Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2002, 11:41
Musketier Musketier is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Almere - Buiten
Berichten: 14
Question CD-Rom erbij of niet ??

Hallo,

Een week geleden heb ik een Palm m505 gekocht. Thuis gekomen kwam ik erachter dat er geen enkele cd-rom ingesloten zat. Via de winkel heb ik nu twee cd's gekregen:
1. Software voor internet en mobiele telefoon.
2. Palm software extra

Er zit dus geen cd-rom bij met Palm OS 4.0 . Is dit gebruikelijk, want volgens mij kun je die niet downloaden vanaf de palm site.

Musky
__________________
Liefde is: je vrouw een Palmpje geven.

Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2002, 12:17
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
? Volgens mij hoor je er ook geen CD-ROM bij te krijgen met OS 4. Dit zit op de Palm zelf geinstalleerd, en krijg je er niet los op CD bij. Wat je bij je Palm in ieder geval wel moet krijgen is een CD-ROM met Palm Desktop en wat andere utilities, maar daar houdt het bij op.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2002, 14:37
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Klopt, bij de M500 zitten maar 2 CD's dit zal zelfde zijn voor de M505 aangezien deze alleen verschilt in display (Z/W vs Kleur)

Op CD 1 staat de Palmdesktop met synchronisatie software, Word-toGo en nog wat bonus software, op de Tweede CD staan de drivers en dergelijke voor communicatie met mobiele telefoons.

OS 4.0 zit ingebakken in de palm, en kan worden herinstallereerd door de palm te resetten met de powerbutton ingedrukt te houden.
Hierbij word de hele "oude" OS overschreven door een verse OS, alsof je palmpje nieuw uit de doos is gekomen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2002, 19:27
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BloW_Smoke
OS 4.0 zit ingebakken in de palm, en kan worden herinstallereerd door de palm te resetten met de powerbutton ingedrukt te houden.
Hierbij word de hele "oude" OS overschreven door een verse OS, alsof je palmpje nieuw uit de doos is gekomen
Huh?

Dit is niets anders dan een reset waarbij de RAM gewist word! Het OS (op de ROM) wordt zeker niet opnieuw geinstalleerd.

Het (her)installeren van het oude of een nieuwer OS kan alleen met de Flash-utility!
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2002, 23:03
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik op m'n M500 power en reset tegelijk indruk, staat er echt niets meer op, behalve een kaal OS hoor, Heb dit al 2x helaas moeten doen door een programeerfoutje aan mijn kant
Maar misschien beedje verkeerd geschreven die vorige reply, ik weet ook dat je OS niet vervangen word/overschreven, maar je systeem is wel weer zo vers als wat doordat ie dus alles vergeet.
Spontaan zwaar geheugen verlies iets wat ook wel eens gebeurt na een avond flink borrelen
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 januari 2002, 10:45
Musketier Musketier is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Almere - Buiten
Berichten: 14
Cool Voldoende

Bedankt allen,

Ik weet voldoende, i khoef dus neit een CD-rom te hebben met OS 4 erop.

Musky
__________________
Liefde is: je vrouw een Palmpje geven.

Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 januari 2002, 10:47
Musketier Musketier is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Almere - Buiten
Berichten: 14
Talking Re: Voldoende

Ik weet voldoende, i khoef dus neit een CD-rom te hebben met OS 4 erop.

Ik heb wel een nieuw toetsenbord nodig.
__________________
Liefde is: je vrouw een Palmpje geven.

Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 januari 2002, 13:46
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Tip..

Spellingscontrole voor forums?
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023