Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 februari 2008, 15:12
kberkhoudt
Guest
 
Berichten: n/a
HELP DANA Alphaword file verloren

Hallo,

ik ben een week notities kwijtgeraakt!! Ik was aan het typen op mijn DANA in een Alphaword file dat ik al eerder enkele keren had gesaved op mijn memory card. Een kind kwam voorbij en drukte op wat menu knoppen. Ik kwam in het adres programma terecht. Normaal gesproken moet dat geen probleem zijn. Dan ga ik gewoon terug naar het hoofdmenu en dan naar Alphaword waar ik mijn file weer vind. Deze keer was de file weg. De F1 wekruimte was leeg. Toen ik probeerde de file te openen was hij verdwenen van mijn memory card! Heeft iemand een idee hoe ik hem terug kan vinden?

Bedankt!
Karin
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 februari 2008, 15:58
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo Karin, welkom!

Zorg dat je tot je iets hebt terug kunnen halen niets met je geheugenkaartje doet. Dan is er wellicht nog wat terug te halen. In principe betekent verwijderen namelijk alleen maar dat je in de zgn. 'filetable' de verwijzing naar dat betand weg haalt en niet de daadwerkelijke data in je geheugen. Pluis je nu dat geheugen uit kan je mogelijk toch je bestand terug vinden. Zoek maar eens op data recovery e.d. op internet, dan vind je vast wel een programma en uitleg (ik weet zelf even geen namen van software te noemen). Ik denk wel dat je dat m.b.v. een kaartlezer aan je pc moet doen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 februari 2008, 21:53
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Het schijnt dat Recuva wel goed werkt. Zelf geen ervaring meer (gelukkig nooit files per ongeluk gewist) en gebruik is natuurlijk 100% op eigen risico. Succes ermee!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 februari 2008, 23:38
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Ik gebruik vaak restoration voor dat soort gevallen.
Ook te gebruiken op een sdcard met een cardreader.
Ook hier is gebruik is natuurlijk 100% op eigen risico.

__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 februari 2008, 11:17
kberkhoudt
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt, tot nu toe geen succes. Ik zag dat er een virus op mijn card zat (dxtg.exe) die werd automatisch verwijderd door een anti-virus programma in het internet cafe. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Of misschien herkennen sommige software recovery de .pdb files niet? ....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 februari 2008, 14:19
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kberkhoudt Bekijk bericht
...Ik zag dat er een virus op mijn card zat (dxtg.exe) die werd automatisch verwijderd door een anti-virus programma in het internet cafe. ....
Huh? DXTG.EXE is een onderdeel van DocumentsToGo (DataViz) dat op je PC thuishoord. Het programma installeerd de handheldcomponenten van Docs2Go op je PDA. Wat het op je geheugenkaart doet is mij onduidelijk, maar zelfs al zou er een virus inzitten, de kans dat dat de oorzaak van je problemen is lijkt me marginaal, aangezien PC-virussen niks kunnen op een PalmOS-pda.
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 februari 2008, 11:07
kberkhoudt
Guest
 
Berichten: n/a
Ok, dat verduidelijkt een hoop want ik kon al niets vinden over het virus. Ik ben mijn notities maar gaan hertypen, want ik heb het document niet terug kunnen vinden ((( Ik heb geen idee wat er mis is gegaan.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 februari 2008, 11:10
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik zou in ieder geval investeren in een nieuwe geheugenkaart, want het kan zomaar zijn dat een defect in je huidige kaart de oorzaak is van al je problemen. Ik zou dat risico niet willen nemen...

Groeten,

Jaap

PS. Is de huidige geheugenkaart nog wel leesbaar in een cardreader op je PC?
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 februari 2008, 11:14
kberkhoudt
Guest
 
Berichten: n/a
Yep, en ik maak voortaan driedubbele backups. Ja de kaart is nog te lezen en ik kan de documenten die er nog opstaan gewoon openen op mijn Dana en op de computer....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023