Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2001, 13:05
Whilee Whilee is offline
Lid
Voornaam: Mark
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 25 januari 2001
Locatie: Duffel
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar Whilee
Exclamation

Beste mensen,
gisteren deed mijn M100 een spontane harde reset . En dan nog geen gewone. Bij een harde reset blijven datum en tijd gespaard. Gisteren werd dus, na het Palm logo, mij gevraagd datum, tijd en taal in te stellen. Daarna stond alles terug op fabrieksinstellingen. Na een (speciale) synchronisatie is alles terug hersteld natuurlijk. Toch vraag ik mij af waarom mijn (onmisbaar) kleinnood zo iets doet? Iemand een idee?
Mark T.
__________________
This story is true. The names have been changed to protect the innocent.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2001, 13:35
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Je geeft wel erg weinig info. Zo is het erg belangrijk wat je allemaal hebt geinstalleerd. Ik heb het ook meerdere malen gehad en het lag heel vaak aan een slechte hack.
Tip: gebruik je hackmaster dan kun je beter overstappen op X-master: gratis en je krijgt niet om de 10 keer een (soft) reset kado.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2001, 08:23
Whilee Whilee is offline
Lid
Voornaam: Mark
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 25 januari 2001
Locatie: Duffel
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar Whilee
Het is lang geleden dat ik nog iets nieuws intalleerde. 2MB is niet onbeperkt. Wat staat er allemaal op dat ik vrij veel en recentelijk nog gebruikte: alle standaard progs natuurlijk, Tyny Viewer en Img Cmprsr, CSpotrun, Euro, BigClock, Thisweek.
Ik gebruik geen Hackmaster of iets van dat soort. Indien iets crasht bij gebruik, gooi ik het meteen weg.
Wat mij zorgen baart, is de volledige (harde) reset .
__________________
This story is true. The names have been changed to protect the innocent.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 maart 2001, 19:43
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Euh, dan wordt het wel erg lastig! Was niet je batt. leeg o.i.d.?
Test ander je configuratie eens op de emulator.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 maart 2001, 08:31
Whilee Whilee is offline
Lid
Voornaam: Mark
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 25 januari 2001
Locatie: Duffel
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar Whilee
Aan de batterij kan het (haast) niet liggen. Die zitten er nu nog in en de indicator staat nu nog op 2/3 vol. Maar nu je het zegt, lijkt mijn "ervaring" op een stroomstoring van meer dan 30(?) sec. Is het niet zo dat bij vervanging van de batterijen je slechts 30 sec. tijd hebt om te vervangen? Anders is alles weg en kan je herbeginnen.
Dit was eigenlijk de enige (tot nu toe) keer dat ik problemen had. En sindsdien zijn er geen meer bijgekomen. Het lijkt voorlopig dus weer stabiel.
Het is wel zo dat ik de laatste tijd wat met de backlight gewerkt heb. En ik zag net een paar berichten daarover. Die ga ik snel eens doornemen.

bedankt voor de suggesties!
__________________
This story is true. The names have been changed to protect the innocent.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 april 2001, 19:31
Whilee Whilee is offline
Lid
Voornaam: Mark
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 25 januari 2001
Locatie: Duffel
Berichten: 44
Stuur een bericht via ICQ naar Whilee
Angry

O wee. Deze week was ik in Boston en daar gebeurde het mij weer! Eerst reageert mijn M100 niet op aan/uit knop. Daarna verschijnt het Palm-logo en wordt mij gevraagd opnieuw te calibreren, taal te kiezen en uur en datum in te vullen. En jawel, alles kwijt. Ik verwachtte wel een seintje van BigClock. Ofwel heeft het met dat progje te maken, of met het geluid of met de batterij. De indicator gaf echter wel aan dat ik nog net iets minder dan 1/3 had. Ik gebruik de "gewone" duracel. Ik neem aan dat dat niet verkeerd is.
Wie weet raad. Nog een zo'n voorval, en ik onderneem stappen om hem terug te sturen. Of moet ik meer geduld hebben.
__________________
This story is true. The names have been changed to protect the innocent.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 april 2001, 23:37
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Dat klinkt zeker niet goed. Ik heb nog nooit te maken gehad met spontane hard resets ; zeker nooit met softwarematig oorzaak (en ik heb heeel veel shit meegemaakt die op verscheidene wijze gecrasht is in de laatste 2 jaar)...

Ik zou er toch eens naar laten kijken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023