Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 maart 2011, 09:00
mrmad1909's schermafbeelding
mrmad1909 mrmad1909 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Manfred
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 05 december 2006
Locatie: 127.0.0.0
Berichten: 109
[Nieuws] PocketMirror (chapura) for webOS 2

Na maanden wachten en zeuren is het dan zover: Chapura komt met PocketMirror voor de Pre.

Syncen over bluetooth en WLAN. Ook je tasks, notes/memo, natuurlijk calendar en contacts. In twee richtingen.

Het is niet de palmsync die wij zo gewend zijn, maar het levert de noodzakelijke dingen.

Geef foto, filmpjes of internet favorites sync. Ook geen USB sync.

Als het maar werkt. Mark/Space beloofde dat het werkte maar zijn daar van terug gekomen en diegene die googlesync op een palm pre 2 hebben geprobeerd weten hoeveel afspraken je daarvan krijgt. Vooral heeeel veel dezelfde.

Ik hoop dat Chapura het weer waar maakt!

De website geeft aan dat het nu om WebOs 2.0.0 gaat, dus ik hoop dat het ook gaat met 2.0.1 en de 2.1 update die er nu aan gaat komen.

Prijs US$ 39,95

Bron: Palm USA | Palm webOS Applications | Mobile apps that go further.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5734-kut7soo1f6.jpg‎ (44,3 KB, 1x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2011, 23:43
jandc jandc is offline
Senior lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 07 maart 2005
Berichten: 64
pocket mirror OK op webos 2.1

Ik gebruik deze nieuwe Pocket Mirror van Chapura nu op mijn Pre2 met webos 2.1. Werk best goed; zeker na een paar maanden sukkelen met google-sync.

Wel even dit: na een eerste sync met mijn Outlook agenda (met een paar jaren historiek, +/- 7000 events), die meer dan 4 uren duurde, draaide mijn Pre2 Calendar enorm traag. Ik heb de zaak dan maar terug gewist, en in Outlook mijn agenda van jaren geleden overgezet naar een andere map. Dan terug gesynct (nu met +/- 1500 events). Nu draait alles vlot op m'n Pre2.

Op mijn Palm TX en mijn Centro was dit nooit een probleem. Deze bleven vlot draaien met jaren historiek in de agenda. Ik hou mijn Centro trouwens nog altijd gesynchroniseerd als backup-agenda totdat ik die Pre2 calendar voor 100% kan vertrouwen. Kwam mij gisteren nog es goed uit: met de 'find' functie op de Centro onmiddellijk gevonden wat ik nodig had. Op Webos kan ik dat (nog) niet.
__________________
Palm III - TX - Centro - Pre2
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2011, 11:48
Etzel's schermafbeelding
Etzel Etzel is offline
Forumbikkel
Voornaam: Etzel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 06 augustus 2006
Locatie: Twente
Berichten: 351
Stuur een bericht via Skype™ naar Etzel
Zelfde ervaring als jandc. Gisteravond was ie uren bezig, heb m'n laptop en Pre vannacht maar aan laten.

Vanmorgen inderdaad erg traag. Helaas lijkt het niet mogelijk de synchronisatie te beperken tot bijvoorbeeld 3 maanden. Jammer. Een ander nadeel, ik heb veel afspraken nu dubbel in mijn agenda. Dat heeft met Synergy te maken.

Ik heb de afgelopen weken met m'n Pre2, net als eerder met m'n Treo 750, 2 computers gesyncht:

Op mijn laptop van het werk de agenda/contacten/taken/memo's via Exchange naar mijn Treo, die weer via bluetooth met m'n laptop. Gevolg: 2 keer identieke info. Erg prettig werken!

En nu met Chapura: In mijn agenda zijn nu veel items dubbel komen te staan. Door de kleuren kan ik zien dat het 2 agenda's betreft die in de Pre2 samenkomen. Afspraken die ik thuis(laptop) in mijn agenda zet, komen als ik het goed begrijp niet meer in mijn werkagenda terecht. Alleen in de Pre2 zie ik deze. En dat is weer niet handig!

Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023