Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 november 2009, 10:46
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
TomTom op de Pre, bijna gelukt maar nog niet helemaal

Op mijn Treo 680 gebruik ik nog steeds TomTom v6. Ik heb die versie overgezet naar Pre onder Classic, zie ook meer over Classic . Het overzetten van alle TomTom files vanaf mijn 680 SD kaart naar de interne SD emulatie van Classic ging snel en zonder problemen. Zet de Pre in USB-disk mode en kopieer de 680 SD kaart vanuit de PC.

Het opstarten en activeren van TomTom herstartte een paar keer maar ging ook goed. Je hebt een nieuwe activatie code nodig (Pre krijgt een nieuwe device code), maar als je TomTom nog nooit hebt overgezet kan je die via TomTom zo krijgen.

Routes (voor)berekenen, navigeren over de schermen, wisselen tussen kaarten, dat alles werkt. Het belangrijkste, de GPS, werkt echter niet. Mijn Bluetooth GPS ontvanger kan niet verbonden worden omdat Classic geen Bluetooth emuleert. Dat heb ik wel gevraagd bij MotionApps en er zijn blijkbaar meer aanvragen voor, dus wie weet.
Het mooiste zou een verbinding met de GPS van de pre zijn. Iemand suggesties waar te starten voor zoiets? Of bestaan er misschien 3-rd party GPS verbindingen vanuit PalmOS met source code?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 november 2009, 11:09
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999 Bekijk bericht

Het opstarten en activeren van TomTom herstartte een paar keer maar ging ook goed. Je hebt een nieuwe activatie code nodig (Pre krijgt een nieuwe device code), maar als je TomTom nog nooit hebt overgezet kan je die via TomTom zo krijgen.
Dat komt omdat het TT serienummer gekoppeld is aan dat specifieke device zijnde je Treo 680

Citaat:
Het belangrijkste, de GPS, werkt echter niet. Mijn Bluetooth GPS ontvanger kan niet verbonden worden omdat Classic geen Bluetooth emuleert. Dat heb ik wel gevraagd bij MotionApps en er zijn blijkbaar meer aanvragen voor, dus wie weet.
Het mooiste zou een verbinding met de GPS van de pre zijn. Iemand suggesties waar te starten voor zoiets? Of bestaan er misschien 3-rd party GPS verbindingen vanuit PalmOS met source code?
Heb je de NMEA optie geprobeerd door "andere GPS ontvanger", poort, baudrate te gebruiken? Op WM wordt die optie dikwijls gebruikt als een interne GPS ontvanger niet gedetecteerd wordt.Dit instellingen worden vaak geaktiveerd door een softreset.De optie "Interne GPS"wordt vaak overgeslagen.

Je kan met CETUS ook even proberen of je de GPS uberhaupt aan het lopen krijgt.
Oh ik lees ineens dat de emulator geen BT emuleert. Dan heb je een probleem lijkt mij.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 januari 2010, 11:30
gerriegerrie gerriegerrie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 19
is het al gelukt TomTom via interne gps mbv classic aan de praat te krijgen?

Of is dat uberhaupt niet mogelijk (maak ik niet helemaal op uit bovenstaande)

Ben ook geinteresseerd! Da's hetgene wat ik het meeste mis op de Pre (tov mijn eerdere Android phone en iPhone): turn by turn navigatie. Of is dat op een andere manier wel te verkrijgen? (ik weet dat sprint in de VS het aanbiedt, maar dat gaat via een subscription service, die uiteraard niet in NL te fixen is.)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 januari 2010, 17:13
Jsh Jsh is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 november 2007
Berichten: 7
Post TomTom in Classic

Hi,

Ik heb zelf nog een Treo 680 met TT6, en volgens mij is de tom tom software gekoppeld aan je hotsync naam.

De tip over CETUS lijkt mij een hele goeie, dan zit je niet zo vast aan de eigenaardigheden van TT Navigator. Overigens is de TT6 voor de 680 een aangepast versie. Misschien dat de "gewone" versie beter werkt.
Misschien moet je het meer zien als een sandbox. Als Classic ook een dataverbinding ondersteund naar WebOs (hoe werkt de hotsync bijvoorbeeld in die omgeving?), zou je een driver moeten hebben, die de datastroom koppeld aan je bluetooth datastroom: een doorgeefluik. Voor midi-aparaten werd een dergelijke truuk vaak gebruikt onder Windows.

Groet,
Jsh
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 april 2010, 21:17
Selder Ronald Selder Ronald is offline
Ronald49
Voornaam: Ronald
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Locatie: Roermond
Berichten: 73
ik heb nu een Duitse Palm Pre van O2 en gisteren de versie 1.4.1 erop gezet nu wou ik via de USB de Pre aansluiten aan de pc en toen startte Tom Tom Navigator 6 op en wou alles overzetten naar de Pre, heeft iemand hier al ervaring mee want ik had het geannuleerd? Ben bang dat naderhand niks meer werkt vandaar.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 mei 2010, 11:49
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
Update na ff wachten is er nu eindelijk een oplossing voor navigatie
in Europa voor Pre gebruikers: Navit, beetje basic in gebruik maar voor een app
die gebruikers compleet zelf gebouwd is zeeeer zeker een mooi begin, en zeer zeker
een beter alternatief dan Google Maps, moeite waard om te installeren!!

p.s. Tom Tom Navigator 6 kun je vergeten aangezien de emulator geen bluetooth ondersteund en ook geen communicatie met interne GPS heeft.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 mei 2010, 13:58
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michkoopt Bekijk bericht
Update na ff wachten is er nu eindelijk een oplossing voor navigatie
in Europa voor Pre gebruikers: Navit,
Palm Pre Navigation | Palm Pre Apps

Google Maps App | Palm Pre Apps
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 mei 2010, 14:22
michkoopt michkoopt is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juli 2007
Berichten: 84
leuke links, maar zoals ik al zei er was nog geen gesproken navigatie met adaptieve route
beschrijving, en niet zoals Google maps gewoon een afbeelding
van te rijden route.
de link naar Sprint navigation begrijp ik ff niet aangezien daar in europa niks aan heb.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023