Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 september 2011, 13:16
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Nukkige WiFi op de Pré3

Ik merk dat mijn Pré3 niet soepel schakelt tussen verschillende WiFi netwerken..
Ik heb thuis twee draadloze punten: een van mijn router (KPN Thomson 789vn) en een extra draadloos accesspoint op zolder. De router bevindt zich in de huiskamer en heet wifi1. Het accesspoint is wifi2.. Nu blijkt in de praktijk dat de Pré maar heel moeizaam verbinding krijgt met de wifi1. Soms detecteert ie hem niet eens... Meestal pakt ie standaard wifi2 op zolder, die beneden een zwak signaal heeft. Soms lukt het me dan om de Pré dan handmatig over te zetten naar wifi1, maar vaak raakt ie dat signaal ook weer kwijt.
Mijn Pré Classic had totaal geen moeite met omschakelen en er is in de locatie van router en accesspoint niets veranderd. Ik snap het dus niet.. De Pré3 zou toch altijd het sterkste signaal moeten oppakken? "De stoorzender" is dan misschien de TouchPad die vrijwel altijd in de huiskamer ligt en dus bijna standaard aan wifi1 hangt..Misschien dat die de Pré in de weg zit?
Kortom, is dit moeizame WiFi schakelen een bekend probleem bij de Pré3, bestaat er misschien een patch voor?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 september 2011, 14:17
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
En hoe gedraagt de Pre3 zich indien je de Touchpad uitschakelt? Dat lijkt me een eenvoudige test, die uitsluitsel kan geven over de aard van het probleem. Dat de Pré Classic geen problemen had met omschakelen, wijst al enigszins in die richting, want ik vermoed dat er toen ook geen Touchpad was om roet in het eten te gooien.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
(nog oudere WebOS-amateur)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 september 2011, 15:15
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Dag Paul,

Een test met een uitgeschakelde TouchPad maakte geen verschil. Sterker nog: Ook de TP raakte de verbinding met de wifi1 kwijt als ik maar even uit de buurt liep, dus mijn verdenking gaat uit naar de router.. Ik heb nu het kanaal van de wifi hierin gewijzigd, want het zou natuurlijk ook goed kunnen dat een van mijn buren op dezelfde frequentie zat... Het vreemde was dat wifi1 ook helemaal niet meer werd gedetecteerd: alsof ie werd "weggedrukt".. Na het veranderen van het kanaal werd ie weer redelijk vlot gedetecteerd in elk geval..
Ik ga de komende dagen eens kijken of dit verschil gaat opleveren en zal jullie op de hoogte houden..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2011, 15:54
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Hoi Lex,

Laat maar even weten inderdaad.
Zelf heb ik geen problemen met Wifi en de Pre3.
Ook niet in het ouderlijk huis waar hij ook 2 signalen kan op pakken, gaat hij naar de sterkste

Kanaal probleem kan inderdaad een oorzaak zijn.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 september 2011, 21:12
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Mijn Pre 3 ontving slechts 1 'balk' aan signaal sterkte (rondje bij WiFi), terwijl mijn Pre 2 er 2 of 3 had op de zelfde plek. Ik heb de Pre geupdate met webOS 2.2.0.xxxx (update gedraaid) en de signaal sterkte was op de Pre 3 volledig, nog beter dan de pre 2.

Echter, ik heb de update gedraaid op een impostah geactiveerd systeem en dat lijkt geen goed idee. Alles zat vast, ook het toesenbord, ook opstarten van apps en Preware ging niet meer. Ik heb nu op de 2-de dag van mijn Pre 3 de doctor al ingeschakeld.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 september 2011, 22:24
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Enigzins off-topic, maar goed: Heb je na het activeren met Impostah de Pre3 wel meteen volledig gewist en opnieuw je profiel aangemeld? Direct na het activeren doet het toestel inderdaad raar. Daarom is advies om direct een full erase te doen, maar je Pre3 had dat dus al aangegeven
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 september 2011, 06:49
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Nee, dat had ik inderdaad niet gedaan. Ik had zelfs de update naar 2.2.0.xxxx gedaan!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 september 2011, 19:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ik heb, nadat ik de kanalen had gewisseld, de wisseling met de WiFi verbindingen een aantal dagen getest en het gaat nu goed. Je moet de Pré wel even de tijd geven om het 'nieuwe' signaal te detecteren. Misschien was ik daar te haastig mee? Als ik nu naar van zolder naar beneden loop en de Pré een paar minuten de tijd geef, wisselt hij netjes van netwerk. Misschien was het toch een combinatie van een gestoord signaal en te haastig...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023