Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 13 januari 2007, 19:57
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Wat voor bestandjes zijn het? Hoe kom je overigens aan de bestanden als je niet hebt betaald? Of probeer je de Palm-bestanden op je Treo 750v te zetten? Dat gaat namelijk niet werken. Voor Windows Mobile heb je een aparte versie nodig. Als je die wilt aanschaffen via girobetaling kun je een e-mail sturen aan Palmwijzer (T2 Creative Intelligence)
Met citaat reageren
  #62  
Oud 14 januari 2007, 12:16
kairos
Guest
 
Berichten: n/a
Palmwijzer werkt uitstekend op een Tx

In december jl. heb ik een korte correspondentie gevoerd met de maker van de Palmwijzer. Ik heb hem toen gevraagd mij een testversie van dit programma toe te sturen, omdat ik mogelijk een mogelijke oplossing had voor het laten werken van zijn programma op een Tx. Hij was zo aardig mij een testversie toe te sturen. Ik heb die versie, en inmiddels de door mij aangeschafte originele versie, sinds december probleemloos draaiend gekregen met behulp van een SD-kaartje en het programma PowerRUN. Ga als volgt te werk.

1. Zet de 2 bestanden uit de map PalmW70, ‘OVR.prc‘ en ‘PalmOVR.pdb‘ op de gebruikelijke wijze via een hotsync in het RAM-geheugen van de Tx
2. Controleer vervolgens of op de SD-kaart nog een map staat met de naam ‘OVR’; deze map bevindt zich dan in de volgende directory: PALM/Programs/PowerRun; delete de map met een file-management programma als FileZ
3. Activeer het shareware-prgramma PowerRUN en zorg ervoor dat ‘internal’ in dit programma actief is; zoek ‘Palmwijzer’ en activeer de Move-button; PowerRUN zal nu de Palmwijzer naar de SD-kaart kopiëren
4. Controleer, eventueel, even of het programma daadwerkelijk naar de SD-kaart gekopieerd is door via ‘internal’ voor het menu ‘Memory Card’ uit punt 3 te kiezen; PowerRun activeert nu de memory card en zal het programma laten zien, de grootte (632K) en de laadtijd (2 seconden)
5. Als je het programma verlaat, zal PowerRun links bovenaan laten zien dat het bestand ‘nlovr.prc’ gesaved wordt op de SD-kaart

Maak als altijd eerst een complete backup van je Tx. I doe dat met het uitstekende freeware-programma NVbackup.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 14 januari 2007, 15:27
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
ik probeerde idd om de bestanden van os erop te zetten die ik nog van de treo 650 had.
Deze had ik toen besteld alleen de treo650 beviel mij apsoluut niet.
maar ik ga even een mailtje sturen naar 9292ov of ik het anders kan bestellen
Met citaat reageren
  #64  
Oud 22 januari 2007, 21:30
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik kom net een ZEER interessant artikel tegen op MTDN geschreven door Rob Jonson de ontwikkelaar bij Hobbyist Software (Butler, Phone Technician, Initiate, etc):

Inside Your Treo: Notifications, Background Apps & Your Blazing Fast Treo! - Editorials

In dit artikel wordt het volgende verteld:

Citaat:
The Fast Way

When an application registers the fast way, it just tells the where the function is that needs to do the work. When the notification is triggered, the following happens:

1. The system calls the function that does the actual work

For HEDE, this is almost certainly the right thing to do. It is about 15 times faster than the slow way.

WARNING: The fast way has many pitfalls! The main one relates to the cache system in newer palm devices. In the old days, you could tell the operating system where your function was and expect it to still be there when it was needed. Now days, if you're not very careful, the operating system can sweep your function out of the cache. The next time that the notification calls your function, it might actually be trying to run a bitmap, or your latest email. The odds are that it isn't going to work! Your Treo will crash unexpectedly and with a quite unhelpful error log. My next article will explain how to use Reset Doctor to investigate which applications might be causing this.
Ik vond dit stukje heel toepasselijk op wat er op dit moment op mijn Treo 680 gebeurt als ik PalmWijzer draai.

@PalmWijzer: Misschien helpt dit artikel je om het programma te fixen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #65  
Oud 22 januari 2007, 23:20
Pieter Pieter is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 11 oktober 2003
Locatie: Soest
Berichten: 35
Post Palmwijzer werkt op Treo 680, maar niet vlekkeloos

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Ik verwacht daarom ook dat de PalmWijzer prima op de Palm Treo 680 te gebruiken zal zijn.
Op mijn 680 werkt Palmwijzer na installeren goed, maar telkens na zachte reset (batterij er even uit, bijv voor simkaart wisselen) veroorzaakt het starten van Palmwijzer zelf een zachte reset . Opnieuw installeren en synchroniseren is dan de enige oplossing. Niet precies waar je op zit te wachten als je in de trein zit....
Wie heeft er een oplossing?

Ook werkt het programma niet net als op mijn T3 lekker met de up- en down-toetsen. Meer dan bij andere programma's toch nog de stylus nodig.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 22 januari 2007, 23:25
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ Pieter: een omslachtige oplosing (zoals ik eerder heb aangegeven). Kopieer het nlovr.pdb bestand naar je SD kaart. Als het programma crasht bij het opstarten, dan even met FileZ dit bestand opnieuw naar het RAM kopieren. Daarna zal het programma opnieuw een tijdje werken. Herhaal deze procedure als het programma weer crasht.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #67  
Oud 28 januari 2007, 13:54
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Kopieer het nlovr.pdb bestand naar je Secure Digitalkaart. Als het programma crasht bij het opstarten, dan even met FileZ dit bestand opnieuw naar het RAM kopieren. Daarna zal het programma opnieuw een tijdje werken. Herhaal deze procedure als het programma weer crasht.
Helaas moet je dit ook nog doen bij de meest recente versie PalmW702, die deze week is verschenen
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #68  
Oud 28 januari 2007, 14:06
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Waar kun je deze nieuwe versie downloaden?

