Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 oktober 2002, 14:07
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
PEGA-CA30 voor SJ30, heeft iemand die al eens gezien?

Hoi,

Ik ben op zoek naar een tasje voor mijn Sony SJ30. Aangezien ik nog nergens in een normale winkel CLIÉ accessoires ben tegen gekomen heb ik het tasje voor de SJ30 (type PEGA-CA30) nog niet in mijn handen kunnen hebben om te zien of ik het een mooi/handig tasje vind. Heeft iemand toevallig dit tasje, en zo ja waar gekocht? Wat vind hij/zij ervan?
Erwin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 oktober 2002, 14:21
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Je kan eens kijken op de site van Brando in Hong Kong, naar wat cases voor de SJ-serie . Bestellen bij dit bedrijf gaat erg goed, ze leveren snel, hebben een goede service en staan op dit forum goed bekend.
Alleen kom ik het door jou genoemde model niet direct tegen op hun site.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 oktober 2002, 15:00
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Hoi,

De PEGA-CA30 is de orginele Sony tas. Ik zie op deze site een hoop tasjes van andere fabrikanten staan. Vast ook goed, maar het probleem blijft denk ik dat ik ze graag "in het echt" wil zien voordat ik koop
Op de CliePlaza.com site (van Sony) wordt het tasje aangeboden voor 39,= euro.
Erwin
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 november 2002, 12:14
Aadje
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb de PEGA-CA30 in het zwart via een internet winkel in nederland gekocht www.takeitnow.nl als ik het adres niet vergeten ben

het heeft me wel 70 euro gekost maar het was nergens anders te krijgen en ik wilde niet wachten

het tasje zelf is mooi en de sl10/sl30 past er goed in
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 november 2002, 12:59
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Unhappy

Hoi,
70 euro is wel belachelij veel geld vind ik!!!
Vorige week op de palmclub meeting eens gebabbeld met de mensen van Sony en deze hadden helaas geen tasjes bij zich. Zij vertelden mij dat Sony nog voor kerst een hoop accessoires op de markt willen gooien. Hopelijk doen ze dit dus...
Erwin
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 november 2002, 19:51
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het wat inderdaad wel raar dat Sony helemaal geen accessoires bij zich had. Ik heb een aantal mensen mijn case nog laten zien, want mensen waren inderdaad knap benieuwd naar die cases. Het is gebruikelijk dat je zo'n case via internet besteld, maar mensen willen hem toch liever een keertje zien.

Je zou anders eens een review op moeten zoeken van die case. Dan kun je ook wel zien wat de voor en nadelen zijn.

Het is volgens mij wel zo dat je spullen die je via internet koopt altijd binnen 8 dagen weer retour kunt sturen als ze niet bevallen. Je moet dan geloof ik wel (een deel) van de verzendkosten zelf betalen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 november 2002, 21:58
Aadje
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb al een url gevonden met meningen over sl-10 cases http://www.cliesource.com/forums/sho...highlight=sl10
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 november 2002, 07:05
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Ik be erg benieuwd wanneer Sony zijn accessoires gaat distibrueren! InnoPocket maakt vind ik ook wel mooie cases, maar heeft er (nog) geen voor de SL/SJ serie. Waarschijnlijk zul je deze wel nooit in de winkel vinden.
Patrickl en/of Aadje: jullie hebben toevallig geen digitale camera om even wat close-ups te nemen van de CA30 zoals ze bij Brando doen?
Groeten,
Erwin
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 november 2002, 20:17
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ik heb bij Sena Cases een case gekocht (www.senacases.com) omdat ik de PEGA CA31 (flip top case) nergens kon vinden. Ik hoop hem deze week te ontvangen en dan laat ik even weten hoe die is. Op de site ziet het er allemaal heel mooi uit en ik lees ook goede reviews over sene cases. Niet goedkoop overigens ($40,00 + $ 17.00 verzendkosten!)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 november 2002, 06:57
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
jeetje, da's ook weer erg duur zeg! Nou ik hoop dat Sony zijn woord houdt en voor de feestdagen een hoop accessoires op de markt gooit...
Erwin
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 november 2002, 09:59
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat zijn gangbare bedragen voor cases hoor. Die dingen zijn gewoon altijd zo vreselijk duur. Zeker in verhouding tot de prijs van een SL10. Sony gaat echt geen goedkopere cases leveren.

Bij brando hebben ze overigens wel wat lagere verzendkosten.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 november 2002, 12:09
jwitteman jwitteman is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 57
Bij Brando is het inderdaad wat goedkoper. Ik heb daar de Digital Express cover besteld voor $25 + $3 verzendkosten. Ik heb er trouwens meteen maar de screenprotector bij besteld. De screenprotecor heb ik sinds afgelopen vrijdag en de cover kreeg ik vandaag binnen (2 nov besteld).

