Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 30 december 2001, 22:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Unhappy Kleine teleurstelling

Mensen,

Ik ben een klein beetje teleurgesteld Deze thread heeft ondertussen al 1573 views te verwerken gehad, de Top10 pagina zelf ruim 2000 pageviews in de vier dagen dat hij online is (waaronder ruim 875 vandaag alleen al!) en toch wordt er maar heel weinig gestemd of gewaardeerd, laat staan nieuwe programma's ingediend.

Er zit een hoop tijd in de Palmclub Top 10, en alhoewel dat geen reden is om te stemmen, te waarderen of suggesties te doen, wil ik wel kenbaar maken dat deze applicatie vooral VOOR jullie ontwikkeld is. Niet alleen help je er nieuwe gebruikers ontzettend mee (die snel een overzicht kunnen krijgen van goede programma's in een bepaalde categorie), het is toch ook leuk om te kijken hoe jouw programma het doet in de Top 10 van die categorie?

Is er een reden waarom jullie niet stemmen? Is de applicatie niet helemaal duidelijk? Moeten er dingen anders? Geef feedback, zodat wij daarmee weer aan de slag kunnen!
Is er niets mis, kom dan uit je luie stoel en dien in die voorstellen of stem en waardeer de al aanwezige programma's!

klein voorbeeld: in de thread over Patience worden al twee programma's genoemd die alletwee nog niet zijn toegevoegd aan de Top 10 spelletjes. Dit is niet vervelend bedoeld voor die betreffende forumleden, maar meer een exemplarisch voorbeeld.

De dank van Arent, het bestuur en alle andere Palm gebruikers in Nederland en België zal groot zijn!
  #22  
Oud 30 december 2001, 23:33
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Het was inderdaad geen moeite om Patience er even bij te zetten.
Een reden voor de lage respons zou kunnen zijn dat het zo moeilijk is om een korte omschrijving van een programma te maken in maximaal 50 tekens. Het is wel mogelijk, maar daardoor moet je vaak informatie weglaten die een programma juist zo specifiek maakt binnen een categorie.
  #23  
Oud 30 december 2001, 23:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Canaria,

Bedankt voor je toevoeging, ik heb hem net goedgekeurd
Het is inderdaad wel lastig om een goede omschrijving te verzinnen, maar absoluut niet ondoenlijk. En vergeet niet: de 'moderatoren' kijken er ook altijd nog even naar voordat het uiteindelijk in de lijst beland en dat is een team dat behoorlijk wat software kent en anders even snel op de pagina kijkt.

Maar bedankt voor je nuttige feedback!
  #24  
Oud 31 december 2001, 09:03
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Bovendien klik je gewoon op de naam van het programma en je zit al op de website waar alles er over te lezen is. Die 50 tekens zijn het lintje om de verpakking.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #25  
Oud 31 december 2001, 13:15
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Re: Kleine teleurstelling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
klein voorbeeld: in de thread over Patience worden al twee programma's genoemd die alletwee nog niet zijn toegevoegd aan de Top 10 spelletjes. Dit is niet vervelend bedoeld voor die betreffende forumleden, maar meer een exemplarisch voorbeeld.
JP,

Je hebt helemaal gelijk eigenlijk over je opmerking. Het wordt alleen erg lastig als je elke keer als je een progje aan iemand suggereerd als je moet checken of deze ook al in de top 10 is geslopen.
Ik vind de top 10 een uitstekend initiatief om een beetje orde te scheppen in het woud van palmprogramma's. D'r is zo vreselijk veel te krijgen dat het ook voor de gebruiker moeilijk is om het overzicht te houden.

Ik ga nu de top 10 nog grondiger bestuderen dan ik al gedaan heb en zal, als ik suggesties heb, deze gelijk doorgeven.

Groeten,

Dennis
  #26  
Oud 31 december 2001, 13:21
fer's schermafbeelding
fer fer is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NR70V
 
Geregistreerd: 07 mei 2001
Berichten: 113
Stuur een bericht via ICQ naar fer
Re: Kleine teleurstelling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Mensen,

Ik ben een klein beetje teleurgesteld Deze thread heeft ondertussen al 1573 views te verwerken gehad, de Top10 pagina zelf ruim 2000 pageviews in de vier dagen dat hij online is (waaronder ruim 875 vandaag alleen al!) en toch wordt er maar heel weinig gestemd of gewaardeerd, laat staan nieuwe programma's ingediend.

