Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 september 2002, 11:49
mensinga
Guest
 
Berichten: n/a
mapblast kaarten voor atlas

Ik gebruik Atlas in combinatie met kaarten van Mapblast. Ik gebruik hiervoor de methode van Patrick.
Probleem is nu dat by Mapblast geen kaarten meer aangepast kunnen worden als voorheen.

Iemand een idee???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 september 2002, 11:32
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Oh, ik had je berichtje even gemist.

Dat is inderdaad heel vervelend. Ze hebben echt alle coordinaten van het scherm gehaald en de kaart parameters versleuteld.

Ik gebruik zelf eigenlijk altijd Route 66 (iets mooiere kaarten en wat meer flexibiliteit in het bepalen van de route), maar dat moet je dan inderdaad wel weer kopen.

Misschien kunnen kaarten van Maporama of Lokatienet nog gebruikt worden. Bij Maporama kun je de coordinaten op de pagina zien staan. Bij lokatienet kun je de coordinaten terugvinden in de bron van de pagina (delen door 10.000)

Bij Maporama liep ik tegen het probleem dat de projectie niet lineair is. Voor Atlas moeten de lengte en breedte graad lineair verlopen op de x en y as van de bitmap. Simpel gezegd het lengte en breedte graad grid moet rechthoekig zijn. Bij de meeste projecties zijn die lijnen helaas niet recht (bij mapblast was dat ook zo als je tever uitzoomde) Ik heb alleen nog niet uigevogeld wat de gebruikte projectie is. Als je met de coordinaten op de site de hoekpunten bepaald dan kom je overigens wel een heel eind.

Bij lokatienet is eigenlijk ook het probleem dat ik nog niet weet welke projectie zij gebruiken. Uit de informatie die ik nu uit de site hebben kunnen halen ga ik er vanuit dat de detailkaartjes in ieder geval lineair zijn.

Met lokatienet zou je trouwens wel heel mooi een waypoint lijst kunnen maken met routeaanwijzingen. Dat is misschien nog wel eenvoudiger. Als je met de cursor over de route punten gaat dan zie je onderaan in de statusbalk de coordinaten verschijnen. (of rechts klikken en eigenschappen opvragen) De nieuwe versie (in demo op www.routenet.nl) geeft echt heel bruikbare routes.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023