Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 mei 2004, 21:24
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
LAN verbinding met MSI-Dongle - geen IP voor BT network

Goed, dit is de situatie:

Ik heb voor mijn PC een MSI Bluetooth dongle. Aan de andere kant een PalmOne Zire 72. De bedoeling is dus een LAN-verbinding aan te leggen. Alles werkt tot ik de bekende fout krijg in Webpro: 'DNS Lookup timed out. Please check coverage and try again. [Comm. 8]'

Ik kijken bij View log, en ik blijk dus een local IP te hebben dan 0.0.0.0. Op de PC heeft de Bluetooth Network netwerkverbinding ook al geen fatsoenlijk IP. Echter als ik het hele zwikkie handmatig instel, werkt t niet, en als ik t automatisch laat proben, werkt t ook niet. Dus mijn vraag: hoe zet ik dit wel goed op?
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3

Laatst gewijzigd door Seven; 04 mei 2004 om 21:29.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 mei 2004, 21:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Kom je hier misschien verder mee?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 mei 2004, 21:45
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
nee, die had ik ook al gevonden. Local IP blijft 0.0.0.0, en de Bluetooth Network 'NIC' blijft geen IP hebben. En ik blijf die fout krijgen
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 mei 2004, 21:46
Hatser's schermafbeelding
Hatser Hatser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 oktober 2003
Berichten: 79
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Als de hierboven gelinkte handleiding geen uitkomst bied raad ik aan de laatste drivers van MSI (eigenlijk WIDCOM ofzo) te installeeren. Bij mij ging het daarna vlekkenloos

Veel succes

T|3
__________________
Palm M100 => Palm V => Sony Clie 770 => PalmOne Tungsten T|3 => PalmOne Treo 650 => Palm Treo 680
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 mei 2004, 22:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Seven, in deze thread staat zeer waarschijnlijk de oplossing (heb je überhaupt gezocht in het forum ). Ook kun je de tip waar Koekie naar verwijst helemaal opnieuw (dus vanaf het begin) doorlopen. En natuurlijk is het altijd verstandig om te werken met de nieuwste driver. Ik zou het echter eerst proberen met de driver die je nu hebt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 mei 2004, 22:39
Seven Seven is offline
Meelezer
Voornaam: Roy
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Locatie: Utrecht
Berichten: 108
ook,die thread heb ik doorgenomen metck, en ook die thread kon mij niet helpen. Ik ben die nieuwe drivers aan t installeren (gaat wel met hordes, maar ik kom er wel) en zie daarna verder of t gaat

Edit: goed, ik geloof dat ik alles nu op een rijtje heb. Sinds de nieuwe driver krijgt de PDA de addressen die hij nodig heeft. Echter werkt het dan nog steeds niet, dit zou een instelling op mijn pc moeten zijn (DNS Server van netwerkbrug?). Iemand die hiervoor een oplossing heeft, intussen ben ik nog ff googlen dan

Edit 2: na even zoeken heb ik iets van een oplossing gevonden. Ik heb nu op m'n palm de DNS server van m'n ISP ingesteld, zodat hij niet naar n DNS op de Windows-bak gaat zoeken(welke blijkbaar niet goed werkt). En nu werkt t dus. Bedankt voor ehh... alle hulp

offtopic: ik ben de harde mods van GoT gewent, dus ik zou niet durven niet-te lezen :/
__________________
M105 -> Zire 72 -> Treo 650 -> Treo 650 -> Pre -> Pre3

Laatst gewijzigd door Seven; 04 mei 2004 om 23:39.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023