Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 december 2005, 18:41
geovero
Guest
 
Berichten: n/a
Twee palmen M130 synchen voor eenzelfde agenda

Ik en mijn echtgenote hebben allebei een M130, wij willen dezelfde agenda gebruiken, het synchen geeft problemen, hoe los ik dat op?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 december 2005, 19:55
azuza
Guest
 
Berichten: n/a
Het programma Dualdate is hier geschikt voor, je krijgt dan een dubbele agenda die via de IR poort te delen is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 december 2005, 19:55
Frits's schermafbeelding
Frits Frits is offline
Sony Clie rocks!
Voornaam: Frits
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Hoogezand
Berichten: 414
Dualdate

Welklicht is dualdate de oplossing voor je. Kijk hier maar eens: http://www.freewarepalm.com/utilities/dualdate.shtml

Groet,
Frits
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 december 2005, 21:48
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Ik heb hetzelfde ook al eens geprobeerd, zonder succes overigens. Zie deze thread
Met de standaard Palm Desktop is het in ieder geval niet mogelijk. Ik heb het ook al eens met outlook geprobeerd, maar mijn kennis van Outlook was te beperkt om het voor elkaar te krijgen.
Inmiddels hebben mijn vrouw en ik beide een PocketPC (in combinatie met Outlook) en daarmee werkt het uitmuntend. Hieruit zou je kunnen concluderen dat het met Outlook mogelijk moet zijn, maar de juiste instellingen kan ik je helaas niet geven.
Het probleem wat ik had met Palm was dat er in Outlook automatisch twee profielen aangemaakt werden, waardoor we nog steeds geen gezamelijke agenda konden krijgen.

Als wij weer over zouden stappen op Palm, dan zou ik gaan zoeken naar mogelijkheden om de agenda's via Outlook samen te voegen. Als je zoekt op Google met de zoekwoorden 'outlook sharing calendars palm', is er veel hierover te vinden. Een interesante site is wellicht deze (Sharing Microsoft Outlook Calendar and Contacts)

De mogelijke oplossing van ZIfnab in dezelfde thread heb ik overigens niet geprobeerd. Wellicht dat dit de oplossing is.

Ik heb in het verleden ook enkele specifieke applicaties geprobeerd, maar allen zonder het gewenste resultaat.

Ik ben erg benieuwd of het je lukt. Helaas heb ik geen Palm(s) meer, anders zou ik het zeker proberen. De gezamelijke agenda is één van de redenen waarom ik (voorlopig nog) bij PocketPC blijf.

Laatst gewijzigd door Frank; 03 december 2005 om 22:07.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 december 2005, 23:58
Softail Classic's schermafbeelding
Softail Classic Softail Classic is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 36
Zoekfunctie al geprobeerd??
Zoek meerder pda's of meerdere palms.
Ik heb die vraag ook al eens gesteld en ben prima geholpen. In ons gezin werken 3 pda's op 1 gezamenlijke Outlookagenda. Zodat iedereen weet wanneer iedereen waar is. Ideaal. (Sony clie TJ27 + Sony clie NX70V + Palm M125)
Suczeven.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 december 2005, 08:09
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Softail Classic
Zoekfunctie al geprobeerd??
Bedankt voor jouw suggestie, maar zo'n opmerking over de zoekfunctie is alleen handig als:
a. blijkbaar de zoekfunctie niet is gebruikt;
b. het zoeken een oplossing biedt (kan bieden) voor het probleem.

Met zoeken op 'meerdere Palms' kom ik geen enkele thread tegen waar een mogelijke oplossing besproken wordt. Wel kom ik de thread tegen die jij bent gestart, maar dat bespreekt een ander probleem.