Er zit een hoop tijd in de Palmclub Top 10, en alhoewel dat geen
Hoi Top10ers,

Allereerst even zeggen dat ik het een prima uitbreiding van de Palmclub vindt, maar misschien toch een klein puntje van kritiek :

Als je naar de Top10 pagina gaat dan lijkt het op het eerste gezicht (bij mij althans) dat je alleen maar op de programma's kunt stemmen/waarderen welke hier getoond worden. Er zit echter nog een hele lijst achter met mogelijke ander programma's ("Volledige Lijst") waar je ook op kunt stemmen.

Zo kan het bijvoorbeeld makkelijk gebeuren dat de lagere, buiten de top10, geplaatste items "vergeten" worden en er dus niet op gestemd wordt.

Resultaat : aleen de top 10 programma's worden steeds hoger geplaatst en de lagere dalen steeds verder weg.

Waarschijnlijk staat in de handleiding dat het zo niet is,maar veel mensen kijken en proberen toch eerst voordat er gelezen wordt, of ben ik de enige ?

Suggestie voor een mogelijke oplossing (indien gewenst) is misschien om stemmen/waarderen alleen mogelijk te maken in de volledige lijst ofzo
__________________
Greetings,
Fer
  #27  
Oud 31 december 2001, 13:57
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
Re: Re: Kleine teleurstelling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fer

Suggestie voor een mogelijke oplossing (indien gewenst) is misschien om stemmen/waarderen alleen mogelijk te maken in de volledige lijst ofzo
Zoals ik hierboven zelf schreef zou ik nog ff serieus gaan kijken naar de top 10. Het is nog helemaal niet zo makkelijk om 'even' je favorieten te selecteren en te waarderen.

Ik ben het helemaal met Fer eens. Het lijkt mij een goed idee dat je alleen kan stemmen als je alle progjes in de lijst hebt gezien.

Ik wil de beheerder(s) van de top 10 niet met nóg meer werk opzadelen, maar zou het misschien ook leuk zijn om eenzelfde top 10 op te stellen voor Avantgo-channels?

Groeten

Dennis
  #28  
Oud 03 januari 2002, 19:07
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Ik vindt het idee geweldig !!!
Over de uitwerking heb ik nog wel 3 opmerkingen.
Een extra[list=1][*]Een extra kolom voor het soort software: freeware, shareware, beta, etc.[*]Het waarderen en stemmen is verwarrend en volgens mij dubbelop. Het werkt ook niet echt: mensen die het programma goed vinden stemmen "uitstekend", degene die het minder vindt stemt volgens mij niet want alle programma's staan zowat tussen de 4 en 5. Geef het programma een score waar je een +1 of een -1 voor kun geven. (een beetje ala http://www.keepersoflists.org/)[*]Een zoekfunctie lijkt me handig, dit schiet me zo FF te binnen. Ik weer niet of het er al inzit of of heet wel te maken is.[/list=1]
  #29  
Oud 13 januari 2002, 19:39
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Talking Nieuwe versie Top10

Er staat sinds vandaag weer een nieuwe versie van de Top10-applicatie online (http://pdaclub.nl/top10/). Mocht je vandaag hebben willen stemmen of een programma willen voorstellen, dan was dat gedurende de middag niet mogelijk (er werd gevraagd om een username/password).

We hebben geprobeerd zoveel mogelijk jullie wensen in de nieuwe versie op te nemen:
  • stemmen/waarderen is alleen nog maar mogelijk in volledige lijst
  • extra kolom voor freeware (F), shareware (S) of commerciale software (C)
  • sortering nu ook omgekeerd mogelijk (oplopend/aflopend) in volledige lijst
  • sortering op kosten mogelijk (F/S/C)
  • pagina is iets rustiger geworden door [Top] links tussen de lijsten
  • FAQ schermindeling aangepast aan nieuwe versie
  • verder aanpassingen voor admingedeelte, maar da's niet op jullie van toepassing

De komende dagen zullen bij alle al in de lijsten aanwezige applicaties de kostensoort vermeld worden.

Zanthrax: dat alles nu op 5 of 4 sterren staat klopt wel, dit wordt na verloop van tijd vanzelf rechtgetrokken. De Top10 is nog niet zo lang online. Hoe meer mensen stemmen EN waarderen, hoe accurater de lijst wordt.

Een BIG THANKYOU gaat wederom uit naar Arent, die al jullie wensen en eisen (en de onze ) heeft verwerkt in de nieuwe versie!

