Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 14 juli 2008, 21:34
ynnad ynnad is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 9
Mmm... ga ik zo'n SIM wissel toch maar es proberen.
Vanavond weer iets nieuws gezien met de opneem-knop. Als je daarop drukt in phone-mode, komt ie met een lijst van laatstgebelde nummers. Nog een keer op de opneem-knop drukken en het nummer wordt gebeld. Tenminste... dat is de bedoeling. Bij mij gebeurde niets, elke andere toets deed het wel, maar bellen zat er niet in...
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 augustus 2008, 22:12
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Thumbs down

update simkaart wissel
ondanks de wissel van simkaart en in het begin goede resultaten
zijn we( en met mij zeker 12+ gebruikers bij ons) weer terug bij af
na een aantal weken goed gegaan word in de tussentijd steeds vaker en vaker tot zelfs 12x op 1 dag de Centro vast
waar je ook op drukt
op scherm of knop hij neemt niet op en loopt vast.
na een x aantal tellen gaat hij weer "vrij" en krijg je of een voicemail of een melding oproep gemist.
mijn toestel geheel gereset en niks meer geinstaleerd "schoon" gesynct en helaas nog steeds hetzelfde.
dbscan geinstalleerd en die vind ook niks.
een nieuwe uit de doos werkt maar 2 week en gaat dan ook langzamerhand de kuren vertonen.
onze leverancier weet het ook niet en krijgt ook geen antwoord van Palm.
hier op het werk zijn we er goed zat van en denken aan het overstappen op een ander merk en type
Palm heeft heel binnenkort voor ons wel afgedaan.
het zal hun waarschijlijk een zorg zijn maar het kost hun minimaal 150+ klanten
ps. een treo 680 gepakt en die werkt nog wel goed na 2 week dus is zeker weten een CENTRO fout

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2
Met citaat reageren
  #43  
Oud 12 augustus 2008, 22:24
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Vervelend om te horen.

Als threadstarter ben ik nu van het probleem af (afkloppen?) en volgens mij nog steeds sinds ik op Vodafone ben overgestapt met en verse SIM-kaart.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #44  
Oud 13 augustus 2008, 00:07
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, ik heb m'n Centro nu een paar weken en sinds gisteren heb ik ook last van dit probleem. Opnemen was niet mogelijk en alleen een reset hielp 'm weer op gang. En sindsdien is bellen ook een probleem. Er lijkt namelijk een enorme vertraging te zitten tussen aangeven dat de telefoon moet bellen en het daadwerkelijke bellen. In de tussentijd kan je allerlei andere dingen doen, waardoor je dus denkt dat het ding niks meer gaat doen. En dan ineens belt 'ie toch. Het is net alsof het gsm deel wakker geschud moet worden voordat het werkt. Meteen daarna weer een ander nummer bellen gaat direct. Een tijdje later hetzelfde verhaal. Ik kon vandaag wel normaal opnemen.

Ik heb geen dingen veranderd die van invloed zouden kunnen zijn (denk ik). SIM-kaart is van Vodafone, uit 2005 meen ik.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 13 augustus 2008, 09:20
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Ik heb nu een andere theorie. Zal de kans op vastlopen groter zijn als voor het uitschakelen van het toestel een andere applicatie draaide dan de telefoon applicatie? Ik had laatst ook een vastloper, maar had toen daarvoor met een andere applicatie gewerkt. Als er dan gebeld wordt moet de Palm waarschijnlijk deze applicatie afsluiten om de telefoon applicatie op te starten (Palm OS is niet multitasking). Misschien gaat het hierbij fout.

Ik zorg er nu iedere keer voor dat voordat ik m'n Palm weer uit zet, neerleg, of in m'n zak stop, de telefoon applicatie draait. Tot nu toe nog geen vastlopers gehad, maar nog even afwachten.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 13 augustus 2008, 11:10
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Laat het verloop hier ff weten.
Ik wil ook aan een Centro beginnen, maar gemiste gesprekken is voor mijn(werk) niet mogelijk.
En de Centro zou nl. de vervanging worden van mijn huidige gsm.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #47  
Oud 13 augustus 2008, 11:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat Domo zegt herken ik ook: iemand bellen geeft soms ook een vertraging van 20 seconden. Dan denk je: hee, hij doet het niet , en dan 20 seconden later alsnog? .

Vastlopers als ik gebeld word, heb ik niet meer gehad, sinds ik met de groene knop opneem.

Wie van jullie gebruikt Exchange Activesync? Ik heb het idee dat veel delays daarvan komen.
Met citaat reageren
  #48  
Oud 13 augustus 2008, 11:38
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
Wat Domo zegt herken ik ook: iemand bellen geeft soms ook een vertraging van 20 seconden. Dan denk je: hee, hij doet het niet , en dan 20 seconden later alsnog? .

