Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 september 2007, 23:27
jippiejajee jippiejajee is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 november 2005
Berichten: 32
lifedrive versus hp2490

Heb kortgeleden een HP2490 pocket PC gekregen op mijn werk. De IT afgdeling van deze firma ondersteund de lifedrive niet en wil alleen de HP als standaard. Dus ben eigenlijk gedwongen om die HP te gaan gebruiken. In het begin was ik er niet blij mee de lifedrive beviel me goed. Nu ik naar een paar weken gebruik de HP2490 vergelijk met de lifedrive dan moet ik eigenlijk concluderen dat de HP met windows mobile prettiger is in gebruik en sneller. Je went er op de lifdrive aan dat het soms een seconde duurt voordat ie wat doet maar als een tijdje op de HP hebt gewerkt en dan terug gaat naar de lifedrive dan is het verschil toch wel groot en ergelijk. Ook heeft pocket mail duidelijk minder moeite met synchroniseren van e-mail met outlook en lotus notes of web server. Bij de lifedrive ging dat nog wel eens fout of met spontane resets . Ook de menu's en dergelijke van windows mobile zijn handiger en logischer dan die van Palm OS naar mijn mening.
Active sync (synchronistatie met PC) doet zijn werk op de achtergrond zonder omkijken.
Eigenlijk ben ik verrast door de performance van de HP versus de lifedrive en als ik eerlijk ben vindt ik windows mobile makkelijker in gebruik dan Palm OS. Daar speelt zeker mee dat het lijkt op wat je gewend bent op je PC. Met de tegenwoordig spotgoedkope 4 GB kaartjes is de opslagcapaciteit van de lifedrive met HDD ook geen voordeel meer en last but not least de batterij van de HP gaat veel langer mee.

Ik was heel tevreden over de lifedrive en Palm OS maar als ik dit zie ben ik bang dat het het Palm OS de strijd zal gaan verliezen.
Vooralsnog blijf ik de lifedrive wel gebruiken in de auto als navigator en mp3 speler, dat doet ie overigens perfect (tegelijkertijd). Zijn rechthoekige vorm en solide kast maakt hem daar ook uitermate geschikt voor, past perfect in de houdertjes die je kunt kopen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2007, 00:21
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De LifeDrive is dan ook een problematisch ding. Erg traag, groot en inmiddels ook al weer een beetje oud. Dus een nieuwe HP heeft niet eens zo'n geduchte tegenstander En natuurlijk mag je Windows fijner vinden. Ik blijf zelf liever nog bij PalmOS. Ik vond Windows Mobile nooit zo duidelijk.

Dat PalmOS de strijd gaat verliezen is wel waar. In de huidige vorm is het wachten op de opvolger die wel mee moet kunnen in deze tijd.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 september 2007, 09:10
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Tja, ik was altijd bijna anti-Windows. Heb Linux op mijn notebook draaien naast Vista. En nog steeds de treo 650. Nu heb ik me laten verleiden om een treo 750v te kopen op E-Bay. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Ga ik ook om ?
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 september 2007, 11:42
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
De LifeDrive is dan ook een problematisch ding. Erg traag, groot en inmiddels ook al weer een beetje oud. Dus een nieuwe HP heeft niet eens zo'n geduchte tegenstander En natuurlijk mag je Windows fijner vinden. Ik blijf zelf liever nog bij PalmOS. Ik vond Windows Mobile nooit zo duidelijk.

Dat PalmOS de strijd gaat verliezen is wel waar. In de huidige vorm is het wachten op de opvolger die wel mee moet kunnen in deze tijd.
De nieuwe HP (2490) is even oud hoor als de lifeDrive... dus kan je ze perfect vergelijken. Wel heeft de lifeDrive een harddisk wat hem stukken trager maakt (hoewel dit ook relatief is.)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 december 2007, 17:02
rbloemen's schermafbeelding
rbloemen rbloemen is offline
R. Bloemendaal
Voornaam: René
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 21 januari 2006
Locatie: Zaandam
Berichten: 12
Stuur een bericht via ICQ naar rbloemen
Mijn LD draait nog als een zonnetje. Als je stiekem gaat zoeken naar een opvolger, dan kan Palm die gewoon niet bieden. Ik wil Wifi en GPS!
Mijn volgende zal waarschijnlijk de HTC TyTN II worden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023