Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #121  
Oud 07 januari 2004, 18:59
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Question Aanpassing case door palmOne

Ik keek net even bij palmOne voor dat IR-toetsenbordje en viel mijn oog ineens op de Tungsten|E Hardcase, die ik dus in m'n bezit heb. Maar... wat blijkt nu? De huidige hardcase voor de T|E is aangepast en dus een tikkeltje anders dan mijn case! Zie hier . De case lijkt nu een beetje dunner en aan de zijkant is een uitsparing om je stylus eruit te vissen (nu inderdaad onhandig). Verder is niet te zien of er een uitsparing is voor de koptelefoon.

Maar het blijft vreemd, een product zomaar aanpassen na introductie.
Met citaat reageren
  #122  
Oud 07 januari 2004, 21:11
markweber
Guest
 
Berichten: n/a
... is altijd al zo geweest

De foto op PalmOne van de case klopt gewoon niet, en heeft dat ook nooit gedaan .
Met citaat reageren
  #123  
Oud 07 januari 2004, 21:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het lijkt inderdaad de case van de m500-serie... Maar toen ik m'n case kocht in oktober klopte de foto wel
Met citaat reageren
  #124  
Oud 07 januari 2004, 21:40
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Bij de case uit de m500-serie is het logo anders, zie ook review.
Met citaat reageren
  #125  
Oud 15 januari 2004, 11:52
miels
Guest
 
Berichten: n/a
Keyboard

Ik heb pas m'n Palm m500 verkocht en krijg binnenkort de Tungsten E binnen. Een belangrijk nadeel aan de E is het gebrek aan de UC. Het toetsenbordje dat ik bij de m500 had heb ik dus ook kunnen verkopen, en ben nu op zoek naar een nieuwe.

Nu zie ik op flink wat wireless keyboards op ebay. Wanneer ik meer details van zo'n toetsenbordje bekijk zie ik dat ze vaak geschikt zijn voor een groot aantal palmtops. In de opsommingen passeren oa iPaqs en Sony's de revue, evenals:

Palm series
Palm 500/VX/M505/M515
i705
Zire
Tungsten T/ C/ W
Zire 71

Hierbij vind ik het opvallend dat de Tungsten E niet wordt genoemd. Hier kan ik eigenlijk geen verklaring voor vinden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een infrarood keyboard niet met alle Tungstens werkt. Iemand een idee?
Met citaat reageren
  #126  
Oud 15 januari 2004, 11:58
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Mwa... Ik denk eerder dat het komt doordat ze een iets oudere tabel gebruikt hebben, ik zie namelijk ook de T2 en T3 niet specifiek vermeld staan... En daarbij heeft de E een infrarood poort, en PalmOS5, dus moet het gewoon werken lijkt me.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #127  
Oud 19 januari 2004, 11:41
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Ik heb zelf een paar dagen geleden ook een T|E gekocht, en ik moet zeggen dat het de een van de beste PDA's is die ik ooit gehad heb.

Het beste van de T|E is het scherm, zoals anderen ook al gezegd hebben. Ronduit fantastisch. Het enige minpuntje is dat er niet zo veel verschil zit tussen de niveau's van de verlichting. Ik heb ook een Ipaq en daar kun je op 3 niveau's instellen: bij de T|E maakt het niet zo veel uit of je hem nou op z'n hoogst of op z'n laagst hebt staan.

Wat de rest betreft.. tja, het is vrij standaard: 32 mb geheugen [28 mb beschikbaar], 126 mhz processor, niet de snelste, niet de langzaamste. Ik heb er tot nu toe alles op gedraait wat ik maar kon bedenken, en de T|E doet er absoluut niet moeilijk over. Hij voelt net zo snel als m'n Ipaq.

Eigenlijk het enige waar ik minder over te spreken ben is de levensduur van de batterij. Na een paar uurtjes lezen, gamen etc. is hij ook al weer leeg. Ik weet niet of het echt veel uitmaakt met de backlight hoog of laag.. heeft er iemand hier al wat concrete gegevens over?

Ik heb vorige week ook de hardcase bestelt bij PDAshop en kreeg vandaag het bericht dat de betaling binnen is en dat'ie vandaag opgestuurt word [jammer dat ik uitgerekend morgen een tentamen engels heb ] Kan niet wachten!
Met citaat reageren
  #128  
Oud 19 januari 2004, 14:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Die verlichting doet inderdaad niet zo veel nee, helemaal op de laagste stand is duidelijk te zien en als je naar ongeveer een derde gaat is het verschil heel duidelijk. Maar daarboven maakt het weinig verschil meer, dus ik heb 'm hoogstens op een derde staan. Voor overdag is dat meestal voldoende, alhoeewel het buiten in de volle zon allemaal niet helpt. Dan is het gewoon een donker scherm. Binnen is het allemaal heel helder, dus ik ben er tevreden mee.
Met citaat reageren
  #129  
Oud 19 januari 2004, 15:34
kepler's schermafbeelding
kepler kepler is offline
Forumbikkel
Model: Palm m125
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 236
Citaat:
Op 19-01-2004, om 15:50 heeft domo dit gezegd in bericht #128
Die verlichting doet inderdaad niet zo veel nee, helemaal op de laagste stand is duidelijk te zien en als je naar ongeveer een derde gaat is het verschil heel duidelijk. Maar daarboven maakt het weinig verschil meer, dus ik heb 'm hoogstens op een derde staan. Voor overdag is dat meestal voldoende, alhoeewel het buiten in de volle zon allemaal niet helpt. Dan is het gewoon een donker scherm. Binnen is het allemaal heel helder, dus ik ben er tevreden mee.
Vraagje: Kan de T|E die niewe mmplayer aan? En heeft iemand hier al ervaringen mee?

