Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Software

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 januari 2014, 10:01
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
WebOS Globalsign certificaat verlopen

Nadat vorig jaar het WebOS certificaat voor de App Catalog was verlopen, is er nu weer een certificaat verlopen. Het App Catalog certificaat heeft HP d.m.v. een update weer verlengt. Maar ik verwacht nu niets meer van HP.

Het verlopen van dit certificaat kwam aan het licht, omdat er geen mail meer kon worden opgehaald van Outlook.com/hotmail. Deze verbinding loopt via https. Om het certificaat van Microsoft te valideren, moet er op de client ook een Globalsign certificaat aanwezig zijn. Het certificaat in WebOS is 28-1-2014 verlopen. Het gevolg is de foutmelding 'Certificate Expired'. Onze vrienden bij WebOS Nation hebben dit ook ontdekt en zijn nu aan het kijken of er een nieuw Globalsign certificaat in een Preware Patch gemaakt kan worden.

Kan je hier niet op wachten, dan is er een workarround om toch outlouk.com mail te kunnen ophalen:

1) Go to https://s.outlook.com (it seems working even with https://m.hotmail.com )
2) When prompted, Trust Certificate
3) Go on Email and sync the email accounts and all will properly sync again (additionally you can do a reboot - just to be sure, but it wasn't required to my Pre3 and TouchPad)

Meer info: Microsoft Outlook Certificate Expired - webOS Nation Forums
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 februari 2014, 03:15
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Er is ook een manier om een certificaat van bijvoorbeeld Firefox te kopiëren naar je webOS toestel. Ik heb het wel eens gedaan, maar volgens mij werkte het vervolgens niet.

Ik herinner me wel dat ik de afgelopen weken vaker een certificaatwaarschuwing heb gekregen op m'n TouchPad (weet even niet meer waarvoor). Inderdaad, kiezen om het certificaat te accepteren lost het wel op, maar je kan als leek niet weten welk certificaat te vertrouwen is en welke niet. Dat brengt dus een risico met zich mee.

Langzaamaan zullen we met z'n allen toch wel richting een nieuw/ander systeem gedreven worden
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 maart 2014, 11:48
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
Certificaat probleem opgelost

Er is nu een IPK gemaakt met een nieuw certificaat er in. Daarmee is o.a. dit inlog probleem bij Outlook.com opgelost.

je vindt het bestand hier: [Solved] Microsoft Outlook Certificate Expired - Page 8 - webOS Nation Forums
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023