Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 oktober 2006, 17:45
n3232 n3232 is offline
Lid
Voornaam: Fred
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 28
Update Europaversie PP

In januari 2006 werd mij door PP beloofd dat er omstreeks juni 2006 een update van het Europapakket PP zou komen. Omdat het nu zowat een half jaar verder is, heb ik aan PP gevraagd wanneer ik deze update kan verwachten.
Van Jeroen (PP) ontving ik vandaag een Email met de mededeling dat er geen nieuwe versie van het Europapakket meer komt, omdat de programmeur die het pakket samenstelde, niet meer actief is.
Kan ik ook gebruik maken van het Duitse Digimap?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 oktober 2006, 18:25
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door n3232
Van Jeroen (PP) ontving ik vandaag een Email met de mededeling dat er geen nieuwe versie van het Europapakket meer komt, omdat de programmeur die het pakket samenstelde, niet meer actief is.
Kan ik ook gebruik maken van het Duitse Digimap?
PerfectPassenger is een rebrand van Digimap en werd door HekoSoft gemaakt. Digimap is overgekocht door Navigon. (Er staat een nieuwtje klaar hierover.)
DigiMap verkoopt nog de navigatiesoftware voor Europa (Q2/2006), maar wel niet als upgrade van PerfectPassenger denk ik. Ook is de service niet meer zo vlot als voorheen en is de toekomst van het pakket onzeker.
Je kijkt misschien beter uit naar TomTom (alhoewel die alleen smartfoons gaan doen) of Via Michelin (die zich meer gaan richten op autonome GPS navigators).
Het ziet er wel somber uit voor de Palm PDA-navigatie.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 oktober 2006, 18:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Het ziet er wel somber uit voor de Palm PDA-navigatie.
Is gerelateerd met de toekomst van de Palm PDA's zelf he.

Palm heeft nu 2 gesupporte handhelds die geschikt zijn voor navigatie: de T|X en de T|E2, en eventueel de T|T5. De oudere modellen, die worden niet meer actief ondersteund. Als weldenkend bedrijf kun je dan de overweging maken geen Palm PDA's meer te ondersteunen, omdat je in elk facet van het bedrijf (programmering, support, marketing) een bepaald bedrag moet reserveren voor een aparte ondersteuning, en dat kan met de lage verkoopaantallen wel eens niet rendabel zijn. Mocht Palm met meer PDA's aankomen die goed verkocht worden, kunnen de bedrijven er weer voor kiezen om die te ondersteunen.

Als consument wil je inderdaad altijd heel graag dat jouw OS of merk of jouw model ondersteund wordt, maar voor bedrijven is het slechts een kille zakelijke analyse welke markten het beste rendement opbrengen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 oktober 2006, 08:20
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door n3232
Van Jeroen (PP) ontving ik vandaag een Email met de mededeling dat er geen nieuwe versie van het Europapakket meer komt, omdat de programmeur die het pakket samenstelde, niet meer actief is.
Kan ik ook gebruik maken van het Duitse Digimap?
Het verschil tussen Digimap en PP is hoofdzakelijk de beveiliging. De kaarten en het programma zijn dus hetzelfde, maar kunnen vanwege deze beveiliging niet onderling uitgewisseld worden.
Je zou kunnen proberen bij Hekosoft (of Navigon) updates van kaartmateriaal (en bijbehorend programma) voor een gereduceerde prijs te krijgen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 oktober 2006, 09:12
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
(Er staat een nieuwtje klaar hierover.)
[Nieuws] Digimap overgenomen door Navigon AG
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 oktober 2006, 22:21
n3232 n3232 is offline
Lid
Voornaam: Fred
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Het verschil tussen Digimap en PP is hoofdzakelijk de beveiliging. De kaarten en het programma zijn dus hetzelfde, maar kunnen vanwege deze beveiliging niet onderling uitgewisseld worden.
Je zou kunnen proberen bij Hekosoft (of Navigon) updates van kaartmateriaal (en bijbehorend programma) voor een gereduceerde prijs te krijgen.
Ik heb Navigon gemaild, mijn probleem uitgelegd en kreeg gisteren een mail terug van Navigon Support Team in Würzburg met de volgende tekst: "Nog is het niet bekend dat Navigon Digimap overgenomen heeft. Mocht dat het geval zijn, dan zal het zeker nog enige tijd duren tot er nieuwe updates gepland worden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 oktober 2006, 23:47
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je kan beter naar info@HekoSoft.DE mailen, maar ik betwijfel of ze PP zullen upgraden. Zij doen de volgende weken nog steeds de support. Later zal Navigon de support overnemen.
(Alhoewel die zich waarschijnlijk meestal zal beperken tot het omwisselen van defekte DVD's of SD-kaartjes.)
Het impressum van de Digimap site verwijst nu ook naar Navigon.
HekoSoft zelf is niet overgenomen door Navigon, alleen de DigiMap software (met alle rechten en (waarborg)plichten).
Binnen enkele weken zal Navigon dan toch een persmededeling doen. Hopelijk wordt de toekomst van het pakket dan duidelijk.
Een Duits forumlid had op een vraag een mail van Navigon ontvangen, waarin gesteld werd dat ze in de nabije toekomst geen navigatiesoftware voor PalmOS zouden uitbrengen.
Toch wel een beetje een rare toestand, die overname!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023