Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 oktober 2005, 18:23
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Seidio kondigt FM-zender voor Treo 650 aan

Er waren al FM-zenders voor de iPod. Seidio heeft nu de iSound FM Transmitter voor de Treo 650 uitgebracht. Daarmee zend je je muziek vanaf de Treo uit via de FM-band, zodat je de muziek via de autoradio kunt beluisteren.
De werking is hetzelfde als de iTrip voor de iPod. Je kiest een frequentie en stemt de autoradio op dezelfde frequentie af. Omdat in Nederland de FM-band nogal drukbezet is, is het soms even zoeken naar een vrije frequentie. Met de Seidio iSound kun je uitzenden tussen 88 en 108 MHz, in stappen van 0,1 MHz. Een 5 volt-adapter voor de sigarettenaansteker wordt meegeleverd. Behalve muziek kun je met de iSound ook gesprekken of voicemail via de speakers beluisteren. In Nederland zijn zenders zoals de iTrip en de iSound illegaal, omdat voor het uitzenden op de FM-band een zendvergunning nodig is. Denk niet dat je met een dergelijk apparaatje een eigen radiostation kunt beginnen, want het bereik is slechts een paar meter. De iSound kost in de VS $49,95.

Bron: Palm Addicts

Tip 1: Kun je na lang proberen nog steeds geen storingsvrije ontvangst krijgen, schroef dan de antenne van je autodak.
Tip 2: Een autoradio met line-in (AUX) is nog makkelijker!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg seidio isound.jpg‎ (15,4 KB, 23x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 oktober 2005, 13:16
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Lijkt me wel interessant voor in de auto. Heb een R25 met radio-cassette en equalizer integraal ingebouwd. Daar past geen moderne cd speler in. Dus dit zou ideaal zijn om vanaf mijn Treo muziek of audiobooks te kunnen spelen en via de radio te horen. Vraag me wel af of het tegelijktijdig is te gebruiken, terwijl de Treo in de carkit (van Seido) staat. Kon ik nog niet vinden op de site, maar ik zoek verder...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 oktober 2005, 13:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Officieel is dit soort apparaten in Nederland verboden. Hoewel ze geen sterk signaal geven zenden ze dus wel degelijk fm-signalen uit, en dat mag in Nederland niet zonder vergunning.
Desalniettemin zie je iTrips, waar de iSound mee vergelijkbaar is, regelmatig opduiken op een site als Marktplaats.
Met de iSound is de kans daarop wat kleiner, er zijn immers meer iPods dan Treo's in Nederland, maar de echte liefhebber weet er in het buitenland vast wel een te vinden.

Lindoras: heb je wel eens aan een casette-adapter gedacht? Doe je ook nog wat nuttigs met je casettespeler .
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 oktober 2005, 14:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Zelf heb ik zo'n iTrip en ik kan inderdaad bevestigen dat het verdomd moeilijk is om een vrije frequentie te vinden in NL. Met name als je in een auto zit - waar zo'n ding toch het handigst voor is - en dus door meerdere frequentiegebieden komt is het bijna ondoenlijk om een vrije frequentie te vinden die langer dan 10 km meegaat.

En om nou de autoantenne te verwijderen gaat me net te ver.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 oktober 2005, 14:59
Klaas's schermafbeelding
Klaas Klaas is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster

Lindoras: heb je wel eens aan een casette-adapter gedacht? Doe je ook nog wat nuttigs met je casettespeler .
Inderdaad de gouden tip...
Ik heb zelf een oude, maar zeer goede, radio met cassette op de kop getikt en een cassette-adapter erin gezet. Werkt super. Geen storing oid en al helemaal geen gedoe met wisselen van frequenties (als je een fm transmitter hebt, zul je onderweg nog wel eens van frequentie moeten wisselen omdat een ander signaal je gekozen frequentie verstoort).
Je kunt daarna via de cassette-adapter alle apparaten aansluiten met een jack-plug. Ipod, Treo (met verloopstukje), you name it!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 oktober 2005, 16:01
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Koekiemonster en Klaas, bedankt voor de tip.

Zal dan toch wel een andere carkit moeten aanschaffen,
want bij mijn exemplaar is helaas geen mogelijkheid
nog een audio-plugje in de Treo te steken.

Via deze site: http://www.seidioonline.com/ProductD...=CK8AG21MTR650
zijn wel carkits te vinden, die hat wel mogelijk maken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 oktober 2005, 16:23
mrMister
Guest
 
Berichten: n/a
Is dit dan een gewone Isound met 2,5 mm stekkertje? Ik zit eigenlijk gewoon te wachten op een seidio car-cradle met geďntegreerde fm transmitter.......net als de rest van de treonauts among us, denk ik?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 oktober 2005, 10:22
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Lindoras: heb je wel eens aan een casette-adapter gedacht? Doe je ook nog wat nuttigs met je casettespeler .
Ik heb er ook een voor mijn Treo en werkt super (simpel)! Aan te bevelen low tech oplossing. Geluidskawliteit is gewoon goed, maar niet top, dat is het enige kleine nadeel. Bij de MediaMarkt gekocht voor 15€, dus dat is goedkoper dan die van Belkin in de bovenstaande link maar misschien ook de reden van de niet perfecte kwaliteit.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 oktober 2005, 13:48
Klaas's schermafbeelding
Klaas Klaas is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door capable
Geluidskawliteit is gewoon goed, maar niet top, dat is het enige kleine nadeel. Bij de MediaMarkt gekocht voor 15€, dus dat is goedkoper dan die van Belkin in de bovenstaande link maar misschien ook de reden van de niet perfecte kwaliteit.
Het is inderdaad lastig om vooraf te weten of je een goede hebt of niet.
Ik heb een belkin gekocht: geluidskwaliteit was prima, maar het 'mechanische' geratel was nogal luid...
Toen een el cheapo gekocht (vivanco) en die had dezelfde geluidskwaliteit, maar zonder de hinderlijke ratel.

Ach, je kunt er voor het geld van een fm transmitter heel wat uitproberen en als je een goede hebt, ben je klaar. Je hoeft dan niet steeds van frequentie te wisselen...
Nog los van het feit dat het gebruik van deze Seido FM transmitter in ons land verboden is, je zou in de file eens de radiozender van je buurman storen...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 oktober 2005, 13:04
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Ik hen uit de usa de irock fm450. Werkt erg goed. http://www.myirock.com/players/wirel...ransmitter.asp en is volgens mij gelijk aan de
http://www.the-gadgeteer.com/review/...rsion_2_review
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023