Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 september 2002, 19:53
Rudolf Rudolf is offline
Lid
Voornaam: Rudolf
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 23 juli 2001
Locatie: Omgeving Hoofddorp
Berichten: 49
Thumbs up Holux GM 210

Net terug van mijn vakantie uit Florida wil ik een ieder toch even van de verbazend goede prestaties van de Holux GM210 op de hoogte brengen. In tegenstelling tot mijn oude Rand MCNally had ik na ca 1,5 minuut na aanzetten al een 3d fix met 10 satelieten .

Ook na terug komst in Nederland weer na ca 1,5 minuut een 3d fix, wat wel opvalt is dat ik in Nederland gemiddeld 3 satelieten minder heb.

Dus voor een ieder die op zoek is naar een goede ontvanger is deze GM210 een aanrader.

Ik heb de ontvanger incl. adapter kabel en raamhouder bij http://www.palmrouter.de/ gekocht en zijn allen van een goede kwaliteit met een goede service.

Met vriendelijke groet Rudolf
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 september 2002, 20:28
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Talking

Ik gebruik 'm ook en ben erg tevreden. De ontvangst is zo verbluffend goed dat ik het GPS-muisje achter de voorruit onder een aanwezige plastic strip heb geplaatst. De GPS is nu totaal uit het zicht terwijl ik 't nog niet gehad heb dat de GPS zíjn zicht kwijt was.
Ook ik vind het een aanrader. Ik heb de mijne gekocht bij DSH.

Wel een tip: ik ondervond dat de aansluiting van het snoer in de stekker voor de Palm niet echt duurzaam is. Dat is eenvoudig op te lossen door bij aanschaf even een paar druppen lijm in de stekker langs 't snoer te laten vloeien.

Verder heb ik een tijdje terug een fotootje gemaakt van m'n Palm- houder plus stekker. Immers de stekker zelf heeft plastic hoesjes om de twee klemmetjes en die zijn ook zwak. Ik heb daarom de stekker simpel op de houder geplakt. Al maanden probleemloos. Zie hier:
Graag bereid tot meer info over deze goede en duurzame combinatie.
Groet,
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 08 september 2002 om 20:52.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2002, 22:55
grote beer
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Holux GM 210

Vraagje over die Holux GM 210 (en 200): hoe zit dat nu met de voeding? Heeft deze GPS-ontvanger altijd externe voeding van de auto-accu (sigarettenaansteker) nodig, of kun je ook gaan wandelen of fietsen met de combi holux-palm? Of kan dat laatste alleen met de holux 251? Inquiring minds would like to know ...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2002, 20:02
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
De GM 210 heeft externe voeding nodig, 5v als ik me niet vergis. dus via een meegeleverde adapter aan het boordnet van de auto. Je kunt er dus niet buiten de boot/auto gebruik van maken. Dat kan wel met de GM251.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 september 2002, 21:42
Rudolf Rudolf is offline
Lid
Voornaam: Rudolf
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 23 juli 2001
Locatie: Omgeving Hoofddorp
Berichten: 49
Voeding

Of hij krijgt de voeding van de laptop als je daar op aansluit. Een muis ontvanger heeft altijd een externe voedingsspanning nodig. Dat is het nadeel ervan, alleen konstateer ik dat de ontvangst kwaliteit en flexibiliteit beter is. Als je een andere PDA oid koopt kan je met alleen een ander verloop kabeltje de GPS weer gebruiken. Dit lukt meestal niet met de clip-on modules.

Rudolf
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 september 2002, 10:30
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt ook een kabeltje maken aan je clip-on GPS. Afhankelijk van de uitvoering kun je hem dan misschien niet meer op de oude PDA gebruiken.

Of je verkoopt je GPS samen met de oude PDA. Dan koop je ook weer een nieuwe en betere GPS voor je nieuwe PDA.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023