Vastlopers als ik gebeld word, heb ik niet meer gehad, sinds ik met de groene knop opneem.

Wie van jullie gebruikt Exchange Activesync? Ik heb het idee dat veel delays daarvan komen.
Wij hebben er 1 die nog nooit gesynct heeft en die loopt ook vast en ook die heeft soms last van na ijlen om te gaan bellen
dus ook dat is geen indicatie voor een oplossing

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2
Met citaat reageren
  #49  
Oud 13 augustus 2008, 11:42
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
De afgelopen week had ik het probleem van een freeze ook als ik iemand wilde bellen.

Ik heb de lijst met alle ingekomen en uitgaande nummers gewist en zie daar.... Het probleem verdween als sneeuw voor de zon.

Ik denk dat de Centro 'iets' doet met deze lijst als ik wil bellen (en wellicht ook bij gebeld worden). Als deze lijst te lang wordt lijkt de Centro het allemaal niet meer te overzien, wat dan dus voor vertragingen zorgt. Dat verklaart wellicht ook waarom het probleem zich bij iedereen pas na enige tijd voordoet.

Laatst gewijzigd door Rup.; 13 augustus 2008 om 12:01.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 13 augustus 2008, 12:06
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Nu op dit moment is hier besloten dat wij ( ik en collega) er allebei 1 extra centro in gebruik nemen die NIET word gesyngroniseerd.
dwz. wij beiden gebruiken 2 centro`s per persoon de een met sim en agenda.
en de andere alleen de sim zonder agenda en extra`s
om te kunnen uitsluiten dat het aan het agenda/sync gebeuren ligt.
word vervolgd .
ea. betekend ook dat ik nu met 3 toestellen loop
1 prive
1 centro / gsm
1 centro / agenda

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2

Laatst gewijzigd door wimklei; 13 augustus 2008 om 12:15.
Met citaat reageren
  #51  
Oud 13 augustus 2008, 13:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik gebruik geen Activesync, zelfs GPRS is niet actief. Dus dat is niet de directe oplossing. Ik heb de call log nu eens gewist en ik ga kijken of dat verschil maakt. Het is wel raar dat dit problemen zou opleveren. M'n Treo 650 had een call log van ruim 3 jaar en geen problemen.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 13 augustus 2008, 15:50
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Op een splinternieuwe Centro schoon uit de doos met alleen de datum en nederlandse tijd instellingen en batt. opgeladen loopt hij bij 3e binnenkomende gesprek alweer vast
nieuwe Vodafoon simkaart
schiet mij maar lek

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2
Met citaat reageren
  #53  
Oud 13 augustus 2008, 17:10
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimklei Bekijk bericht
Op een splinternieuwe Centro schoon uit de doos met alleen de datum en nederlandse tijd instellingen en batt. opgeladen loopt hij bij 3e binnenkomende gesprek alweer vast
nieuwe Vodafoon simkaart
schiet mij maar lek

Wimpie
Had je een andere applicatie draaien toen dat 3e gesprek binnen kwam? Of was de telefoon applicatie actief?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 13 augustus 2008, 17:42
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
zoals gezegt zo uit de doos en >opladen>instellen tijd en klok en land
simkaart erin en liggen laten en nergens aankomen of starten( is dus nog niks nada mee gedaan/gebeurt tot er gebelt word
1x goed . ophangen (rode toets)en neerleggen
2x goed . ophangen (rode toets)en neerleggen
3x vastloper . 1 min wachten en neerleggen en dan komt scherm met oproep gemist.
3 verschillende oproepen en geen test bellers
gewoon normaal gebruik en opnemen via toets
Ondertussen ook 2 andere collega gebruikers hun call log geschoont(purge) als een andere test
dus afwachten wat die hierover binnenkort te melden hebben.
het testen kan simpel met zoveel van die "krengen" hier op de zaak
en nog een aantal nieuwe op de "plank"
Word vervolgd

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2

Laatst gewijzigd door wimklei; 13 augustus 2008 om 18:04.
Met citaat reageren
  #55  
Oud 19 augustus 2008, 20:59
ynnad ynnad is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 9
Ik had nog geen nieuwe SIM gehaald, maar dat laat ik maar zitten.
Ik ga ook de call log eens leeg maken en dan kijken wat er gebeurd. Niemand nog een reactie van Palm zelf hier over gelezen/gehoord? Zou toch te zot zijn als Palm zelf dit maar laat gebeuren...
Met citaat reageren
  #56  
Oud 19 augustus 2008, 21:15
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Call log helpt niet
bij beide loopt hij nog steeds vast
ik gebruik mn "ouwe" 650 weer
zelfs 1 nieuw uit de doos nog nooit gesynct en prepaid van kpn erin loopt vast
en Palm Europa geeft niet thuis volgens onze leverancier en hun is ook niet bekend dat er wat aan de hand is of zelfs maar meldingen van zijn.

