Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 september 2002, 09:31
maltje
Guest
 
Berichten: n/a
GPS van GARMIN

Kan ik zo'n toestel aansluiten aan mijn Palm M105,en hoe doe ik dat?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2002, 10:06
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt het beste gebruik maken van de zoekfunctie. Er zijn al talloze threads over het aansluiten van Garmin GPS modellen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2002, 19:53
maltje
Guest
 
Berichten: n/a
Nog niet gevonden wat ik zoek.Hier nog enkele vraagjes.
Bestaat er een kabel om een Etrax aan te sluiten aan mijn M105?
Welke software heb ik nodig?
Hoe groot kan een kaart zijn op mijn Palm M105?Ik heb 8 M geheugen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2002, 10:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Eerst kijken welke connector je hebt. Dat blijkt volgens deze thread dus een Palm III type connector.

Je kunt dan bijvoorbeeld een kabel kopen bij pc-mobile. Je moet de Palm III to Garmin E cable hebben (die is voor eMap en eTrex)

Welke software. Daar zijn echt talloze threads over geschreven. Die kun je het beste even nalezen. Hier op de site staat in de tips sectie ook een hele pagina over GPS hardware & software Daar ontbreken wel nog een hele hoop programma's aan overigens. Alle bitmap kaartprogramma's (geen routeplanner, maar gewoon een vaste kaart die atomatisch centreert) ontbreken. Dat behelst de hele GPSPilot reeks (Atlas, Tracker en Tripilot) en Fugawi. Een hoop handige programma's zoals NMEA Monitor, Navcomp, GPS Logger etc etc missen ook. Als je een routeplanner zoekt dan ontbreek daar MapViewer 2 en het nieuwe DigiMap. Maar informatie over al deze programma's kun je terugvinden op het forum.

Hoe groot je kaart wordt hangt heel erg af van welke software je kiest en hoeveel details je wenst. Kaartjes varieren bijvoorbeeld van zeg 20K to 130MB. Afhankelijk van hoeveel vrije ruimte je hebt zul je je dus moeten beperken in het gebied dat je meeneemt of in de detaillering ervan. Ik denk eigenlijk dat al die routeplanners je niet zo heel erg zullen bevallen zonder een externe geheugenkaart. Het nut is een beetje weg als je niet redelijk wat kaarten mee kunt nemen.

Ik maak mijn routeplanning zelf op de computer met Route 66 en die zet ik dan handmatig over naar Atlas. Dan krijg ik een route van rond de 250K. Zo heb ik het op de Palm Vx geleerd (ook met 8MB) Nu heb ik een ectern geheugen en dan wil ook nog wel eens MapViewer 2 gebruiken. Dat programma is wat ij betreft iets handiger dan CityMaps, maar CityMaps heeft op dit forum een veel grotere schare volgers. MapViewer is beter in dat je zelf je kaarten kunt samenstellen van de hele kaart van Nederland en dat het een cursor geeft in welke richting je rijdt. Bij CityMaps zit je vast aan de geleverde kaartjes (en het programma wisselt niet zelf van kaartje) en je zit niet in welke richting je rijdt. Dat laatste lijkt niet zo'n probleem, maar het is echt een stuk beter te zien of je links of rechts moet als je dat ziet ten opzichte van een pijl. CityMaps heeft als voordeel dat de kaartjes wat minder gedetailleerd zijn en dat je er dus minder geheugen voor nodig hebt (ongeveer de helft). Maar het nadeel is dan dat je dat detail mist. Alhoewel ik daar nooit iets van gezien heb. Volgens mij zijn de kaarten van CityMaps ook goed bruikbaar.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 september 2002, 09:11
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maltje
Nog niet gevonden wat ik zoek.Hier nog enkele vraagjes.
Bestaat er een kabel om een Etrax aan te sluiten aan mijn M105?
Ik neem aan dat je de Etrex bedoeld? Dan gewoon een seriele
kabel. Je kunt vervolgens met een nul-model kabel gaan vogelen. (zie
daarvoor deze thead: http://www.palmclub.nl/forums/showth...ight=nul+modem)
Een handiger idee is dan de pawgo modem aan het eind van de serial
kabel. Zie deze posting laatste foto.
En zoek op pawgo in het forum.

Succes
opa
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023