Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 juli 2002, 22:28
Rudy Rudy is offline
Forumbikkel
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 01 juli 2002
Berichten: 136
Welke soft is de beste?

Zo, net terug uit vakantie, leuk met mijn gps(palm 500 en holux251+) geprutst, en hem wat beter leren kennen.

Wat is nu eigenlijk de beste software, en nog betaalbaar ook hé, die digimap is eigenlijk kwa prijs niet de ideale combinatie, je kan dan niet echt meer spreken van een "armeluis gsm"

Thanks voor alle info
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 juli 2002, 09:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik denk dat je drie mogelijkheden hebt:
- Atlas
- Mapviewer
- CityMaps + Route

Ik gebruik dus Atlas. Mijn redenen voor die voorkeur heb ik al regelmatig herhaald. Ik zal je daar nu niet mee vermoeien.

Mapviewer en de combinatie van de tomtom pakketten zijn redelijk vergelijkbaar. Mapviewer is wat mij betreft iets completer en meer up-to-date.

Mapviewer heeft nu ook een richtings indicator en had al het herplannen op basis van je GPS locatie en de mogelijkheid om zelf gebieden uit te snijden uit de totaal kaart. Dat heeft bij mij de tweede voorkeur voor MapViewer gegeven. De beter leesbare kaarten en zelf vrij te bepalen route (op de PC met Route 66) houden mij toch bij Atlas. Als ik ga wandelen wil ik Mapviewer nog wel eens proberen.

Voor wandelen leek CityMaps overigens handiger. Ik ben het afgelopen weekend naar de F1 in Hockenheim geweest. Daar liepen we door een onbekend dorp en dan moesten we de parkeerplaats terugvinden (of van de parkeerplaats de kortste weg naar het circuit). Hij heeft CityMaps en ik MapViewer. Met CityMaps had hij sneller een "fix" van onze locatie. Ik bedoel daarmee dat het zoeken van een straatnaam wat sneller ging. Maar dat kan ook gelegen hebben aan de kaartgrootte. Ik had het hele gebied tussen Mannheim en Hockenheim mee (3,4 MB). Die CityMaps kaartjes zijn allemaal kleine postzegeltjes met een paar dorpjes er in (300K). Toen we op zoek naar de snelweg moesten omrijden zat hij dus ook prompt zonder kaart.

Een voordeel van CityMaps bij het wandelen is ook dat je een weg kunt opzoeken zonder je routeplanning te verstoren. Bij Mapviewer kun je (voorzover ik heb kunnen vinden) alleen je start of eindpunt opzoeken en dat verandert dan ook meteen een eventueel eerder uitgezette route.

Bij gebruik in de auto zijn het herplannen en de richtingsindicator weer een stuk handiger. Dan kon ik me meer vinden in MapViewer. Maar Atlas is toch net even handiger in het uiteindelijke gebruik (als je het plannen gehad hebt)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 augustus 2002, 17:16
lindej lindej is offline
Lid
Voornaam: Joost
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2002
Berichten: 28
Thumbs up

Ik heb de trial van Trippilot gebruikt (5 downloads) en ben zeer onder de indruk: Goed detail en intuitief in gebruik. Ik ben alleen huiverig voor het betalen van $50 voor een product waarvan de continuiteit niet zeker is: Om Trippilot te gebruiken moet je iedere route downloaden van internet (via vicinity). Het kaartmateriaal (Navtech) is goed (hoewel wel wat foutjes). Voordeel van de download methode is dat je altijd de hele wereld bij je hebt en altijd een up-to-date kaart hebt (ik neem aan dat Navtech regelmatig zijn kaarten-base update..). Nadeel zijn de (gsm, want mobiel!!) telefoontikken.

Joost
__________________
Joost
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 september 2002, 23:27
lindej lindej is offline
Lid
Voornaam: Joost
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2002
Berichten: 28
Ter aanvulling op Trippilot.
De kosten kun je aardig drukken door zoveel mogelijk routes te downloaden via MochaPPP. Dat is een hulpje dat het opbouwen van een internet verbinding via een seriele connectie (cradle of IR!!!) met een desktop PC mogelijk maakt.
Heb je de GSM dial-up link alleen nog nodig als je onverhoopt van je route moet afwijken.
__________________
Joost
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 september 2002, 12:03
Buddy
Guest
 
Berichten: n/a
Zelf maak ik gebruik van
- MapViewer
- TomTom Route Europe
- TomTom Citymaps

Citymaps maak ik steeds minder gebruik van omdat ik vindt dat MapViewer een stuk meer detailinformatie geeft en tevens nieuwe route berekend als je onverhoopt toch verkeerd rijdt.
Ze zijn allen redelijk betaalbaar.

Groet
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 september 2002, 14:41
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 17 juni 2001
Berichten: 153
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buddy
Zelf maak ik gebruik van
- MapViewer
- TomTom Route Europe
- TomTom Citymaps

Citymaps maak ik steeds minder gebruik van omdat ik vindt dat MapViewer een stuk meer detailinformatie geeft en tevens nieuwe route berekend als je onverhoopt toch verkeerd rijdt.
Ze zijn allen redelijk betaalbaar.

Groet
Ik geloof dat citymaps dat herberekenen tegenwoordig ook kan. Mapviewer vindt ik persoonlijk ook net even wat lekkerder. Nadeel van MV is weer dat de mappen gemiddeld 3.5x groter zijn dan CM. Ik heb maar een Vx met 8mb
Als je 64 mb hebt is dat nadeel waarschijnlijk een stuk minder.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023