Het is in ieder geval fijn om te lezen dat het inderdaad mogelijk is om één gezamelijke Outlook agenda op meerdere Palms te hebben. Misschien dat je, in plaats van te verwijzen naar de zoekfunctie, aan Geovero kunt uitleggen hoe je dit (in Outlook) georganiseerd hebt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 december 2005, 12:04
Softail Classic's schermafbeelding
Softail Classic Softail Classic is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 36
Goed, jij je zin. Al ben ik het niet met je eens. Goed lezen en eruit halen wat voor jou van toepassing is. Er is reeds meerdere keren over dit thema vragen gesteld. En alles wat je nodig hebt staat reeds beschreven.
Hier in het kort: Er vanuit gaande dat de beide Palms reeds met de PC contact hebben gehad.
1. In Palm Desktop - Edit Users... Nieuwe username van de palm invullen. Bijv. Palm1: Jan, Palm2: Mien, Palm 3: Piet, enz.
2. Elke Palm in Prefences - Network: Username: Voor Palm1 Jan invullen, voor Palm2: Mien, enz.
3. Hotsyncmanager zal deze Usernames overnemen. In Hotsyncmanager - Custom: Voor elke Username instellen dat dit met Outlook moet gaan syncen.
Klaar.
Nu moeten meerder Palms met 1 en dezelfde agenda syncen. Makkelijk dan weet je waar je vrouw zoal uithangt. (grapje)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 december 2005, 17:37
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Softail Classic
Goed, jij je zin. Al ben ik het niet met je eens. Goed lezen en eruit halen wat voor jou van toepassing is. Er is reeds meerdere keren over dit thema vragen gesteld. En alles wat je nodig hebt staat reeds beschreven.
Hier in het kort: Er vanuit gaande dat de beide Palms reeds met de PC contact hebben gehad.
1. In Palm Desktop - Edit Users... Nieuwe username van de palm invullen. Bijv. Palm1: Jan, Palm2: Mien, Palm 3: Piet, enz.
2. Elke Palm in Prefences - Network: Username: Voor Palm1 Jan invullen, voor Palm2: Mien, enz.
3. Hotsyncmanager zal deze Usernames overnemen. In Hotsyncmanager - Custom: Voor elke Username instellen dat dit met Outlook moet gaan syncen.
Klaar.
Nu moeten meerder Palms met 1 en dezelfde agenda syncen. Makkelijk dan weet je waar je vrouw zoal uithangt. (grapje)
OK, deze procedure begrijp ik. Maar wat bij mij gebeurde was dat voor elke Palm-user automatisch een eigen Outlook-profiel werd ingesteld. Elk Outlook-profiel had zijn eigen agenda-gegevens etc. En vanuit het ene Outlook-profiel kon je niet de agenda-gegevensvan het andere Outlook-profiel inzien. Geen gezamelijke agenda dus.

Ik denk dat ik te zijner tijd maar eens helemaal opnieuw met een schone PC moet beginnen. Misschien dat het dan in één keer wel lukt. In ieder geval bedankt voor jouw antwoord.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 december 2005, 12:58
Softail Classic's schermafbeelding
Softail Classic Softail Classic is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 36
Dit laatste ben ik niet tegengekomen. Ben dan ook van nul af gestart met Outlook en de Palms. Het lijkt mij een instelling in Outlook zelf. En kan mij niet voorstellen dat Intellisync hier een vinger in heeft. Ik kijk/zoek met je mee en meld me weer als ik wat gevonden heb. Iemand anders misschien een suggestie??
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 december 2005, 23:41
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Ik moest hier toch voor mezelf een antwoord op vinden en heb me dus maar weer een Palm (TX) aangeschaft
Inderdaad, bij het initieel installeren, wordt keurig gevraagd of je met de Palm Desktop wilt werken of met Outlook. In dit geval heb ik dus voor Outlook gekozen en..... gemeenschappelijke agenda
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 december 2005, 10:21
harryvdheijden harryvdheijden is offline
Lid
Model: Palm Treo 600
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 17
Ik gebruik een treo600 en synchroniseer met outlook .nu heb ik een nieuwe palm T/X , ik wil eigenlijk outlook voor beiden gebruiken ,en ook synchroniseren. Moet ik nu voor mijn nieuwe te installeren palm T/X dezelfde username nemen als voor miojn treo600 ,of een andere username en dan later kijken of ik een en ander kloppend kan maken .
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 december 2005, 12:43
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harryvdheijden
Ik gebruik een treo600 en synchroniseer met outlook .nu heb ik een nieuwe palm T/X , ik wil eigenlijk outlook voor beiden gebruiken ,en ook synchroniseren. Moet ik nu voor mijn nieuwe te installeren palm T/X dezelfde username nemen als voor miojn treo600 ,of een andere username en dan later kijken of ik een en ander kloppend kan maken .
Absoluut NIET dezelfde hotsync-naam nemen. Daar krijg je grote problemen mee.
Gewoon een andere username nemen, en als je tijdens de installatie van de TX aangeeft dat je met Outlook wilt synchroniseren, kun je kiezen uit de verschillende outlook-profielen op jouw computer. Als je hetzelfde Outlook-profiel gebruikt als de Treo, wordt de PIM-data (calendar, Contacts, Tasks en Memo's) van de Treo gesynchroniseerd met jouw TX.
Succes ermee.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 december 2005, 17:05
harryvdheijden harryvdheijden is offline
Lid
Model: Palm Treo 600
 
Geregistreerd: 19 september 2005
Berichten: 17
Smile

Dank je wel ,installatie TX prima gelukt ,synchr werkt prima. Heb 2 verschillende usernames gebruikt .
NB ik vond mijn treo 600 al mooier dan mijn palm V ,maar deze TX ziet er uiterst gelikt uit .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023