Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 14 december 2008, 09:36
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Ik heb daar heel veel last van gehad. Van alles geprobeerd, simwissel leek een tijdje te helpen, maar het bleef een terugkerend probleem. Maar sinds mijn Centro zo'n vier maanden geleden naar Palm is teruggeweest (voor de hands-free aansluiting) geen enkele vastloper meer gehad. Dat ondanks zwaar gebruik van oa Snappermail, Datebk6, Takephone. Voordat ik 'm verstuurde verdacht ik het programmaatje dat de Palm Centro Engelse spellingscorrectie uitschakelt ervan op den duur de vastlopers te veroorzaken. In plaats daarvan gebruik ik nu "Powerdict" en geen enkele vastloper meer. Niet zeker dus wat eerder de oorzaak en of er door Palm een update heeft plaatsgevonden was maar ik ben vastlopervrij. Het kan!
Met citaat reageren
  #82  
Oud 14 december 2008, 10:26
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik leeg m'n call log geregeld en neem altijd op met de hardbutton. Verder surf ik nooit en haal alleen af en toe m'n mailheaders binnen.

Het gevolg van dit alles? Nooit vastlopers! Die kerstman kan je dus gewoon een Centro bezorgen.
Met citaat reageren
  #83  
Oud 26 januari 2010, 16:45
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Beter laat dan nooit: Recentelijk mijn Centro maar weer eens uit de kast gehaald, en vastlopen dat 'ie doet... Toch nóg maar eens nagevraagd bij Palm. En in de chat zei de techneut: "I have to tell you unfortunately is a bug experienced in this devices Sir and has no solution, if you buy I new one you might or you might not experience this issue. I can't assure it will not happen. It is a fault on the phone, so I can not tell you that will work fine Sir."
Bedankt Palm, had je me moeten zeggen toen ik nog garantie had.
Met citaat reageren
  #84  
Oud 26 januari 2010, 22:04
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Hoi,

Als je toch geen garantie meer hebt en hij werkt nu ook niet, kun je er mogelijk best nog eens een avond op stuk slaan en hem flashen. Mogelijk als je een standaard GSM rom erop zet die bij een ander goed werkt, kan ik me niet voorstellen dat dat bij jouw dan niet werkt... Niet geschoten is tenslotte altijd mis.
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #85  
Oud 26 januari 2010, 22:07
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Goed idee, maar er is volgens mij geen ROM in omloop. Ik ben trouwens vergeten te vragen of de provider er iets mee te maken kan hebben.
Met citaat reageren
  #86  
Oud 26 januari 2010, 22:09
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
Google is je beste vriend:

Palm Centro ROM Update for Freezing Issue - Support Downloads - Palm Support Community
__________________
HP Touchpad 32Gb & PalmPre2 16Gb yessss
Met citaat reageren
  #87  
Oud 26 januari 2010, 22:24
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Volgens mij heb ik dat allemaal gelezen en gaat het er daar juist over dat er géén ROM update is (tot ongenoegen van velen). Ik heb ergens idd wel iets gelezen over een ROM waar aan gesleuteld is (en waar dit probleem niet mee opgelost was), maar ben die verder nooit meer tegengekomen.
Met citaat reageren
  #88  
Oud 27 januari 2010, 11:54
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richart Bekijk bericht
Ik heb ergens idd wel iets gelezen over een ROM waar aan gesleuteld is (en waar dit probleem niet mee opgelost was), maar ben die verder nooit meer tegengekomen.
Die Rom staat in deze treath: Centro Custom ROM - Page 5 - TreoCentral.com
Let op, want sleutelen aan de rom kan consequenties hebben!