Oftewel is mogelijk om een film te kijken op een T|E?
__________________
Nederlandse Zodiac Site!
Met citaat reageren
  #130  
Oud 19 januari 2004, 15:40
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 19-01-2004, om 16:34 heeft kepler dit gezegd in bericht #129

Vraagje: Kan de T|E die niewe mmplayer aan? En heeft iemand hier al ervaringen mee?

Oftewel is mogelijk om een film te kijken op een T|E?
Yup. Kan overigens ook met Kinoma.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #131  
Oud 19 januari 2004, 15:57
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
MMPlayer loopt érg vaak vast, ook bij normaal gebruik. Ik heb 0.2.7, dus zal 0.2.5 ook even uittesten. 0.2.5 schijnt stabieler te zijn.

Voorbeeld van een bug: tijdens het spelen even op stop drukken, en dan weer op play. Ook tijdens/na het spelen naar Prefs gaan staat vaak garant voor een crash.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #132  
Oud 19 januari 2004, 17:55
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik heb versie 0.2.7. geprobeerd en eigenlijk merk ik geen verschil met eerdere versies: nog steeds even buggy. Misschien dat er een aantal bugs zijn uitgehaald maar er blijven er helaas nog genoeg over...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #133  
Oud 20 januari 2004, 12:06
kepler's schermafbeelding
kepler kepler is offline
Forumbikkel
Model: Palm m125
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 236
MMplayer heeft wel toekomst denk ik, als ze die bugs er uit kunnen krijgen. Maar dan ga ik denk ik maar op zoek naar een 2e hands T|E.
Eerst ff kijken of ik het geld heb natuurlijk
__________________
Nederlandse Zodiac Site!
Met citaat reageren
  #134  
Oud 20 januari 2004, 18:08
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Palm Hardcase mini, mini review

Ik heb vandaag de Palm hardcase binnen gekregen via PDAshop!

Ik moet zeggen, het is een mooie case, maar wel een beetje lastig in gebruik. Zoals domo eerder ook al vermeldde, er zitten geen uitsparingen in de case, dus het aan/uitzetten met de daarvoor bestemde knop is lastig en je moet de palm wat optillen om de stylus er uit te halen.

De palm zelf zit op een soort plastic geleidertje, hetzelfde wat aan de cover zit. Hij zit er dus letterlijk "als een pagina in een boek" in.

Voordeel: vast = vast en die palm lazert er zeker niet uit. Nadeel.. nou geen, eigenlijk! Goede oplossing. Simpel maar effectief.

Het openen en sluiten van de case is wat lastig. Je moet de case dichtdoen en dan de bovenkant wat naar links duwen om hem te sluiten. Om hem te openen pak je hem met beide handen vast en druk je de onderkant naar achteren. Niet bepaald praktisch, maar met een beetje oefening wel te doen.

Al met al, niet de beste case die ik ooit gehad heb ['t is geen Proporta...] maar voor z'n doel goed genoeg.
Met citaat reageren
  #135  
Oud 12 februari 2004, 22:07
Preaper
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb vandaag voor 16u een Tungsten|E besteld bij www.pdashop.nl. Dus als het goed heb ik hem morgen in bezit .
Met citaat reageren
  #136  
Oud 13 februari 2004, 14:11
Preaper
Guest
 
Berichten: n/a
En ja hoor, vandaag stond de postbode aan de deur! www.pdashop.nl is echt goed!!
Mijn Tungsten E heeft een prachtig scherm. Er komen inderdaad snel vetvlekken op de case, en het geluid dat dat ding produceert is eigenlijk niet om aan te horen... klinkt alsof ik een radio uit de jaren 30 voor me heb. Maar met een koptelefoon op is alles perfect!
Met citaat reageren
  #137  
Oud 13 februari 2004, 19:40
h.aerts's schermafbeelding
h.aerts h.aerts is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Venlo
Berichten: 128
Have fun
__________________
To Palm or not to Palm....Isn't a question!
Met citaat reageren
  #138  
Oud 13 februari 2004, 19:44
Preaper
Guest
 
Berichten: n/a
Dat lukt mij tot nu toe wel . Ik heb alleen ene paar kleine vraagjes.
Is er ook een file browser? En hoeveel mensen kopen er hier ook werkelijk software? Bijna alles is commercieel, en als het gratis is is het een trail versie.
Met citaat reageren
  #139  
Oud 13 februari 2004, 19:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als je vragen hebt, kun je die vaak zelf heel makkelijk beantwoorden met de zoekfunctie van dit forum. Typ maar eens een paar steekwoorden in waarvan jij denkt dat ze naar een filebrowser leiden. . Kijk ook op www.pdassi.nl of Palmgear.com . Hint: de naam is Filez.

Nodeloos te zeggen is dat het hier niet toegestaan is om in illegale software te handelen, maar dat snap je zelf ook wel. Vragen wie er illegale software heeft is op het randje, dus ik zou er niet te vaak gaan staan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #140  
Oud 13 februari 2004, 19:51
Preaper
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kon me simpelweg neit voorstellen dat er mensen zijn die 30 euro overhebben voor een spel op hun pda, terwijl ze voor datzelfde geld gewoon splinter cell kunnen halen(ik noem maar een voorbeeld)... Maar ik zal niet over het randje gaan hoor, ben veel te braaf.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023