Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 oktober 2009, 20:36
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Centro en progjes

Mijn laatste bezoek dateert nog van 1 februari 2006. Mijn Palm Tungsten|T heeft al die tijd met alle progjes erop uitstekend gewerkt. Maar toch ging ik verlangen naar Palm en mobieltje in een. Dus vandaag Palm Centro besteld bij Coolblue. Morgen hoop ik het in mijn handen te hebben.

Ik ben van plan om volgende progjes te gaan aanschaffen:
  • Agendus
    BackupMan
    File Man (niet kunnen vinden op PocketGear)
    Handyshopper
    (misschien) Colorize (of iets wat daarop lijkt)

Deze programma's had ik ook al op Tungsten. Nooit problemen mee gehad, dus dacht ik.....weer hetzelfde doen. Maar we zijn paar jaartjes verder, wellicht zijn er nieuwe mooiere progjes op de markt gekomen.

Jullie hebben ervaring met Centro en wil ik daarvan profiteren.

Na morgen ga ik afscheid nemen van mijn ruim 6 jaar oude Tungsten.

Overigens ga ik nog op zoek naar prodector voor de scherm en goede case. Jullie ervaring hiermee is ook welkom.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 oktober 2009, 21:41
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als je dezelfde HotSync-naam gebruikt kan je ook dezelfde software gebruiken voor de Centro, mits je gekochte versie natuurlijk niet verouderd is (en dus niet meer zou werken voor de Centro).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 oktober 2009, 11:33
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Als je dezelfde HotSync-naam gebruikt kan je ook dezelfde software gebruiken voor de Centro, mits je gekochte versie natuurlijk niet verouderd is (en dus niet meer zou werken voor de Centro).
Ook dat zou geen probleem mogen zijn. Bij syncen van een nieuw device, plaatst hij niet-compatible progs in een afzonderlijke directory. En voor de rest is alles dik in orde.
Screenprotector... ik heb zelf een jaar een centro gebruikt, zonder screenprotector (wel in een hoesje van de treo 600 ) en het scherm zag er nog perfect uit. Je zal namelijk veel meer werken met je D-pad op je centro dan op je T.
Succes ermee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 oktober 2009, 22:28
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Dat overzetten is natuurlijk ook een optie. Agendus ga ik in ieder geval kopen. Op T is van versie 7.06. Nu heb je versie 13. Aangezien Agendus het meest gebruikte progje zal zijn is dat dus wel belangrijk (denk ik). Ik kan me voorstellen dat deze ook meer gericht is op smartphone dan Agendus 7.06. Ik geef in ieder geval dezelfde hotsync-naam, want alle adressen en lopende afspraken/verjaardagen etc. wil ik graag houden.

Backupman kan ik proberen. Kan in ieder geval niet meer upgraden, daarvoor is het te oud....dus waarschijnlijk ga ik deze ook nieuw kopen. Had ik versie 2 gehad, dan kon ik het upgraden naar huidige nieuwste versie.

Handyshopper weet ik niet. Heeft nieuwe versie meer mogelijkheden?

Olivetree bijbel ga ik in ieder geval overzetten.

Colorize is niet meer nodig. Heb nu mijn Centro exact hetzelfde kleur ingesteld als ik op T met Colorize had. Op T was ik in standaardversie aangewezen op saaie zakelijke blauw. Bij Centro kun je verschillende thema's instellen.

Nu heb ik nog een vraag. Zijn er Centro-gebruikers die ander launcher gebruiken dan standaardversie? Op T had ik Launcher X. Die beviel mij erg goed. En zo ja, welke launcher gebruik je?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 oktober 2009, 09:59
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Voor launcher gebruikte ik TypeRight.
Stand Alone, Inc. - Handheld Software - Type Right for Palm OS Product Page
super snel

Je kan ook initiate gebruiken, maar die vond ik te complex, zeker op het kleine centro scherm...
Initiate - The Only Smartphone Launcher! - Details
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 oktober 2009, 11:28
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Launcher X werkt ook goed op de Centro.

Ik had nog net geluk dat ik TealOS heb kunnen kopen (is daarna van de markt gehaald). Ik heb nu een beetje een WebOS launcher...

