Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 december 2005, 11:24
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
ik krijg hotsyncmanager niet aan het werk

Ik heb kortgeleden een palmtreo 650 aangeschaft, alles geinstalleerd op een
laptop en synchronisatie was geen probleem. Toen ging de laptop stuk
(een HP zd8158, een topmodel met meer dan genoeg geheugen) en kreeg ik
een nieuwe van HP. Vrijwel identiek model. Maar ik krijg de software
niet meer goed geinstalleerd. Palmone en aanverwante zaken werken wel, maar synchroniseren niet.
De computer geeft niet aan dat er hardware gevonden is als ik de Treo via USB wil synchroniseren. Vervolgens, als het programma vraagt een Hotsync uit te voeren wordt er niet gereageerd als ik op de kabel klik of in het Treo Menu vraag
een Hotsync uit te voeren. Dubbelklikken op het programma-icoon in de Laptop start
Hotsync Manager (versie 6.0.1.0) niet op. Ik heb software opnieuw geinstalleerd, ook nog een versie van Internet gedownload maar ik krijg het niet aan de praat. Onbegrijpelijk, want de laptops verschillen nauwelijks. Wie heeft goede raad, of ervaring met een dergelijk drama ?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 december 2005, 11:57
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Voor de Treo kun je het beste hotsync vanaf de CD-ROM installeren; die van internet werkt ook, maar in sommigen gevallen minder goed.
Is hotsync gestart, en staat 'local usb' aangevinkt als je probeert te synchroniseren?
Zoja, komt er dan misschien een apparaat met een uitroepteken ervoor in apparaatbeheer als je probeert te synchroniseren?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 december 2005, 12:46
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En het kan in dit geval ook de HotSynckabel zelf zijn die lastig doet.

Een beetje rommelen en draaien met de (aangesloten) kabel doet soms wonderen. Al hoort de HotSyncmanager wel op te starten op de laptop. De problemen met de kabel blijken pas daarna, want dan wordt er geen pda gevonden.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 december 2005, 13:00
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Hotsync start niet op op de pc, ik weet niet hoe ik local usb moet aanvinken. Op de telefoon stel ik local - cradle/cable in. Wel heb ik in de taakbalk een hotsync logo. Daar kan ik wel local aanvinken. Overigens krijg ik dan wel een mededeling dat COM1, not available is. Zit daar het probleem ?
De kabel is het niet, hij synchroniseert prima op andere PC's, waaronder ook Mac.
groet

Philip
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 december 2005, 13:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Hotsync start niet op op de pc, ik weet niet hoe ik local usb moet aanvinken. Op de telefoon stel ik local - cradle/cable in. Wel heb ik in de taakbalk een hotsync logo. Daar kan ik wel local aanvinken.
Je kunt local aanvinken, maar vlak daarboven zou 'Local USB' moeten staan, daar moet je het aanvinken. Maar dat staat er niet?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 december 2005, 13:32
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
nee, merkwaardig genoeg niet...ik zal kijken of die optie in mijn andere pc wel staat aangegeven..
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 december 2005, 13:38
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Bram, je hebt gelijk...het is om gek van te worden. In mijn andere pc is dezelfde installatie cd gebruikt, alles precies zo gedaan. Maar daar staat inderdaad local usb wél als optie. Bizar dit...heb je enig idee waar em dat in kan zitten ? Software is hetzelfde, computer zo goed als dezelfde....!?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 december 2005, 13:51
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Heeft die 'probleem'laptop toevallig ook nog infrarood? Schakel dat eens uit en probeer dan of USB aan de praat is te krijgen (dit speelde een aantal jaren geleden op sommige laptops).

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 december 2005, 13:54
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
nee, heeft geen infrarood, wel bluetooth. heb geprobeerd met bluetooth te hotsyncen..maar hij crashed daarop.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 december 2005, 16:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door philip@woldringh.com
Bram, je hebt gelijk...het is om gek van te worden. In mijn andere pc is dezelfde installatie cd gebruikt, alles precies zo gedaan. Maar daar staat inderdaad local usb wél als optie. Bizar dit...heb je enig idee waar em dat in kan zitten ?
Er was in het verleden iemand met hetzelfde probleem.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 december 2005, 23:06
Softail Classic's schermafbeelding
Softail Classic Softail Classic is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 36
USB fix

Hallo,

Ik volg jullie probleem een beetje en zag er wel wat gelijkenissen in met mijn probleem van een paar weken gelden. Ik heb toen geprobeerd om meerdere Palm's via USB aan te sluiten op de PC. In mijn geval werd 1 Palm toen niet gezien als nieuwe hardware. Op de oude PC waar deze Palm op gedraaid had werd er uitstekend gesynct. Maar op de nieuwe PC was er geen enkel verkeer mogelijk. Ik werd toe gewezen op het kleine programmatje: USB-fix. Dit programmatje (die moet je dus op de Palm zien te krijgen) verandert het USB-contact-nummer van de Palm. Op het moment dat de Palm dan contact met de PC gaat maken heeft de Palm een nieuw aanmeldnummer. Wat inhoudt dat het orginele USB-contact-nummer reeds bestaat in de ogen van de PC en er niets mee doet. Met het nieuwe USB-contact-nummer gaat de PC aan het werk als zijnde nieuwe hardware. Wat uiteindelijk, voor mij, het doel was.
Misschien is dit wat voor jou probleem. Al weet ik niet meer waar ik USB fix van gedownload heb. En of dit verhaal wel op gaat voor jou Palmtreo 650?
Succes.

