Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 augustus 2002, 11:26
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Nieuwe versie Cetus

Er is een nieuwe beta release van Cetus: 1.1b12. Deze heeft belangrijke verbeteringen is daarom de moete van het testen waard.

- Er zit nu een track manager in waarmee je tracks kunt renamen en deleten. Bovendien worden tracks nu standaard gebackupd (je hoeft dit niet meer aan te geven).

- Voor mensen die lange tochten maken is mogelijk om bij de prefenrences om de powersave optie te gebruiken. De seriele poort wordt dan elke 10 seconden maar 2 seconden aan gezet. (in de hoop dat je langer met je GPS-accu kunt doen).

- Bovendien kun je nu proberen om Cetus op een CLie met OS4.1 aan de praat te krijgen.

- en misschien wel het belangrijkste: een waypoint-list (waypoints waren er al, maar geen lijst). Je kunt deze met andere Cetus gebruikers uitwisselen. Op de Cetus-site komt een plek waar je de lijsten kunt uploaden voor algemeen gebruik.

Voldoende verbeteringen om de nieuwe versie eens te proberen dacht ik zo (ik kon nog prima met 1.1b7 leven)

Je kunt Cetus hier downloaden (het is freeware!)
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2002, 13:17
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Kijk, da's interessant. Ikzelf kijk regelmatig op de site, maar deze is me net even ontschoten. Gaan we maar even downloaden dan.

Leuke tip!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 augustus 2002, 13:42
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Buggy

Tja, het blijft een beta. Versie 12 liept door een onvolkomenheid vast op bijvoorbeeld een Palm III. Dat heeft Kjeld (de maker) gerepareerd, dus zitten we nu op versie 1.1b13.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2002, 00:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Vreemd dat er een probleem was met Clie OS4.1. Niets van gemerkt. Maar ja zo vaak gebruik ik het nou ook weer niet. Eigenlijk maar 1 keer. Toen heb ik een "track" vastgelegd op 1 plek van 5 uur. Vreemd genoeg is Cetus het enige programma dat eenvoudig (complete) tracks kan loggen en uitwisselen met andere programma's.

Kun je die waypoint lists als een soort routeplanning gebruiken? Of is het gewoon een database van puntjes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2002, 09:21
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Kun je die waypoint lists als een soort routeplanning gebruiken? Of is het gewoon een database van puntjes.
Je bedoeld als een soort van richtpunt, waar je naar toe rijdt/loopt/vliegt? Ik ben pas aan het experimenteren, maar als je een waypoint in de lijst aanklikt geeft Cetus de afstand en richting tot dat punt, maar je moet dat handmatig doen meen ik. Ik kijk nog eens.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 augustus 2002, 10:25
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja, zoiets haalde ik ook een beetje uit de beschrijving, maar ik dacht dat je al waypoints kon vastleggen. Het voordeel van de "Lists" is dan dat je "groepen" waypoints kunt aanleggen ofzo? Waarschijnlijk ook dat je ze dan dus makkelijker kunt uitwisselen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023