Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 juli 2012, 16:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Nieuws] Illustraties van nooit verschenen HP smartphone Windsor duiken op

Een oplettende bezoeker van de fora van webOS-Nations heeft gemeld dat hij beeldmateriaal heeft gevonden van een HP model genaamd Windsor. Een jaar geleden dook er al een vage foto van met dit 4" webOS toestel zonder toetsenbord, maar sindsdien bleef het erg stil. Het materiaal, waaronder onderstaande afbeeldingen en een korte animatievideo geven meer duidelijk over het toestel. In de basis is de Windsor een platgewalste Pre3 en heeft een iets groter scherm en vlakke achterzijde, waardaar het toestel een stuk dunner is dan de Pre3. De camera is naar het midden verschoven en de achterklep is nu een hard kunststof kapje, anders dan de Pre3 waar de gehele achterzijde verwijderd diende te worden. De randen van het toestel zijn wel gemaakt van hetzelfde rubberachtige materiaal zoals de Pre2, Pre3 en TouchPad Go dat hebben.

HP zou de ontwikkeling van het toestel gestaakt hebben aan het begin van de zomer van 2011, omdat men afspraken over leverdata met providers niet kon nakomen. De Pre3 die al gepresenteerd was in februai vorig jaar is wel in productie gegaan, zij het slechts voor even. Officiële specificaties van de HP Windsor ontbreken, al heeft Rod Whitby van webOS-Internals middels een door hem genomen foto laten blijken dat het toestel inderdaad bestaan heeft (dat was tot nu toe slechts gissen) en dat hij dat toestel in levende lijve gezien heeft. HP zou alle nog in ontwikkeling zijnde modellen vernietigd hebben, inclusief de voor productie gereed zijnde TouchPad Go en zover bekend ook deze Windsor. Natuurlijk kan het zijn dat er wat meer bekend wordt nu de ban gebroken is.

Bron: webOS Community Edition - Findings - Page 2 - webOS Nation Forums
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5876-pwhoqa7t21.jpg‎ (20,7 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg 5877-otq05pepsg.jpg‎ (13,7 KB, 2x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 juli 2012, 23:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ter aanvulling: webOS-Nation biedt nog een schatting van de specificaties van dit toestel.

Ik kan zeggen dat dit een aardig toestel geweest zou zijn, te prefereren boven een Pre3.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2012, 15:21
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Zou het toetsenbord missen...
Als ik nu ook ga veranderen van toestel... omdat me Pre3 op is... dan moet hij een toetsenbord hebben...
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juli 2012, 15:55
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rx_shorty Bekijk bericht
Zou het toetsenbord missen...
Als ik nu ook ga veranderen van toestel... omdat me Pre3 op is... dan moet hij een toetsenbord hebben...
Ik vrees dat er weinig keuze meer over is binnenkort. Misschien dat Samsung nog een Android model heeft en Blackberry zal vermoedelijk nog wel enkele modellen met toetsenbord in de markt houden.

Deze Windsor moet het in ieder geval stellen met een virtueel toetsenbord, maar is door het ontbreken van een schuifsysteem veel platter. Het virtueel toetsenbord leek overigens wel goed te werken (voor de Pre3 is dat nooit wat geworden geloof ik, al lijkt daarin eenzelfde virtueel keyboard verstopt te zitten).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 juli 2012, 16:55
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Virtueel keyboard wel eens geprobeerd in de vorm van een iPhone 3GS (nooit meer een Apple product voor mij btw) en dat werkt voor mij niet...

Motorola Milestone was een mooie serie, beetje groot maar goed.
Hoop dat het open WebOS ooit nog komt en dan niet alleen voor de TP.
Wil spelen met het OS op andere tels, want de stilstand op de Pre3 gaat langzaam maar zeker een beetje irriteren.
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023