Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 september 2011, 14:44
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Review: Vikuiti screenprotector voor de Pre3

Ondanks het 'Gorilla-glas' heb ik toch besloten om mijn Pre3 te voorzien van een screenprotector. Mijn keuze is gevallen op de Vikuiti ADQC27 . Deze protector kreeg m.n. op Precentral goede reacties.
Er zijn verschillende versies van de Vikuti met veschillende materiaaleigenschappen en prijzen. De ADQC27 is glashelder, anti-reflective, hard-coated en vuilafstotend. Niet echt goedkoop, € 9,95, maar de screenprotector oogt degelijk en duurzaam. Het aanbrengen is even een secuur werkje, want het is geen re-usable protector, dus eenmaal opgebracht kun je hem niet meer lostrekken als ie scheef zit..
Na het aanbrengen kun je de ergste luchtbellen makkelijk wegpoetsen en na een dag zal het materiaal zich goed hebben gehecht op de display. Mijn advies: Ga niet proberen om direct alle kleine luchtbelletjes meteen weg te poetsen, maar laat de Pre3 met de protector gewoon even een nachtje "aan elkaar wennen".
In het gebruik valt de protector nauwelijks op en ook de reflectie is vrijwel niet merkbaar. Het aanraakscherm wordt er ook niet nadelig door beïnvloed. Ik heb deze protector er nu ruim een week opzitten en mijn ervaring is tot nu toe goed. Blijft natuurlijk de vraag hoe dat over een tijd zal zijn en als je de protector gaat verwijderen, want dan mogelijk achterblijft aan lijmresten op het scherm.
Tot nu toe lijkt deze protector een goede keuze en ben ik toch wat geruster nu mijn kostbare Pre3 een extra bescherming heeft...
De Vikuti protectors zijn te koop bij Protectionfilms24.com in Duitsland. Verzending is gratis. Koop je er drie tegelijk, dan krijg je de derde gratis.
Behalve voor de Pre3 is deze protector ook verkrijgbaar voor de HP Veer.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 september 2011, 15:11
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Bedankt! Ik was daar nog naar op zoek.
Heb je misschien ook een foto van het resultaat?
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 oktober 2011, 12:37
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Foto's Vikuti screenprotector

Bij deze. Twee foto's binnenshuis gemaakt en eentje buiten in het zonnetje... Op de foto's binnenshuis is aan de rand goed te zien dat er een screenprotector opzit. Het lijkt alsof de protector hier niet goed hecht op de display, maar dat is niet zo. De front-camera naast de telefoonspeaker wordt overigens ook mooi afgedekt door de screen protector...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Pre3 met Vikuti_1.jpg‎ (546,8 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg Pre3 met Vikuti_2.JPG‎ (498,9 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg Pre3 met Vikuti_buiten.jpg‎ (956,9 KB, 6x gelezen)
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 01 oktober 2011 om 14:25.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023