgens mij bepalen of OS5 al dan niet een hoogvlieger wordt...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 september 2002, 18:27
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Zoals hierboven al aangeven is het probleem bij de palms niet zozeer
de software maar de snelheid van de procs. Ik verwacht dat die bottleneck
in de OS5 modellen met veel snellere proc zijn opgelost. Waarschijnlijk
krijgen we zulke toepassingen dan wel te zien.
Maar ja, nog wel even geduld dan
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 september 2002, 22:45
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Ik sta natuurlijk wel bekend om lekker contreversieel te doen, dus hier gaan we:
Tegen de tijd dat die os5 lekker ondersteund word door een snelle processor, zit de pocketpc misschien al op een 600mhz processor? We geven het natuurlijk wel een kans, maar of ik zou terugkeren naar de palm, ik weet het niet. Ik heb gewoon het gevoel dat alles lekkerder werkt op de ppc.
Maar eerlijk, ik heb zoveel jaren plezier gehad van allerhande palmen, heb nog een palm prof, die nog dagelijks dienst doet als adresboekje.
Tja, de toekomst zal het uitwijzen, maar ik heb het gevoel dat palm stilaan zijn marktaandeel aan het verprutsen is door die os5 en een nieuwe superpalm niet direkt op de markt te brengen. In mijn direkte omgeving ken ik nu al een 3tal mensen die van de palm naar een of andere vorm van ppc overgestapt zijn, allen tot volle tevredenheid.
Wait and see.....what palm brings to me....
Rudy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023