Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 december 2005, 12:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Gebruikerservaringen van de Fossil Abacus

12:23 uur.
Het pakketje lag achter de poort. Fijn hoor, de dorpspostbode . Pakketjes worden niet afgegeven bij de buren als er niemand thuis is, maar lekker over de poort gegooid. Gelukkig ligt het pakketje wel droog onder een overkapping, én is alles nog heel (ook altijd spannend).

Dus het muggenziften kan beginnen;
het deels lederen, deels kunststoffen horlogebandje is inderdaad erg spannend. Of geheel uit leer, of eventueel geheel uit kunststof - Nike maakt best nog wat leuks uit kunststof met z'n horloges - vind ik toch beter dan de half-om-half oplossing. Maar goed, voor volleder moet je de Fossil-variant hebben en daar zijn de Palmclub-leden natuurlijk te armlastig voor .
Als je het horloge aan het usb-snoer hebt hangen ligt-ie het makkelijkst met het scherm richting het bureaublad. Hoewel het scherm zelf het blad niet raakt vind ik het toch geen ideale situatie, al is het alleen maar om esthetische redenen .

Laatst gewijzigd door jean-paul; 09 januari 2006 om 13:35.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 december 2005, 12:42
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het scherm al aangeraakt met je vingers? Het lijkt wel of het er los in ligt.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 december 2005, 12:44
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Gelukkig, altijd spannend of dat bestellen echt goed gaat, vooral nu ik al dagen niets meer hoor vanuit de VS...

En ik zal wel met een briefje naar de buren moeten, of een afspraak moeten maken voor bezorgen op een ander adres (op mijn werk in dit geval, had ik net als Frans direct moeten doen!).

Echter: nog wel voor de Kerst

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 december 2005, 12:49
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Het scherm al aangeraakt met je vingers? Het lijkt wel of het er los in ligt.
Ja, je voelt het echt een stukje inzakken zeg maar. Nu ja, het scherm reageert in ieder geval wel, ik heb het uitgelijnd en de tijd ingesteld.

Lijkt het bij jou trouwens ook net alsof de toetsen in twee gedeelten ingedrukt worden? Bij sommige toetsen, als je die indrukt, voel je een beetje weerstand net voordat je ze helemaal ingedrukt hebt. Alle toetsen werken wel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 december 2005, 12:51
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Gelukkig, altijd spannend of dat bestellen echt goed gaat,
Inderdaad: toch wel riskant: het Amazon doosje zat er nog omheen en het pakketje was voor de douane aangemerkt als Gift met een waarde van $8, terwijl onder op het "verzegelde" horlogedoosje de oude prijs van $199 staat.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 december 2005, 13:40
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Het scherm al aangeraakt met je vingers? Het lijkt wel of het er los in ligt.
Hoe bedoel je? Het lijkt verschuifbaar naar boven/onder en/of links/rechts?

Bij mij voelt het wat 'week' aan, maar het is dan ook drukgevoelig (hoop ik).



"Inderdaad: toch wel riskant: het Amazon doosje zat er nog omheen en het pakketje was voor de douane aangemerkt als Gift met een waarde van $8, terwijl onder op het "verzegelde" horlogedoosje de oude prijs van $199 staat."
En waar is het voor nodig die verklaring $8 ?
Volgens de douane zijn zendingen tot EUR 175 vrij van importheffing.
Daar halen we zelfs die $ 199 nog vrij mee in huis.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 december 2005, 15:09
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
hier ook binnen.
ben pas laat thuis, dus moet me nog ff beheersen.
hoorde ook al over 'rare stekker'
komt ook goed dus.

Peter Beset
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 december 2005, 15:20
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het synchronizeren ging bij mij overigens pas laat goed, het kostte nogal wat installatiewerk.
Ik ging niet aan de slag met de link naar een tip van fransbr op de vorige pagina, maar was zelf eerst wat aan het rommelen. Ik snapte niet helemaal goed wat ik met dat bestand moest doen dat in de tip stond.
Met de Palm Desktop geleverd bij de iQue werd de Fossil niet herkend. Na het installeren van de Palm Desktop geleverd bij de Fossil werd de iQue niet herkend. (In beide gevallen hield dit in dat een wizard naar drivers ging zoeken en die niet kon vinden).
Vervolgens heb ik de laatste Palm Desktop geďnstalleerd, toen synchroniseerde de iQue weer, maar de Fossil niet. Maar nu werkte de wizard wel, ik kon de benodigde driver van de Fossil cd-rom plukken (die nog in de cd-rom drive zat).

Hoe het nu allemaal precies zit snap ik ook niet meer, maar het werkt in ieder geval.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 december 2005, 16:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Pagina 4 van het ieniemienie boekje heeft het er ook over dat je de electronische Guide moet doorlezen (staat die op CD?) als je al een Palm Desktop geinstalleerd hebt.

