Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 september 2005, 21:35
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Worden pda's dunner?

Sinds het verschijnen van de iPod nano vraag ik me af waarom pda's toch relatief zo dik zijn. Ze zijn allemaal toch minstens 1,5 cm dik en daarmee best wel logge apparaten (sorry dat ik sommigen hiermee misschien op de tenen trap).
Het touchscreen zal daarbij wel mede een rol spelen, maar dat verklaart toch niet alles. Is het niet te verwachten dat toekomstige modellen veel dunner zullen worden (en daarmee lichter) en daarom ook handzamer om mee te nemen?

Laatst gewijzigd door Henk Vrieselaar; 14 september 2005 om 09:17.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 september 2005, 21:49
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Om apparaten dunner te doen laten worden moet volgens mij zeker ook een designtrend doorbroken worden. We zijn nu eenmaal gewend aan, laten we zeggen, gematigd dikke apparaten. Zo vind ik de iPod nano qua uiterlijk (ik praat nu over de foto's, want ik het echt heb ik 'm uiteraard nog niet gezien) behoorlijk wennen. Telefoons hebben ook altijd enige dikte, net zoals pda's en de meeste mp3-spelers.
Bovendien blijft het zo dat er voor je geld steeds meer functies in een apparaat gepropt worden. Hoewel bepaalde delen van een pda dan kleiner worden (batterij), krijg je weer dingen terug in de vorm van bijvoorbeeld een microdrive.

Een en ander doet mij de conclusie trekken dat apparaten alleen dunner worden als je daarop gericht ontwerpt; dus dat je concessies doet om de pda dunner te krijgen. Zoals misschien eens geen WiFi of een batterij met een wat lagere capaciteit.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 september 2005, 21:50
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De Tungsten|E(2)/T5 zijn vrij dun, maar nog steeds 50% dikker dan de PalmV(x) ooit. De TJ-serie van Sony was ook vrij dun, maar die is ook al een flinke tijd uitgestorven.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 september 2005, 22:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Er zit natuurlijk ook iets van ergonomie in; zo'n iPod nano heb je even in je hand en dan stop je 'm weg. Een pda heb je tijdens het gebruik altijd vast en een heel dunne vorm houdt niet zo prettig vast. Zie bijvoorbeeld ook gamecontrollers. Tenminste, dat vond ik een positieve vooruitgang (komend van de Vx naar de Tungsten|E), al lag dat ook aan de afgeronde vormen van de laatste.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023