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 oktober 2009, 13:41
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Ik lees net in een review dat DateBk beter aansluit bij 5-way button. Agendus zou volgens deze persoon meer gericht zijn op stylus bediening dan op 5-way button. Klopt dit? Zijn er gebruikers die Agendus op Centro gebruiken? Ook ervaringen van Centro-gebruikers met DateBk zijn welkom. Wat deze persoon wel bij vermeldde is dat DateBk ingewikkelder in elkaar zit dan Agendus. Agendus is intuitiever in gebruik. Dat was 6 jaar geleden voor mij de reden om Agendus aan te schaffen. Klopt dit nog met jullie ervaring?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 oktober 2009, 14:52
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik werk nu weer met Datebk6. Met dat pakket kun je inderdaad heel veel, maar dat hoeft niet. Wel werkt het gewoon beter dan de standaard agenda. En inderdaad hele goede 5-way navigatie!

En met de aanschaf steun je nog altijd het gorilla haven project.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 oktober 2009, 18:09
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Bekijk bericht
Dus vandaag Palm Centro besteld bij Coolblue. Morgen hoop ik het in mijn handen te hebben.
Hoe besteld?

Die hebben ze toch niet meer Alleen de Treo 500 met WM a 149,-

Palm - PDAshop.nl

Overigens is die Centro klein, erg klein ook dat keyboard.

Er zijn overigens veel programma-tjes beschikbaar die ook nog eens bruikbaar zijn.
http://www.freewarepalm.com/

en er komt nog steeds meer bij ondanks het Web-OS

Laatst gewijzigd door deMol; 23 oktober 2009 om 18:15.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 oktober 2009, 19:14
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Klopt, ik denk dat ik net de laatste exemplaar heb gekocht......ik zag Centro na SMS bericht van PDA-shop (het bericht dat pakket net is ingepakt) niet meer op hun website. Later na zoekwerk zag ik het weer, maar niet meer leverbaar.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 oktober 2009, 20:12
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Bekijk bericht
Klopt, ik denk dat ik net de laatste exemplaar heb gekocht......ik zag Centro na SMS bericht van PDA-shop (het bericht dat pakket net is ingepakt) niet meer op hun website. Later na zoekwerk zag ik het weer, maar niet meer leverbaar.
Oke, duidelijk. Succes ermee.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 oktober 2009, 01:10
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Update.

Heb inmiddels nieuwste versie van Agendus op mijn Centro draaien. Het werkt als zonnetje. Het werkt heel goed samen met 5-way navigatie. Ben er blij mee. Het heeft nu duidelijk meer mogelijkheden dan mijn oude Agendus.
Enige wat mij nog niet lukt is activatie. Dat moet perse via internet (vanaf mijn Centro wel te verstaan) en ik weet nog niet hoe dat moet.
Heb wel oude icoontjes overgezet en alles ziet heel erg vertrouwd uit. Gaat helemaal goed komen.
Alleen, hoe moet ik vanaf mijn mobieltje internet op? Mijn provider is Vodafone. Heb SIM only abbo. Tips zijn welkom.

Edit: Agendus kan op verschillende manieren worden geactiveerd. Hoeft dus nier perse via internet van je mobieltje. Ik heb geen internet op mijn Centro nodig. Is op zich wel leuk, maar internet op klein schermpje......... Mijn Agendus is dus inmiddels geactiveerd.

Laatst gewijzigd door Eagle; 27 oktober 2009 om 14:29.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 oktober 2009, 13:52
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Voor ongeveer € 10,- per maand heb je (binnen Nederland) een onbeperkte databundel via Vodafone. GPRS dus niet supersnel, maar het werkt wel. Dit typ ik nu op mijn Centro in de tram.

Gr, Roel
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 oktober 2009, 19:50
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Heb nu een probleempje
Hoe kun je harde reset uitvoeren op Centro? Wil nl helemaal terug naar oorspronkelijke staat. Ik kan op Phone button niet op Phone meer krijgen. Gaat naar agenda (van Palm zelf) en bij instellingen van buttons bij preferences staat bij elke button een pijltje voor uitklapmenu......maar niet bij phone. Hoe kan ik die button weer koppelen aan phone-applicatie? Bij Agendus heb ik iets ingesteld, je kunt in Agendus dus ook button koppelen aan bepaalde onderdeel van Agendus. Daar had ik per ongeluk de eerste button aan iets gekoppeld en sindsdien kon ik het niet meer aan phone koppelen. Heb Agendus eraf gegooit. Wil nu harde reset uitvoeren en dan opnieuw weer installeren. Hij deed geweldig nl......ik weet nu wat ik juist niet moet doen.

Update: is inmiddels opgelost dankzij fix-progje van Bluevoice (posting uit 2006, maar werkt dus goed) Zie hier.

Laatst gewijzigd door Eagle; 24 oktober 2009 om 20:20.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023