EDIT: FF zoeken naar mijn oude download link.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #69  
Oud 28 januari 2007, 14:13
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Ik heb de palmwijzer op de volgende appz. staan:
Treo 650 SD card (werkt prima)
Tungsten C SD card (werkt prima)
Treo 270 (werkt 99% prima)
Zire 21 (werkt 99% prima)

Dus oudere Palm Appz. gaat het prima op.
Hoorde wel in diversen fora dat laucher(verschillende soorten) en 680 niet een vriendelijk stel is.
Wil wel een puzzel worden of en wat werkt.

Zou daar aan kunnen liggen.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #70  
Oud 28 januari 2007, 14:23
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Waar kun je deze nieuwe versie downloaden?
Heb deze van Palmwijzer toegestuurd gekregen.
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #71  
Oud 28 januari 2007, 14:25
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Het heeft te maken met het NVFS bestandensysteem. Na een soft reset of hotsync worden de bestanden opnieuw gerangschikt. Omdat het programma dan de database niet meer op dezelfde plaats kan vinden crasht de applicatie. (conform http://www.palmclub.nl/forums/173210-post64.html)

Het is dan ook dat je alleen na een hotsync of soft reset de database opnieuw met FileZ naar het RAM geheugen hoeft te kopieren.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #72  
Oud 28 januari 2007, 14:27
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras
Heb deze van Palmwijzer toegestuurd gekregen.
Waarom krijg ik hem dan ook niet? Of heb jij een jaarabonnement op het programma?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #73  
Oud 28 januari 2007, 17:02
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Je kan een abo nemen voor eenmalige toezending.
Of een doorlopende abo zodat je als een er wijzing komt je de nieuwste versie toe gestuurd krijgt.

De laatste (die heb ik dus) is de meest slimme optie omdat de NS nogal verandert met reis cq. wachttijden.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #74  
Oud 28 januari 2007, 17:02
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Waarom krijg ik hem dan ook niet? Of heb jij een jaarabonnement op het programma?
Yep
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #75  
Oud 18 april 2007, 12:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Het heeft te maken met het NVFS bestandensysteem. Na een soft reset of hotsync worden de bestanden opnieuw gerangschikt. Omdat het programma dan de database niet meer op dezelfde plaats kan vinden crasht de applicatie. (conform http://www.palmclub.nl/forums/173210-post64.html)

Het is dan ook dat je alleen na een hotsync of soft reset de database opnieuw met FileZ naar het RAM geheugen hoeft te kopieren.
Nu ik ook even langdurig een "nieuw" NVFS -model onder handen heb genomen nog even de toevoeging dat om specifieker te zijn: als de DBCache wordt gepurged, dat het database-bestand nlovr van Palmwijzer van slag raakt.

De purge kan op 3 manieren:

- Door een purge van het OS zelf bij het opstarten van een ander programma wanneer er niet genoeg DBCache is. Bekend voorbeeld is het 5-seconden-met-een-wit-scherm-wachten op de Blazer webbrowser. Als je hierna Palmwijzer wil opstarten, crasht 'ie

- De eerder genoemde soft reset

- De eerder genoemde hotsync

Om het programma niet meer te laten crashen, moet je de database nlovr.pdb inderdaad zoals eerder gezegd opnieuw installeren. Vooralsnog bluevoice's oplossing (nlovr.pdb naar kaart kopieren en terugkopieren wanneer nodig) en de Powerrun-oplossing (automatisch heen en weer kopieren) dus nog het beste.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 18 april 2007 om 20:54.
Met citaat reageren
  #76  
Oud 18 april 2007, 13:09
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Zijn we toch een stap verder. Dat betekent dat de nlovr.pdb database in de DBCache wordt geplaatst. Na het purgen van de dbCache kan het programma de database niet meer op dezelfde plaats vinden en crasht het programma.

@PalmWijzer: is het dan niet mogelijk om het programma in meerdere locaties te laten zoeken naar de database?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #77  
Oud 18 april 2007, 14:07
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
PalmWijzer zou nlovr.db direct van de geheugenkaart moeten kunnen lezen, dan lijkt het probleem mij toch opgelost?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #78  
Oud 18 april 2007, 16:46
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram Bekijk bericht
PalmWijzer zou nlovr.db direct van de geheugenkaart moeten kunnen lezen, dan lijkt het probleem mij toch opgelost?
Ik ben sowieso voorstander van meer programma's die databases van de kaart kunnen aflezen.

MSMount5 werkt overigens niet met Palmwijzer, helaas.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #79  
Oud 18 april 2007, 20:45
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Dan blijf ik voorlopig dan maar het nlovr.pbd bestand maar naar de Secure Digital kopieren
en weer terug naar RAM als ik het wil gebruiken
__________________
Palm thinking is the best way to travel
Met citaat reageren
  #80  
Oud 20 april 2007, 12:02
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Het stelt mij eigenlijk teleur dat we zo weinig feedback van de ontwikkelaar krijgen nu dat we het probleem hebben geidentificeerd.

Een ding wat ik raar blijf vinden is het feit dat het programma op de Treo 650 wel goed blijft werken. Wat is zo anders aan de manier waarop de dbCache op dit toestel wordt geleegd?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023