This program removes USB Serial number. Fixed USB serial number on some devices prevents multiple USB connections to the same USB host.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 december 2005, 23:11
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi, dank voor je input ! Ik heb gegoogled en het volgende programma gevonden http://www.softick.com/usbfix/ Ik weet alleen niet zeker of ik het aandurf omdat mijn treo 650 nu wel synchroniseert met mijn mac en met mijn oudere laptop van HP.
Ik ben een beetje bang dat ik daar straks ook nog eens problemen mee krijg en dan wordt ik echt wel nerveus. En dan blijft nog ook de vraag; als het werkt, blijft dat dan ook zo...tenslotte heeft het eenmalig wél gewerkt...Maar goed. Ik verzamel moed, misschien ga ik dit weekend het gevecht weer aan. Nogmaals dank voor je hulp !
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 december 2005, 10:55
Softail Classic's schermafbeelding
Softail Classic Softail Classic is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 36
Ik zou USBfix gewoon op de treo 650 zetten. In het USBfix kun je een vinkje zetten als dit programmaatje zijn werk moet doen of juist niet. Als het niets hoeft te doen blijft de treo zijn eigen serialnumber behouden. Als het wel wat moet doen wordt alleen het serialnumber veranderd. Op alle andere pc's zal de treo dan alleen als nieuwe hardware worden gezien. Voor de rest verandert er niets. Don't panic!!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 december 2005, 12:26
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi ! Heb het geprobeerd; na het installeren van usb fix op de Treo heb ik het icoontje aangeklikt. Daarna restart Treo. Ik hoefde niets 'aan te vinken'...
Maar het probleem is nog altijd daar. Inmiddels geeft de laptop aan, als ik een USB hotsync wil uitvoeren, dat-ie nieuwe hardware heeft gevonden. Hij geeft dan tevens aan dat de benodigde software 'onvindbaar'is. Ook met de installatie CD in de drive. Onuitstaanbaar he ?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 04 december 2005, 12:11
Softail Classic's schermafbeelding
Softail Classic Softail Classic is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 36
Mooi, USBfix heeft er dus voor gezorgd dat er nieuwe hardware gevonden is. Wat inhoudt dat er communicatie is en de kabel en cradle goed zijn.
Volgens mijn is het nu zoeken naar de juiste USB-driver. Ook omdat hotsync-manager wel onder in de taakbalk staat. Bij mij zocht XP op de verkeerd plek naar de USB-driver en heb ik handmatig gezocht. Wellicht is het 'm hier in.
Succes.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 06 december 2005, 22:03
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Softail, dank voor je meedenken ! Ik denk dat je gelijk hebt. Usb driver, en wellicht ook driver voor de palmtreo zélf zou ik dan handmatig moeten installeren. Op de meegeleverde CDROM kan XP het in elk geval niet vinden of iets houdt de installatie tegen. Via de officiele website kanalen kan ik geen zelfstandige driver te pakken krijgen.
Nog tips ? Of zal ik maar gaan helpdesken bij Palm ??
groet

philip
Met citaat reageren
  #17  
Oud 07 december 2005, 13:20
Softail Classic's schermafbeelding
Softail Classic Softail Classic is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 24 mei 2005
Berichten: 36
Bij mij zat het hem in het systeembestand "PalmUSBD'. XP zocht het in de map 'Hotsync'. En als het goed is staat deze ook op de meegeleverde Treo CD.
Speciaal voor de Treo is het ook te vinden via: http://kb.palmone.com/SRVS/CGI-BIN/W...tem,CASE=26366

Suczeven
Met citaat reageren
  #18  
Oud 08 december 2005, 15:14
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je alweer ! ik heb op de CD 2 bestanden gevonden die van toepassing kunnen zijn. de eerste heet: PalmUSBD.inf1.8DD2AF0C_FC70_4E70_80F3_15E1E24E4BE3
de tweede heet:PalmUSBD.sys.8DD2AF0C_FC70_4E70_80F3_15E1E24E4BE3
Ik neem aan dat ik deze bestanden (of 1 van de 2) in een map moet plaatsen. Kun jij me adviseren over de juiste plek ?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 08 december 2005, 15:21
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
XP zocht het in de map 'Hotsync'.
Oftewel, C:\Program Files\Palm\Hotsync
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 08 december 2005, 16:44
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
geestig....ik heb geen map die Hotsync heet. Ook geen Palm trouwens. Wel een map die Palmone heet, maar daar staat geen map in onder de noemer Hotsync...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023