Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 december 2009, 21:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] Palm haalt iets meer dan 10% van de omzet buiten de VS

Wanneer je tussen de regels ging luisteren tijdens de afgelopen presentatie van de kwartaalcijfers, kwam je achter enkele interessante feitjes. Zo is duidelijk geworden dat Palm's omzet voor het allergrootste deel uit de VS komt.

Okee, dát wisten we natuurlijk al, maar Palm heeft op de vraag van de Amerikaanse investeringsbank JP Morgan ook een getal genoemd: slechts iets meer dan 10% van de gehele omzet van Palm komt van buiten de VS vandaan.

Vergelijken we dit met de oude PalmOS / Windows Mobile cijfers van enkele jaren geleden, dan is dit een kleiner aandeel. Destijds kwam zo'n 25% van de omzet buiten de VS.

Palm meldt ook nog expliciet dat de marketingkosten in Europa relatief hoger zijn, omdat niemand hier Palm meer kent. De huidige partner van Palm in Europa, Telefonica met hun O2-dochters, zou wel zeer behulpzaam zijn daarin.

Wie zin heeft om de hele presentatie na te lezen, kan het hier vinden.

Bron: Palm, Inc. F2Q10 (Qtr End 11/27/09) Earnings Call Transcript -- Seeking Alpha
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5603-k2ryf5gofw.jpg‎ (29,1 KB, 1x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 19 december 2009 om 21:12.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2009, 00:07
dvr dvr is offline
Junior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Locatie: Belgie
Berichten: 4
Stuur een bericht via ICQ naar dvr
Zelf wachtte ik maanden tot de Pre in Belgie verkrijgbaar zou zijn. M'n geduld was op en ik kocht inmiddels een HTC Magic. De TX was dus mogelijk mijn laatste Palm. Dus weer een potentiële Pre koper minder.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2009, 09:10
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ja triest, in plaats van proberen via trouwe gebruikers het marktaandeel te vergroten lijken ze te kiezen voor 1 specifieke markt...ik kan me nog herinneren hoeveel van mijn vrienden en collega's een Palmapparaat hebben gekocht omdat ze mij ermee zagen werken..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 december 2009, 12:00
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Dat het toestel of Palm in zijn geheel, in Europa of Nederland en België niet meer verkocht wordt is op zich geen ramp... Maar dat je op een Palm-draaiende-country geen aankoop kunt doen gezien eens terug thuis het toestel in je thuisland niet behoorlijk of helemaal niet zal werken, dat is pas bedroevend en belachelijk . Iemand zou denken dat na het vallen van De Muur en na het einde van de Koude Oorlog er geen grenzen meer zijn aan een typisch kapitalistisch product... maar blijkbaar wel dus ! En dan te weten dat die spullen in het pseudo communistische China gemaakt worden ! PFFF... om je een breuk te lachen en te huilen...in één beweging...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 december 2009, 13:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Bedrijfskundig is het niet zo gek wat Palm probeert te doen. Ze zijn klein, hebben niet veel geld, en daardoor mikken ze natuurlijk eerst op de plek waar ze het meest kunnen verdienen: Amerika.

Wat je ze wel kunt kwalijk nemen is hun strategie en het aanmodderen in de periode pakweg 2003-2007 toen de neerwaartse spiraal in Europa werd ingezet.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 december 2009, 13:15
ZZRoland ZZRoland is offline
Lid
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 09 februari 2007
Berichten: 21
dat ze p-o-t-v-e-r-d-i-k-k-i-e 's komen met die #$%^& Pre! Ik ben enorm geil voor een nieuw toestel... straks zit ik nog met zo;n stomme iephone opgescheept.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 december 2009, 08:43
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Ik WAS geil voor een nieuw toestel... maar ben nu zo koel als een Zeeuwse mossel in Atlantische wateren...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 december 2009, 14:10
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Ik krijg zo'n pre-gevoel dat we misschien moeten wachten tot Palm iets meer dan 10% van zijn omzet haalt BINNEN de VS...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 december 2009, 16:51
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
'Palm Pre komt in februari in Nederland uit'

'Palm Pre komt in februari in Nederland uit'
zie: 'Palm Pre komt in februari in Nederland uit' | Mobile | Tweakers.net Nieuws
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023