Wimpie
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2
Met citaat reageren
  #57  
Oud 19 augustus 2008, 22:12
ynnad ynnad is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 9
@Gespy: ik heb 'm 95% van de tijd op telefoon staan als ik 'm uitzet, dus dat is bij mij in ieder geval geen oorzaak.
Vanavond de call log geschoond, maar toen ik net probeerde te bellen, had ik weer een delay van een kleine minuut...

wat een gedoe... en ik vind het zo'n fijn apparaat...

Het lijkt er meer op dat er een soort standby modus optreedt wanneer het apparaat een tijdje (half uur of zo) niet is gebruikt voor telefoondoeleinden. als ik kort na een delay weer probeer te bellen is er niets aan de hand.

Wat ik ook merkwaardig vind, is dat sms-jes wel meteen doorgeschoten worden, terwijl die toch ook over de SIM verbinding gaan...
Met citaat reageren
  #58  
Oud 19 augustus 2008, 23:57
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Bij mij gedraagt de Centro zich sinds vorige week weer naar behoren, zonder dat ik daar een verklaring voor kan geven. De call log is wel redelijk leeg nu, ik weet nog niet of dat effect heeft. Het was wel volle maan een paar dagen terug toch? (je zoekt toch een verklaring, he)
Met citaat reageren
  #59  
Oud 20 augustus 2008, 10:35
wimklei wimklei is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 28 augustus 2006
Locatie: Onder de rook van Groningen
Berichten: 58
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Bij mij gedraagt de Centro zich sinds vorige week weer naar behoren, zonder dat ik daar een verklaring voor kan geven. De call log is wel redelijk leeg nu, ik weet nog niet of dat effect heeft. Het was wel volle maan een paar dagen terug toch? (je zoekt toch een verklaring, he)
Misschien dat het hier mee gerelateerd is/was??

Vodafone-klanten klagen al enkele maanden dat zij via het online-abonneesysteem van de provider geen inzage hebben in hun verbruik van belminuten, sms'jes en dataverkeer. Volgens Vodafone is het einde van de problemen in zicht.
Oorzaak van de problemen is een nieuw systeem dat Vodafone eerder dit jaar in gebruik heeft genomen. Dit systeem houdt de netwerkactiviteit van alle Vodafone-gebruikers bij en dient als uitgangspunt voor de facturatie. "Vodafone heeft inderdaad een nieuw logsysteem in gebruik genomen", vertelt woordvoerder André van der Elzen aan Tweakers.net. "Dit systeem verwerkt enkele tientallen miljoenen mutaties per dag. In verband met de overgang naar het nieuwe systeem hebben we de verwerking van die gegevens in de facturen even in de ijskast gezet."
Van der Elzen erkent dat dit bij een 'klein aantal' klanten voor problemen kan hebben gezorgd. Zo was My Vodafone voor die klanten wel toegankelijk maar konden zij niet achterhalen hoeveel dataverkeer, sms'jes en belminuten ze hadden verbruikt. Ook kregen sommige klanten geen factuur. "We hebben de loggegevens van klanten in batches verhuisd naar het nieuwe systeem om te voorkomen dat we ons eigen systeem zouden platleggen", verklaart Van der Elzen. "Dit heeft ervoor gezorgd dat bepaalde verbruiksgegevens van juli en augustus mogelijk nog niet op de facturen zijn verwerkt. De laatste batch met loggegevens is eind vorige week ingelezen. De problemen zouden nu dus tot het verleden moeten behoren."
__________________
HTC Tytn II wm6.1
centro
treo 680
treo 650
palm TX
palm E2
palm T5
palm T3
palm T2
Met citaat reageren
  #60  
Oud 20 augustus 2008, 13:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimklei Bekijk bericht
Misschien dat het hier mee gerelateerd is/was??
Dat lijkt me niet. Dit stuk gaat over een probleem bij Vodafone zelf, op hun servers. Dat zou niets te maken moeten hebben met mijn telefoon. Tenzij er door allerlei storingen daar een telefoon moest wachten voordat er verbonden kon worden. Dat verklaart echter niet het zomaar vastlopen bij binnenkomende gesprekken lijkt me? Tenminste, dat mag ik hopen

Het zijn toch niet enkel Vodafone klanten die last hebben van deze problemen? Of wel?

Maar nu weet ik wel waarom ik m'n gegevens bij Vodafone niet kon inzien
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023