Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11 december 2006, 13:46
Tiesbrants Tiesbrants is offline
Senior lid
Voornaam: Ties
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Stockholm
Berichten: 67
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld Bekijk bericht
Kan iemand me uitleggen hoe het komt dat ik van iedereen SMS'jes kan ontvangen op de Treo 680, maar niet van de Postbank? Je kent dat wel, je doet een overschrijving en krijgt een SMS met de TAN-code. Ging altijd probleemloos op een gewone mobiele telefoon, maar sinds de Treo 680 komt er niets meer binnen en moet ik bellen met een speciaal nummer om de code te krijgen. En nogmaals, iedere andere SMS komt zonder probleem binnen.
De smsjes van de IB-groep komen op mijn 650 ook niet binnen, omdat dat zogenaamde flash smsjes zijn. Die worden alleen maar op je scherm getoond, maar worden niet opgeslagen en dat begrijpt de 650 blijkbaar niet.

Met de smsberichten van de postbank heb ik tot nu toe nog geen problemen gehad. Hoop dus niet dat zij nu ook flash berichten sturen.
Maar ik vrees dat de 680 gewoon een net iets andere sms applicatie heeft die hier een probleem geeft.

Ties
Met citaat reageren
  #22  
Oud 11 december 2006, 13:55
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
De Postbankberichten kunnen gewoon opgeslagen worden, geen flash dus.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 11 december 2006, 13:57
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Het kan geen kwaad ook kontakt op te nemen met Palm, daar er een maand geleden een SMS-probleem was met de Treo 700wx (met WM OS), waardoor Cingular gebruikers geen SMS'jes konden sturen naar andere operators.
Mee eens, wie eerst (ik heb al twee keer de Postbank gebeld )?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 11 december 2006, 13:59
mveraar
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Die 680 moet toch iets doen wat niet klopt. Ook bellen en vragen om een nieuwe tan gaat niet, je wordt er gewoon uitgegooid als je belt met de 680...
Dat is vreemd, ik ontvang geen sms van de postbank maar als ik gewoon bel voor de TAN-code met mijn 680 dan krijg ik netjes de TAN code door en kan mijn betaling verrichten.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 11 december 2006, 14:17
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik denk dat het aan het type sms ligt dat door de Postbank worden verzonden. Op mijn oude nokia verschijnen deze direct in beeld, zonder dat ik nog naar Berichten --> Inbox hoeft te gaan.

Dit viel me al eerder op toen ik een beltoon via een tunes-website naar mijn 650 probeerde te versturen. Dit lukte destijds ook niet en kwamen de sms-en helemaal niet aan.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #26  
Oud 11 december 2006, 14:25
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mveraar Bekijk bericht
Dat is vreemd, ik ontvang geen sms van de postbank maar als ik gewoon bel voor de TAN-code met mijn 680 dan krijg ik netjes de TAN code door en kan mijn betaling verrichten.
Kan ik niet dus. Er loopt een thread over andere verbindingsproblemen met de 680 op TreoCentral, vraag maar aan Adrian.......ik hoop wel dat er snel iets gebeurt als dit structureel blijkt te zijn.

@Adrian: het werkte volgens 650 bezitters wel met de 650 en de Postbank...
Met citaat reageren
  #27  
Oud 11 december 2006, 14:34
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@Rudy: de verbindingsproblemen hebben niet zoveel met de SMS functie te maken, maar Palm moet er bewust van zijn dat de "Radio-firmware" niet waterdicht is.