Veel plezier weer,
stem en waardeer ze!

Jean-Paul Horn
Voorzitter Palmclub
  #30  
Oud 15 januari 2002, 09:49
mart_k
Guest
 
Berichten: n/a
Oeps, een (terechte) schop onder onze .....

JP,

Kben maar direct begonnen met stemmen en waarderen.

Toevoegen is voor mij (en wellicht een meer generieke massa) een crime.
Tools/apps als Diddlebug en Invisible (nog niet gevonden in de lijsten),
gebruik ik al ruim een jaar respectievelijk een klein maandje,

MAAR

ik ben al tevreden met de huidige versie, zodat ik niet bijhoud waar ik ze vandaan gehaald heb.
Omdat ik wel volledig ziijn wil (jullie moderatoren van editwerk afhouden), maar de gegevens niet voorhanden heb, doe ik het dus maar niet.

Ik wil je geen verbetering suggereren, maar het kan voor meerderen een reden zijn om weg te blijven van het toevoegen.
  #31  
Oud 15 januari 2002, 11:27
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
ik ben al tevreden met de huidige versie, zodat ik niet bijhoud waar ik ze vandaan gehaald heb. Omdat ik wel volledig zijn wil (jullie moderatoren van editwerk afhouden), maar de gegevens niet voorhanden heb, doe ik het dus maar niet.
Misschien volg ik het niet helemaal goed, maar zo'n beetje alle software voor de Palm is toch te vinden via Palmgear en aanverwante sites? Zelf open ik gewoon een tweede sessie waar ik de juiste pagina opzoek en die dan kopiëren en plakken in het invulformulier. Het kost inderdaad even wat werk, maar echt lastig is het niet.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #32  
Oud 15 januari 2002, 13:11
mart_k
Guest
 
Berichten: n/a
Je begreep het prima
maar voor mij was zelfs dat al teveel.

Dit lijkt dus niet de reden om geen apps toe te voegen.
  #33  
Oud 15 januari 2002, 19:32
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Thumbs up

Opa heeft liggen slapen en niet gezien dat er alweer een top10 item aan de palmclub is toegevoegd. Opa is hier blij mee: eindelijk een einde aan al die top... threaths
Opa zal ook wat nuttige progjes gaan submitten binnenkort

Gjhartogh: Tip: heb je de top10 al gezien!
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #34  
Oud 15 februari 2002, 08:59
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Gjhartogh: Tip: heb je de top10 al gezien!
Heb je mijn gewijzigde versie zoals ik die al weer een paar weken gebruik niet gezien? Of lag je nog te slapen?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #35  
Oud 08 april 2002, 16:31
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Toen ik vorige week in de Top 10 keek en wat programma's aanklikte om naar de website te gaan waar je ze kunt downloaden, kreeg ik erg vaak een 404 error. Kan toeval zijn, heb niet alles aangeklikt.

RJ
  #36  
Oud 08 april 2002, 19:25
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Weet je nog welk(e) programma('s)?? Overigens kan iedereen dead links melden op top10@palmclub.nl. Programma's wijzigen nogal eens, en we kunnen niet alles bijhouden.
  #37  
Oud 09 april 2002, 14:19
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: Categorie Kinderen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GertjanStoker
Is het een idee om een nieuwe categorie Kinderen toe te voegen? Mijn kinderen vinden het namelijk ook leuk om mijn Palm te (mis)bruiken!
Niemand reageert, maar ik vind het wel een aardig idee. Ik meen dat Fjodor een leuke beschrijving had van wat hij voor de kids op z'n Palm had staan. Dat is de enige leuke beschrijving van kidssoftware die ik heb gezien tot nu toe.
Ik zou het wel leuk vinden om een lijst van zulke software op deze site te zien. Het probleem (?) is natuurlijk dat veel van die software ook onder een categorie zou kunnen staan, maar diat is met de huidige verdeling ook al zo. Dus, why not!
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #38  
Oud 09 april 2002, 14:21
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook geen kinderen, vandaar dat ik er niet op reageer. Er zullen wel meer mensen zijn die geen kinderen hebben.

RJ
  #39  
Oud 09 april 2002, 14:23
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Op zich een leuk idee: een cat. voor kinderen.
Alleen opa vindt eigelijk dat er nu wel genoeg categarieen zijn.
Het wordt zo vol.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #40  
Oud 09 april 2002, 14:24
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Dat heet tegenwoordig 'druk', opa.

RJ
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023