Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 750 (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 januari 2007, 15:13
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Red face Mijn 750v ervaringen

Hallo allemaal,

Hoop een beetje bij te dragen door mijn gebruikers ervaringen met de 750v hier te delen.

Na de, overigens zeer goed geschreven, review op de site gelezen te hebben heb ik gemeend hier en daar wat aanvullingen te moeten geven nu ik de afgelopen 2 maanden intensief gebruik maak van de 750v.
Na gedurende de afgelopen 10 jaar het volledige palm spectrum te hebben doorlopen nu dan over op een mengvorm van een palm met een MSFT OS.
Heb er wel even over moeten nadenken daar ik een jaar of twee geleden even de overstap naar een Ipaq had gemaakt. Daar was ik toen snel van terug gezien de vele ongemakken.


Over de vormgeving en gebruiksgemak bij aanvang niets dan lof. Als je de stappen in de verkorte gebruiksaanwijzing volgt migreer je zonder moete van, in mijn geval een Treo 650, naar de 750v.
Het toestel laat zich intuitief bedienen ook al was ik niet gewend aan de MSFT OS gebaseerde gebruikers interface.

Ook pushmail zonder haperen direct aan de praat. Heb verbinding met een zakelijke exchange en een prive pop. Zonder een centje pijn. Hulde.

Wel is het even wennen aan het feit dat bij intensief gebruik de batterij het na iets meer dan een halve dag de geest geeft.
Wat ook minder goed gaat is verbindingen in het buitenland. Ik reis nog al veel en het blijkt dan niet altijd mogelijk om te bellen en gebeld te worden.
Heb er reeds met de provider (vodafone) contact over gehad. Oplossing is er nog niet.
Kon in elk geval niet handmatig naar een alternative provider overstappen.
De telefoon gaf simpelweg maar een provider weer, dat was VF of de lokale equivalent.

Wat verder opvalt is dat je toch regelmatig een reset dient uit te voeren. Er treden soms wat vage problemen op die dan niet te verhelpen zijn zonder de reset.
Voorbeeld hiervan is dat na silent mode gebruikt te hebben mbv de schuifknop boven op het toestel het niet altijd lukt om weer geluid te krijgen als je hem weer in "geluid" stand zet.
Ook krijg ik nog wel eens problemen met de snelheid als er veel tegelijk gebruikt wordt zoals al bellend email en/of SmS te versturen. Dat vindt de 750v niet altijd even lekker.
Na het soft reset is het probleem wel meteen over.

Wat ook opvalt is dat de telefoon Bluetooth uitzet als het batterij niveau te laag wordt. Als je dan weer oplaad blijkt het toch niet mogelijk om BT weer aan te zetten. Na de reset gaat dat overigens weer prima.

Al met al ben ik wel tevreden met het toestel en zou ik het toestel absoluut aanraden aan meer ervaren gebruikers.
Mijns inziens dienen er nog wel een paar verbeteringen doorgevoerd te worden voor de wat minder technische gebruiker.

Tot zover.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2007, 21:00
paulhartog
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb net mijn i320 van samsung ingerolen voor een treo 750.
Heb altijd een treo 650 gehad maar hier heb ik nooit geen plezier van gehad en hoop dat ik dat met deze wel ga beleven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023