Als het Postbank SMS-en met de 650 werkte dan kan dit twee dingen betekenen: Postbank heeft het type SMS verandert of Palm heeft iets gewijzigd aan het type sms-en die je op de Treo 680 kan ontvangen. De laatste optie lijkt vooralsnog voor de hand liggend omdat de SMS applicatie op de 680 is geupdate t.o.v. de SMS applicatie op de 650.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #28  
Oud 11 december 2006, 14:45
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Ook bellen en vragen om een nieuwe tan gaat niet, je wordt er gewoon uitgegooid als je belt met de 680...
Ikke niet snappen. Als je geen SMS krijgt bel je gewoon met 08008264636 en dan geeft een geautomatiseerde dame je alsnog een TAN , die overigens wel opeens uit 6 cijfers bestaat. Voorwaarde is dat je met het toestel belt waarop je je TAN had moeten krijgen. Dus... er wordt gecheckt welk nummer je hebt en dat gaat goed, ook bij de Treo 680.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 11 december 2006, 14:48
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld Bekijk bericht
Ikke niet snappen. Als je geen SMS krijgt bel je gewoon met 08008264636 en dan geeft een geautomatiseerde dame je alsnog een TAN , die overigens wel opeens uit 6 cijfers bestaat. Voorwaarde is dat je met het toestel belt waarop je je TAN had moeten krijgen. Dus... er wordt gecheckt welk nummer je hebt en dat gaat goed, ook bij de Treo 680.
Ikke nog een keer uitleggen: ik bel met dezelfde foon als waar het smsje niet op binnenkomt. De dame gooit mij eruit na een seconde of 10 checken of ik het wel echt ben. Gewoon verbinding verbroken, lekker simpel...
Met citaat reageren
  #30  
Oud 11 december 2006, 14:51
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Raar hoor, dat doet ie bij mij dus wel goed. Jij kan dus niet meer overschrijven? Behalve met papier, dan...
Met citaat reageren
  #31  
Oud 11 december 2006, 14:57
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
....en mijn oude telefoon. Ik ben niet steeds simmetje gaan wisselen, ik heb nog een mobiel (werk) nummer, die sim zit in mijn oude toestel en ik heb dat nummer als sms-onvangstnummer ingesteld. Niet fijn natuurlijk maar wel werkbaar. Alleen als ik de deur uitga en elders wil overschrijven moet ik 2 foons meenemen (of de 680 thuis laten )).
Met citaat reageren
  #32  
Oud 11 december 2006, 18:32
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Nou ja!!!!! De afgelopen week verschillende betalingen geautoriseerd, weliswaar door het 0800 nummer te bellen voor de TAN-code, maar vanavond word ik er, net als Rudy, gewoon uitgegooid nadat de geautomatiseerde dame zegt dat mijn gegevens worden opgehaald. ?????
Met citaat reageren
  #33  
Oud 11 december 2006, 19:33
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Mailtje naar Postbank en naar Palm gestuurd. I'll keep you posted.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 11 december 2006, 19:40
Plepser
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door Plepser; 08 september 2007 om 09:07.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 11 december 2006, 20:45
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartveld Bekijk bericht
Nou ja!!!!! De afgelopen week verschillende betalingen geautoriseerd, weliswaar door het 0800 nummer te bellen voor de TAN-code, maar vanavond word ik er, net als Rudy, gewoon uitgegooid nadat de geautomatiseerde dame zegt dat mijn gegevens worden opgehaald. ?????
Ik zei het toch? Benieuwd wat voor reactie je krijgt, of ze alle gelijksoortige problemen verzamelen. In dat geval hoop ik dat meer Postbankiers zich melden die een 680 hebben.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 12 december 2006, 01:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik zal hier morgen of overmorgen een officieel nieuwtje over schrijven, maar wil dan wel eerst contact opnemen met Palm en de Postbank voor officieel hoor&wederhoor. Het nieuwtje zal morgen (di 12-12) worden geplaatst als ik dan al reacties heb, maar uiterlijk overmorgen. We zullen dan tevens ons best doen om het ook op andere sites geplaatst te krijgen.

Ik heb het overigens ook geprobeerd met onze test-680, maar zelfs na een harde reset en een compleet schone Treo 680 krijg ik geen SMS binnen. Via de telefoonservice word ik er ook na ong. 20 seconden uitgegooid. Het is dus (uiteraard) wel een zeer serieuze bug.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 12 december 2006, 11:17
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Ik heb dit antwoord van Palm gekregen:
Citaat:
U schrijft dat u de TAN-code-sms van de postbank niet kunt ontvangen maar wel alle andere smsen.

Om u verder te kunnen helpen is het belangrijk te weten in welke formaat de postbank deze sms verstuurt.

vriendelijk verzoeken wij u ons deze gegevens toe te sturen.
Echter, nu hogerhand in de persoon van jean-paul zich over dit onderwerp ontfermd heeft, wacht ik dat maar even af, want hij zal vast sneller antwoord krijgen van KPN dan ik.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 12 december 2006, 16:15
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Aanvullend mijn ervaring: SMS ontvangen faalt inderdaad. Postbank technische helpdesk zegt dat ze het SMS probleem alleen kennen indien in de telefoon staat uitgeschakeld dat 'service SMS-jes' mogen worden ontvangen. Echter zo'n instelling vind ik niet bij de Treo 680. Het probleem dat ook mensen eruit worden gegooid bij het 0800 nummer kent ie alleen indien mensen hun nummer-identificatie uit hebben gezet en dus geen nummer meezenden. Bij mij werkt het 0800 nummer echter vooralsnog prima. (Vingers gekruisd.) Hij maakt er i.i.g. een case van, zodat centraal alle Treo 680 meldingen worden verzameld bij de Postbank, al benadrukt hij wel dat het hem een telefoonprobleem lijkt.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #39  
Oud 12 december 2006, 16:19
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Een korte statusupdate van mijn kant: Ik heb inmiddels contact gehad met Palm en het probleem is al doorgespeeld naar Palm UK. We (het PR-bureau van Palm en ondergetekende) zijn samen bezig om het probleem zo goed mogelijk te omschrijven, zodat Palm UK deze bug beter kan onderzoeken.

EDIT
Ook al zijn we al bezig om dit probleem te onderzoeken, meld je als het probleem ook hebt!. Hoe meer mensen door deze bug zijn getroffen, hoe sneller de kans dat de fout wordt gerepareerd (alhoewel vijf getroffen gebruikers natuurlijk net zo serieus moeten worden genomen als 100, maar jullie snappen hopelijk de redenatie)


Laatst gewijzigd door jean-paul; 12 december 2006 om 16:27.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 12 december 2006, 20:41
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik vraag me af of dit ook opgaat voor mensen die telebankieren met een andere bank, wellicht ander systeem...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023