Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 29 mei 2001, 09:14
edjek
Guest
 
Berichten: n/a
Rand McNally StreetFinder GPS for the Palm V

Rand McNally StreetFinder GPS for the Palm V
staat NU (nog 1 dag) voor $99.99 !!!

http://www.randmcnally.com/rmc/store...dmcfhjchhcjh.0

Is toch de helft van wat ie normaal kost....
Met citaat reageren
  #22  
Oud 29 mei 2001, 10:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Recept voor maken Atlas kaartjes

Ik ben bang dat de rechten op die kaarten dat verbieden. Overigens heb ik zelf ook liever een kaartje met de routeplanning erop.

Overigens zijn de RandMcNally GPS add-ons nu sterk in prijs verlaagd. $60 voor Palm 3 en $99 voor PalmV!

Zo'n kaartje is trouwens zo gemaakt hoor. Ik zal eens beschrijven wat ik doe. Het lijkt een heel verhaal, maar ik heb het net even geklokt en het duurde 3 minuten om een kaartje te maken. (Ik had dus wel al de routeplanning klaar)

1) Selecteer het kaartje in Route 66 (CTRL+a)
2) Copieer het kaartje (CTRL+c)
3) Open Paintshop (of iets dergelijks)
4) Plak het kaartje er als image in (CTRL+V)
5) Ik laad altijd even een 4 grijswaarden palet (SHIFT+O) (dan zie je of het kaartje er goed uit komt te zien)
6) Sla de image op als een BMP
7) Ga terug naar Route 66 en start het "Selectiegereedschap", Selecteer een klein stukje van de kaart (anders wordt de cursor sloom bij het opzoeken van de coordinaten)
8) Kies vervolgens het Meetlat greedschap.
9) Zet de cursor op de linker boven hoek
10) Start Excel en open de CoordCalc sheet (zie verderop voor details of gebruik de cartographer zelf voor de invoer)
11) Verklein Excel zodat je de Meetlat cursor kunt lezen
12) Voer de coordinaten in in de sheet
13) Doe hetzelfde voor rechtsonder
14) Selecteer de 4 cellen met de decimale coordinaten en copieer ze (CTR+C)
15) Start kladblok en plak de coordinaten er in
16) Vervang de decimaal comma's door punten.
17) Zet comma's tussen de coordinaten.
18) Sla de text file op in dezelfde directory als de BMP en met dezelfde naam
19) Start GpsPilot Cartographer
20) Druk op Add en kies de BMP die je gemaakt had
21) In het instellingen dialoog kies ik altijd:
- 2 bits - 4 colors
- Compress, PalmOS 3.3 min
Als alles goed gegaan is staan de juiste coordinaten vermeld (anders is bijvoorbeeld het tekstbestandje met de coordinaten niet goed gescheiden of niet onder dezelfde naam opgeslagen)
23) Sla het bestand op en hotsync het naar je palm.
Klaar


Je kunt 10 t/m 18 ook niet doen (en dus dat coordcalc sheet niet gebruiken) en de coordinaten direct intikken in Cartographer. Je kunt dan de coordinaten ook in minuten invoeren. Bijvoorbeeld "N 52 21 9.76". Ik heb zelf altijd liever een tekstbestandje (weet eigenlijk ook niet waarom)



Coordcalc Sheet:
Ik heb een Excel sheet gemaakt waarme ik de Graden, Minuten, Seconden weergave van een GPS coordinaat om kan zetten naar een decimale weergave. Links staan 3 cellen met de drie waardes (Graden, Minuten, Seconden) en daarnaast een cel (E1) met de volgende formule =A1+B1/60+C1/60/60.
In de cel daarnaast (F1) staat: =A2+B2/60+C2/60/60. Daaronder een regel met twee formules: (Cel E2) =A4+B4/60+C4/60/60, en (Cel D2) =A5+B5/60+C5/60/60

In A1 t/m C2 komen de coordinaten van de linker bovenhoek, en in A4 t/m C5 van de rechtsonder hoek



Helaas zijn de kaartjes van de internet sites (Mapquest en Mapblast) maar beperkt bruikbaar met Atlas. De breedtegraad moet "lineair" zijn (dus constant als je recht naar beneden gaat) Dat is bij die kaarten alleen zo als je sterk inzoomt (dan is de buiging van de aarde het kleinst). Maar ze schijnen bezig te zijn om te zorgen dat je MapBlast kaarten zo van het internet kunt halen, direct op je palm.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 31 mei 2001, 08:48
ditg
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up maps instructie

.........................
.........................
.........................
(ik ben sprakeloos)
Met citaat reageren
  #24  
Oud 04 juni 2001, 00:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Talking Eventjes beter uitgewerkt

Ok Ik heb een en ander even beter uitgewerkt. Ik heb nu ook een invulformulier gemaakt waarmee je snel de gratis MapBlast kaartjes kunt gebruiken.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 04 juni 2001, 00:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Talking Eventjes beter uitgewerkt

Ok Ik heb een en ander even beter uitgewerkt. Ik heb nu ook een invulformulier gemaakt waarmee je snel de gratis MapBlast kaartjes kunt gebruiken.

http://palm.laweb.nl/
Met citaat reageren
  #26  
Oud 15 juli 2001, 20:41
Henny Oord
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb GPS voor m505

Erg onder de indruk van alle mogelijkheden van GPS icm PDA maar ben vooral geinteresseerd wanneer de opvolger van de Magellon Compagnon voor de Palm V en VII aangekondigd wordt voor de M505. Of moet ik toch wachten op de SD postzegel versie? Wil in ieder geval een handzame versie zonder teveel snoer. Iemand al onderzoek hiernaar verricht?

mvg Henny Oord
Met citaat reageren
  #27  
Oud 15 juli 2001, 21:07
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb zelf een paar kaartjes (1 eigenlijk) gemaakt en die staan op palm.laweb.nl. Daar staat ook een beschrijving voor het maken van kaartje met mapblast. Zoveel bloed zweet en tranen kost het niet hoor.

Maar je hebt niets aan kaartjes. Althans, ik niet. Als er geen routeplanning op staat is een kaartje nutteloos. Alleen een kaartje van heel Nederland wil ik nog wel gebruiken. Maar meer als referentie dan om mijn weg te vinden.

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023