Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 maart 2007, 12:16
Randoman
Guest
 
Berichten: n/a
Tomtom - treo - aansluiten op carkit, geen geluid

Aloha,

De tomtom icm met treo werkt prima. Als ik hem aansluit op de carkit heb ik echter het probleem dat die geen geluid meer geeft. Bellen gaat dan wel via de speaker van de carkit, de tomtom geeft echter geen geluid. Als ik het stkertje voor de speaker eruit haal dan heb ik weer wel geluid maar kan ik niet handsfree bellen over de carkit.

Heb alle instellingen op de treo en in tomtom al nagelopen, nergens iets kunnen vinden.

Ter aanvulling, de gps unit gaat middels bluetooth, de carkit gaat via aangelsoten snoeren op de treo..
Er zullen vast wel meer mensen zijn met dit probleem.... dus kom maar op met die oplossingen!!



Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 maart 2007, 09:46
Randoman
Guest
 
Berichten: n/a
Niemand een oplossing??
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 maart 2007, 18:01
ronweb1 ronweb1 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 februari 2007
Berichten: 8
Unhappy Geen oplossing, wel zelfde probleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randoman Bekijk bericht
Niemand een oplossing??
Hoi,

ik heb mijn Treo 680 in een Carcommhouder (van PDA-shop) staan. Als ik mijn Treo helemaal goed aandruk in de houder, heb ik géén geluid (ook niet van mijn telefoon; het opstartriedeltje). Als ik de Treo echter een klein beetje uit de houder licht, heb ik wel geluiden en wordt de Treo ook nog opgeladen. Ik vind het echter wel gek, want je hoort een apparaat goed in de houder te moeten kunnen zetten?!
Voor de volledigheid; mijn telefoon heb ik via bluetooth verbonden met een Parrot CK 3200 en dit werkt als een tierelier.

Het gaat dus echt om het niet kunnen horen van de TomTom-geluiden en de andere geluiden via de Treo.
Je hebt hier niets aan, maar wellicht hebben anderen dit probleem ook en hopelijk ook al opgelost?

m.vr.gr,

Ron
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 maart 2007, 20:56
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het klinkt alsof de houder ook in de oortelefoonaansluiting vastklikt? Hierdoor zou het geluid weg kunnen vallen, omdat het geluid dan alleen via de oortelefoon loopt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 maart 2007, 21:58
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Als je de stekker van de oortelefoon o.i.d. in je Treo plugt, klikt ie op een bepaald moment vast. Op dat moment drukt de stekker een metalen stripje weg, die anders tegen een ander metalen stripje 'leunt'. Hierdoor is het contact met de interne speaker weg en gaat het geluid alleen nog via de stekker naar je oortelefoon.
Om dit op te lossen zul je dus je Treo moeten open maken en een draadje tussen de twee metalen stripjes moeten solderen. Dan blijft het contact tussen de twee behouden, ook als je de stekker van de oortelefoon erin steekt. Hierdoor heb je dan wel altijd geluid uit je interne speaker én je oortelefoon.
Wil je dit niet, dan zou je het geluid van de TomTom via de oortelefoonuitgang naar de speakers van je carkit moeten kunnen laten lopen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023