Ik heb een custom rom draaien, geen last van echte vastlopers maar wel last van het feit dat men mij soms niet hoort als ik gebeld wordt.
De rom heb ik draaien omdat ik een amerikaanse AT&T centro heb, waar ik de AT&T software vanaf wilde hebben.
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #89  
Oud 28 januari 2010, 08:27
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Ok, dank voor de tip. Ik ben het aan het proberen, eerste rom bracht andere problemen maar als het lukt post ik het.
Met citaat reageren
  #90  
Oud 28 januari 2010, 09:40
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richart Bekijk bericht
Ok, dank voor de tip. Ik ben het aan het proberen, eerste rom bracht andere problemen maar als het lukt post ik het.
Wat ik zo her en der heb gelezen is het probleem gerelateerd aan de keyguard van Palm. Ik heb deze niet draaien maar heb een alternatief KeyguardTime+. Deze is volgens mij als freeware te downloaden op mytreo.net. Misschien lost dit de problemen op?
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #91  
Oud 29 januari 2010, 13:07
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Dat keyguard uitzetten heb ik ook wel eens gelezen als één van de vele oplossingen. Ik heb sinds 2 uur een custom ROM draaien met KeyguardTime+. Als het nu niet werkt geef ik het officieel op en bezin ik mij op de grote overstap. Bedankt voor alle tips en ik zal de uitkomst nog posten.
Met citaat reageren
  #92  
Oud 22 februari 2010, 16:21
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Einde Centro tijdperk

Helaas, de custom ROM's geven o.a. weer problemen met mijn emailprogramma (Snappermail) en ik heb er gewoon genoeg van. Ik was van plan een andere provider te nemen omdat dat ergens anders als oplossing genoemd werd. Ik kan me daar iets bij voorstellen omdat de Centro prima gewerkt heeft en het lijkt alsof Vodafone iets gewijzigd heeft waardoor het sindsdien niet meer werkt. Palm Pre ook (nog) niets voor mij, ik heb zo lang een Blackberry gekocht en dat valt me helemaal niet tegen. Dank voor jullie hulp.
Met citaat reageren
  #93  
Oud 22 februari 2010, 20:52
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ook een BB gekocht. Leunt volgens mij het beste aan tegen een palm. Na vele omzwervingen via allerlei andere toestellen, komt dit heel dicht bij palm!
Met citaat reageren
  #94  
Oud 23 februari 2010, 09:46
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Heel vreemd nog steeds, dit draadje.

Zelf heb ik hier al een hele tijd geen problemen meer mee. Mijn Centro bevalt gewoon prima (met een Vodafone SIM-only).

En voor wat betreft een blackberry: ik heb er nu 1 voor mijn werk, maar qua gebruiksgemak haalt dat ding het niet bij wat PalmOS biedt. Er zitten aardige functies in, maar het geheel werkt gewoon niet intuitief genoeg.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #95  
Oud 24 februari 2010, 09:42
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
[quote=Richart;196630]Helaas, de custom ROM's geven o.a. weer problemen met mijn emailprogramma (Snappermail) en ik heb er gewoon genoeg van. Ik was van plan een andere provider te nemen omdat dat ergens anders als oplossing genoemd werd. Ik kan me daar iets bij voorstellen omdat de Centro prima gewerkt heeft en het lijkt alsof Vodafone iets gewijzigd heeft waardoor het sindsdien niet meer werkt. [quote]

Bleef buiten het probleem met Snappermail de Centro nog hangen?
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #96  
Oud 24 februari 2010, 12:38
Richart Richart is offline
member
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 08 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Ik heb het experiment niet afgerond want ik was het gewoon zat. Het probleem was al een aantal maanden gaande (sinds de Vodafone storing om precies te zijn). Voor mij even geen Palm meer...
Met citaat reageren
  #97  
Oud 24 februari 2010, 16:04
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Question Centro Setup

Ik heb, in afwachting van de Pixi (jaahhh!) nog een tweedehands Centro gekocht.
Omdat ik van een Treo af kwam, heb ik die Centro, met mijn oude gebruikersnaam gesynct.
Dat werkte wonderbaarlijk goed, maar een paar dingen zoals Versamail, p.tunes en voice-memo kon ik niet meer terugvinden. Ook het bluetoothgebeuren werkt niet.
Ik wil dus eigenlijk de hele Setup, net als bij een nieuw apparaat, gewoon opnieuw doen. Dus eerst een hard reset, setup-CD erin en huplahoi...
Mijn vraag: zal die setup net zo gepresenteerd worden als bij een nieuw apparaat, of moet ik nog trucjes toepassen?

Laatst gewijzigd door mailer; 24 februari 2010 om 16:06. Reden: tekst
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023