De screenprotector bevalt in ieder geval goed en de cover lijkt mij zo op het eerste gezicht ook prima.

Jeroen
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 november 2002, 07:14
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Welke Digital Express versie heb jij? Ze hebben er ook 1 die op de PEGA-CA30 lijkt. Maakt het je SJ30 veel dikker?
Erwin
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 november 2002, 07:31
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Voor de bezitters van de PEGA-CA30 cases of vergelijkbaar:
Is het scrolwiel en back-knop nog wel makkelijk te bedienen als je Clié in het tasje zit? Het lijkt mij de je er niet zo handig meer bij kunt als het tasje naar de zijkant opengaat?!
Erwin
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 november 2002, 13:45
Aadje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwinh
Voor de bezitters van de PEGA-CA30 cases of vergelijkbaar:
Is het scrolwiel en back-knop nog wel makkelijk te bedienen als je Clié in het tasje zit? Het lijkt mij de je er niet zo handig meer bij kunt als het tasje naar de zijkant opengaat?!
Erwin
als je mijn link had gelezen, dan had je deze vraag niet gesteld
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 november 2002, 14:04
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Ik heb ook wel gelezen dat de orginele Sony prima werkt, de Clié hangt alleen met zijn bevestigingspunten achterop in het tasje, waardoor je alleen de Clié kun vastpakken.
Bij de Digital Express echter zit er in ieder geval bij de "Flip" uitvoering ook een bevestigingspunt onderaan de tasje en deze haakt in de cradle gaatjes (zie hier)...
De vraag is of de "Side" versie van Digital Express ook zo werkt.
Was misschien niet geheel duidelijk uit de vraag...
Erwin
Met citaat reageren
  #17  
Oud 13 november 2002, 15:18
jwitteman jwitteman is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwinh
Welke Digital Express versie heb jij? Ze hebben er ook 1 die op de PEGA-CA30 lijkt. Maakt het je SJ30 veel dikker?
Erwin
Ik heb de "PVC-Flip" versie. En ja uiteraard is 'ie wel dikker dan de standaard flip cover. Ik heb effe gemeten en hij is nu zo'n 2,7 cm dik (tegen oorspronkelijk zo'n 1,9 cm). Maar je hebt dan wel natuurlijk een betere bescherming. De "flip" zit vast in tegenstelling tot de oorspronkelijke zodat ie net van links naar rechts heen en weer schijft als je hem in een tas of iets dergelijks gooit. Verder is ie met de Digital Express rondom beschermt en je kan er nog Memory stick en creditcards in kwijt.

Het scrollwieltje is met de flip cover versie in ieder geval nog prima te gebruiken. Verder zit ie ook goed vastgeklemt aan de onderkant en achterkant (waar ook de oorspronkelijke cover aan vast zit). Hij valt er dus niet zomaar uit.

Jeroen
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 november 2002, 08:35
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
FYI:
Ik heb InnoPocket gevraagd of ze met een case voor de SJ serie komen en zo ja wanneer. Blijkbaar kun je vanaf 15-11 (morgen dus) pre-orders plaatsen. Deze case lijkt mij ook wel mooi, al weet ik niet hoe handig het nu is dat de aan de rechterkant het openslaande deurtje hebt. Kan erg in de weg zitten lijkt mij. Voordelen zijn wel dat je PDA niet (veel) groter wordt door de case en goed beschermt is (beter zelfs denk ik dan met een leren case).
Hè keuzes, keuzes, keuzes... moeilijk, moeilijk...
Erwin
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 november 2002, 09:32
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ah, ik had inderdaad op cliesource gezien dat mensen erom gevraagd hadden en dat die case er binnenkort aan kwam, maar dat gaat nog redelijk snel dan.

Heb je de review van de Proporta aluminium case gezien? Het naar rechts open klappen voelt wel wat vreemd, maar eigenlijk is het voor een rechtshandige gebruiker handiger. Maar het moet wel zo, want anders kun je niet bij de jog-dial en andere knopjes.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 14 november 2002, 11:35
erwinh's schermafbeelding
erwinh erwinh is offline
Junior nog senior Lid
Model: Sony Clie PEG-SJ30
 
Geregistreerd: 30 oktober 2002
Berichten: 55
Deze Proporta ziet er hetzelfde uit als de InnoPocket (Europese productnaam?).
Het ziet er trouwens naar uit dat Sony ook bedacht heeft dat de naar links openzwaaiende PEGA-CA30 niet erg handig is en hebben ze nu ook (alleen?) een naar links openzwaaiend model.
Misschien ie de flip versie die Jeroen heeft to het handigst...
Erwin
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023