Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 september 2002, 21:07
kube
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy gps voor iiic

OK, voordat ik helemaal gek wordt van al die GPS (on)mogelijkheden doe ik maar een beroep op jullie.
Ik heb een Palm iiic en moet de laatste tijd nog al eens ergens heen met de auto. Ook wandel ik nogal graag. Leuk, dacht ik: tijd voor GPS op m'n palmpje. Maar ik kom er niet uit. De ene GPS past weer niet op het type palm, de andere werkt weer niet met bepaalde software, moet je kaarten nu apart kopen, kan die GPS nou los op een batterij of moet ie externe 12V voeding hebben ...?

Please help. Wat is nu een handige GPS-set voor mij?
Chris
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2002, 16:26
BartS
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vermoed dat het moeilijk wordt om nog een GPS-ontvanger te vinden die je zo op je IIIc kan klikken.
Eerlijk gezegd zou ik ook geen moeite doen.
Ik heb zelf een IIIc en een Garmin eTrex Legend met een zelfgemaakt kabeltje ertussen en vind dit zelf een heel mooie oplossing:
-Goede 'dedicated' GPS-ontvanger, is ook los te gebruiken (en in de regen!).
-GPS kan altijd bij andere nieuwe PDA gebruikt worden (mits je het juiste kabeltje hebt natuurlijk) --> upgradepad ligt open.

-De IIIc vult de GPS mooi aan, veel handiger dan de GPS om waypoints te bewerken en bewaren.
-De GPS is natuurlijk ook de gebruiken als 'domme' ontvanger voor bijv. Digimap o.i.d. Werkt goed in de auto: de IIIc zo gemonteerd dat het schermpje optimaal af te lezen is en de eTrex ligt op het dashboard voor optimale ontvangst. (Als ik hier op het forum lees wat voor problemen mensen allemaal hebben met GPS-ontvangst....)

Alleen als je bijv. te voet een routeplanner op je IIIc met een GPS wilt gebruiken is het niet zo handig. Je loopt dan met twee apparaten te goochelen. Maar dit nadeel is relatief: heb je in de volle zon al eens op het schermpje van je IIIc proberen te kijken....

Hoop dat je er wat aan hebt, anders staat vragen altijd vrij.

Zie ook http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3222
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 september 2002, 16:30
lindej lindej is offline
Lid
Voornaam: Joost
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2002
Berichten: 28
Ik ben heb een Navman 350 in bestelling staan bij Palmrouter.de.
Betrouwbare site.
De Navman350 is een van de beste clip-on GPS receivers voor de palm III en V/Vx.
Kost ruim EUR 200.
Werkt met alle (mij) bekende software.

Kan wel even duren voordat Hannes van Palmrouter een navman 350 heeft gevonden.

Succes,

Joost
__________________
Joost
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 oktober 2002, 23:54
Joep de Boxer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Ik vermoed dat het moeilijk wordt om nog een GPS-ontvanger te vinden die je zo op je IIIc kan klikken.
Nou, op de site van Rand McNally hebben ze een snap-on GPS voor een Palm IIIc compleet met kabels, houder e.d., maar zonder bruikbare europese software, voor $149,95...ik heb even zitten rekenen en wanneer je deze besteld kost het je uiteindelijk inclusief verzenen, BTW en invoeren EUR 224....dezelfde set ligt bij www.i-con.nl te koop voor EUR 360,- ! Dat is inclusief software, maar voor nog geen EUR 60 heb je een planner van Tomtom, dus al met al nog steeds goedkoper...het kan wel 1 tot 6 weken duren voor je hem in huis hebt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 oktober 2002, 08:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb mijn RandMcNally GPS ook altijd direct in de VS gekocht. Het is inderdaad schrikbarend hoe die nederlandse verkopers proberen om de boel te flessen.

Lindej koopt de GPS dus ook in Duitsland. Dat scheelt ook een stuk.

Ik geloof alleen dat beide clip-on modellen de accu van de Palm IIIc niet laden. Dat is wel knap lastig als je een flink stuk gaat rijden.

Met een muis model GPS (bijvoorbeeld de Holux GM-210 van www.palmrouter.de) of een losse GPS, zoals de reeds genoemde eTrex, kun je vaak kabels kopen die zowel de Palm als de GPS laden. Alhoewel ik niet weet of je eenvoudig aan kabels kan komen oor een Palm IIIc (die ook de palm laden)

Zo'n clip-on ontvanger is alleen weer een stuk handiger als je gaat wandelen/fietsen/skieen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023