Bij mij (Windhoos XP-SE): Ik heb (uiteraard) eerst geprobeerd met de bestaande HotSync Manager te Hotsyncen. Dus op de knop drukken en kijken wat er gebeurt. XP gaf aan dat er nieuwe hardware was gevonden, dus ik heb eerst wat dingen gedaan zoals op die pagina staan (backups maken). Toen de CD er in en drivers installeren. Zowel de Fossil als mijn Treo konden daarna gewoon HotSyncen. De Application Installer had de Fossil echter nog niet in het lijstje staan, dus eerst even opnieuw opstarten en nu doen ze het allebei.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 december 2005, 16:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Het heeft zo zijn voordelen om niet de eerste te zijn die dit speeltje in gebruik gaat nemen Ik hoop dat ik vanavond als een gewaarschuwde en geinformeerde gebruiker aan het werk kan met dit klokkie

Groeten, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 december 2005, 16:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Pagina 4 van het ieniemienie boekje heeft het er ook over dat je de electronische Guide moet doorlezen (staat die op CD?) als je al een Palm Desktop geinstalleerd hebt.
Die handleiding geeft aanwijzingen hoe je de gegevens van de bestaande pda overneemt op je Fossil. En ook weer een handleiding over hoe de Palm Desktop te installeren.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 december 2005, 17:14
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ook ik heb nog niks binnen, hopelijk vanavond nog.....
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 december 2005, 19:59
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De mijne lag bij de buren en die waren gelukkig thuis, dus is het apparaatje (nou ja 'tje' ) nu de vermoeide accu na deze lange reis aan het laden. Via USB, want ik heb een prachtige wereldstekker, maar die verwacht wel een Europese stekker en wil dan aan de buitenkant alle kanten op. Met die VS-stekker kan ik voorlopig niet veel.

Ik weet niet of ik wel ga synchroniseren, misschien laad ik gewoon zaken via Infrarood?!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 december 2005, 21:02
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
Is er al iemand die iets heeft kunnen schrijven op dit scherm zonder verlicht vergrootglas? Die kan meteen hersenchirurg worden.
Ik denk dat het maar via de IR moet.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 december 2005, 22:20
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ja, ik, maar je moet inderdaad niet vragen hoe. Als je jaren met G1 gewerkt hebt en sinds een driekwart jaar een Treo 650 gewend ben is Jot even wennen, en al helemaal op zo'n klein schermpje.

Maar als gadgetfreak ben ik weg van het ding. Supergaaf. Het enige jammere vind ik dat je niet zomaar iedere applicatie kan instellen als Watch-face. En de converter Palm2Wrist werkt helaas niet. (althans, niet voor BinaryClock, die ik er graag op wilde hebben). Dus dan toch maar een standaard Watch-face, in Klingon, als Star Trek-fan doe ik het daar ook wel voor

Databases van je andere Palm kopieren werkt trouwens ook prima. Bijgesloten zit een batchfile die je daarvoor kan gebruiken. Na iedere sync van je normale palm even de batchfile starten en tien seconden later kan je je Fossil syncen met de laatste gegevens. Ik gebruik de Fossil waarschijnlijk toch enkel om data te checken en niet om afspraken mee te maken.

Wel voor gebruil de batchfile even aanpassen naar je eigen paden, anders doet hij het gegarandeerd niet.

Groeten,

Jaap
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip export.zip‎ (350 Bytes, 9x gelezen)
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 december 2005, 09:50
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik lees net dat de Lock Face-functie (te vinden in Prefs, WristPDA), grote problemen kan veroorzaken. De wristpda kan ervan gaan vastlopen, wat kan resulteren in een hard reset , deze functie kan dus beter uitgeschakeld worden. Bij mij werkte Lock Face gisteravond overigens al niet eens meer , lekker programmeerwerk.

http://groups.yahoo.com/group/wristpda/message/2432
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 december 2005, 10:37
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Tip: http://www.frappr.com/wristpda
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 20 december 2005, 10:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Frans, je bent de enige Nederlander (vooralsnog) met een wristpda!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 december 2005, 11:03
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik ga ook nog even lekker door met het bevuilen van deze thread, want er komen weer een paar tips mijnerzijds;

Met StayOn for Fossil kun je je achtergrondverlichting permanent aan laten staan, en schakelt je horloge niet meer automatisch over in de horlogemodus. Vooral het aan laten staan van de achtergrondverlichting is erg handig als je in het (schermer)donker op het "pda-gedeelte" bezig bent.
Als je lekker makkelijk de PIM-databases van je reguliere pda naar de Fossil overbeamt dan kan het heel handig zijn om helemaal geen alarms van je Date Book te krijgen. Hier is dbAlarm heel handig voor. Dat is een programma van de maker van Datebk. Het programma blokkeert de alarms van het standaard Date Book, omdat mensen na installatie van Datebk vaak dubbele alarms kregen, zowel van Datebk als van Date Book. Heb je echter alleen Date Book op je pda staan, en je installeert het programma, dan krijg je helemaal geen alarms meer van Date Book.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 20 december 2005, 11:40
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Frans, je bent de enige Nederlander (vooralsnog) met een wristpda!
Niet meer dus...
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023